• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • bridesilly

Är det många här som beställer sina klänningar från kina? vilket företag isåfall?

• misstrixie

bridesilly,

Jag ska nog beställa genom 1koo...

• bridesilly

misstrixie

aha har du bestämt dig för klänning än? måste va svårt att välja företag, finns ju en djungel med kina klännings siter

• misstrixie

bridesilly,

Jag fick ett snabbt och trevligt svar från 1koo när jag ställde en fråga, så det är mest därför. Tror alltid det är lite av en chansning...

Och nja, har inte bestämt mig till 100%. Är lite sugen på att rita en egen klänning och få den uppsydd men vet inte om jag vågar. Men det skulle kännas coolt. Älskar att rita kläder, står ofta och skissar på jobbet när jag inte har något annat att göra.

• Limbolight

Jag beställde min klänning via e- bay. Det var inte ett dugg krångligt!
    Fungerar i princip som tradera, betalar med pay-pal, du får ett mail där du ska fylla i dina mått, färdigomvandlat till cm, skicka tillbaka och klänningen kommer efter ca två veckor!

Ska se om jag hittar säljaren igen.

• Emkalo

Limbolight, har du fått din klänning hem? Var den lik orginalet? Har du ngt kort på den?

Jag har flera kompisar som beställer klänningar på ebay från kinesiska ftg. De kör alltid på att lämna sina egna mått och sedan får de den uppsydd. De är smarta, de som gör klänningarna, de kryssar i "gift" på paketen så mottagaren slipper skatt :) Det har dem iaf gjort med mina kompisr och klännigarna levereras ända hem till dörren. De har varit nöjda, köpt brudklänningar (!) som de sedan sålt.Ibland har väl de varit missnöjda med detaljer eller att tyget sett "billigt" ut (det var en kompåis till mig osm beställde en kopia på en Maggie Sottero klänning).

• Limbolight

Jag har ju inte sett en riktig MS, så jag kan ju inte jämföra kvalitet el dyl, men så länge jag inte vet nåt annat, så är det jubra!
    JAG är i alla fall nöjd!

Några bilder har jag inte, än i alla fall..

• bridesilly

Som sagt det är inte lätt att bestämma sig för ett kina företag eftersom det finns sååå många Vi får väl hoppas alla blir nöjda med dom iaf

Svar på tråden Augustilistan 2008