• miapias

080705

Tjena alla andra brudar...här..jag tänkte starta en tråd för oss som ska/planerar att gifta oss nästa sommar....det skulle vara roligt att följas åt i all planering.....

• Svar på tråden 080705
  • ulliskallis

kul tråd!
    Jag håller med, visst måste det vara ganska viktigt att man vet var man ska hålla till och att det finns någon som kan föreviga dagen.

Själv har börjat i en helt annan ända. Vi har klart med frisör (kompis), fotografen är också en kompis, klänningen ska min svåger sy, men vi har inte hittat någon plats för själva vigseln och var vi ska ha festen....

Våran vigsel blir borgerlig och det blir min blivande svåger som viger oss. Det känns jättekul! Vi kan verkligen göra det till våran dag...

Hur tänker ni kring maten?

• Pumpkin

Mayasbröllop: Ja, det kan man väl kalla det Fast det var nog värst när han försökte förneka att de gift sig sen - fast jag VISSTE det (genom en annons som min farfar sett, som ringt mormor, som ringt mamma, som berättade det för mig) - antagligen för att han skämdes ögonen ur sig. Hoppas jag.

Fotograf känns jätteviktigt ja, vi har dock inte bestämt oss för någon än, bara kikat runt lite på nätet.

ulliskallis: Man kan börja i den änden också ju
    Vi kommer antagligen köra catering efter många om och men, har hittat en så god meny

• Mayasbröllop

Har kollat alla fotografer runt där vi bor...
    SÅÅÅ svårt!
    Även om folk rekomenderar ngn så
    kanske det inet allt är deb typen av bilder vi vill ha.
    När min sambo kommer hem ska vi kolla igenom vad jag har hittat...

MAT- en annan galet svår sak...
    Har nog kanske tänkt att köra för och
    huvudrätt. Sen då bröllopstårta.
    e rädda att alla blir för mätta sen å inte vill dansa...

Hur har ni andra tänkt där?

• Pumpkin

Mayasbröllop: Vi kör för- varm- och efterrätt och sen dans. Lite senare blir det tårta.

• miapias

jag ska försöka få min mamma att betala för maten...så nu innan vi har berättat om bröllopet så ligger vi lågt med mat

• Snitte- 5/7-2008

Hello girls!

Tråkigt det där med föräldrar som man inte har kontakt med.. :( hoppas det löser sig för er. Pumpkin, vet att vi har diskuterat det där med din far förut.. men visste inte att han gift sig utan att du fick vara med .. :( taskigt!!

Maten: Vi ska ha buffé, förätt: tunnbrödskorg sedan buffé med en massa olika mat och tårta senare... mot småtimmarna blir det nattamat.. :)

Fotograf blir min svärfar, han är sjukskriven fotograf :)

• Snitte- 5/7-2008

Mayasbröllop: Kanske är bra att all blir mätta kanske alla vill dansa för att de är proppfulla ;) hihi

Men vi tänkte också skippa efterrätt och bara köra tårta istället, tror verkligen att det räcker!

• ulliskallis

Jag blev lite chockad, skulle ringa och boka den festlokal som vi hade tänkt att ha, men vi blir nog tvugna att antingen byta lokal eller också datum, för den var upptagen det datum som vi hade tänkt... Vet någon hur det fungerar, det finns en liten logkyrka precis i närheten, vi hade tänkt att min blivande svåger skulle viga oss men han är ju inte prästvigd utan utför "bara" borgerliga vigslar. Kan man använda logkyrkan till vigsel utan präst? Förstår någon vad jag menar....

• Snitte- 5/7-2008

hmn... oj vet inte egentligen ska det väl bara vara kyrkliga vigslar i kyrkan men det får man nog höra med de som ansvara för logkyrkan, ring dem och kolla!

Svar på tråden 080705