• bridesilly

    Augustilistan 2008

    Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

    hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

  • Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Hoffsan

    blivande fru larsed: Jag, mamma o min ena tärna skulle till Malmö och shoppa lite kläder och så började vi istället gå in i en bröllopsbutik för att flukta lite bara. Min tärna tyckte jag skulle prova nån så jag fick på 2 st men tyckte släpen var för långa osv.
    Vi gick till nästa, ganska fina klänningar men jag provade ingen där. Tredje affären vi gick in i trivdes jag väldigt bra i. Hjälpsam personal som tog fram rätt stl direkt, passade upp mig, satte slöja på för att se hur jag passade i det, tiara, skor mm mm. Jag provade en där som satt jättefint och var min stil men sen tog de fram en från Aspera 2008 modell och mamma o min tärna höll på att svimma Och jag själv föll direkt för den. Precis som jag ville ha en klänning med litet släp som man kunde fästa upp där bak till dansen, pärlor, broderier och draperad midja.
    Vi gisk en stund på stan och jag kunde bara inte släppa den i huvudet så vi gick tillbaka o köpte rubbet(klänning, skor, slöja mm) Ja nu hänger den hos mamma o pappa

  • Hoffsan

    Ps när jag kom hem så började jag att störa mig och bli nervös för att där varken var snörning eller fina knappar i ryggen utan bara en dragkedja men de sa att de kunde fixa det som tur är så jag blev lugn igen.

  • Virvel

    Hoffsan

    Häftig den där känslan när man känner att den här klänningen ska det vara. Det kändes så himla rätt när jag fick på mig min. Längtar tills jag får ta på den ihop med riktiga frisyren och sminkningen. Åh, det är så låååångt kvar.

  • blivande fru larsed

    Hoffsan:

    Å, det låter ju underbart! Så ska det va, bara springa på den när man minst anar det =)
    Vad fick du ge för klänningen??
    Nyfiken på att se hur den ser ut.....:)

  • AnnaplusHenrik

    Nu är lokalen bokad, klänningen beställd, cateringfirman uppbokad (menyer och sådant bestämmer vi närmare, men ändå)...
    Oj - så verkligt det blev helt plötsligt
    Dessutom har jag antagligen bestämt mig för vilken ring jag vill ha och jag vet precis hur inbjudningskorten ska se ut - och det är nästan ett år kvar... Kan dock skylla på att sambon som är officer förmodligen åker på utlandstjänst i januari, och då vill vi att allt är planerat innan han åker!

  • AnnaplusHenrik

    Var kom den flörtande smileysen ifrån tro?

  • blivande fru larsed

    AnnaplusHenrik - ja, tänkte på det nyss när jag var ute och gick att det känns lite overkligt att jag ska stå brud nästa sommar, det har man ju drömt om hela livet... =)
    Och jag kan tänka mig att det känns som att det verkligen kommer hända när klänningen är klar och sånt. Än så länge har jag bara bokat kyrka och festlokal. Men vad roligt att ni är på väg vad gäller planering! Självklart ska ni fixa det innan han åker och då är det ju inte speciellt många månader kvar nu...

  • Virvel

    AnnaplusHenrik
    Ha, ha skönt att man inte är ensam om att vara planeringstokig. Eller ute i god tid kanske det heter.
    Vi börjar bli några stycken i tråden som snart har det mesta fixat.

  • Hoffsan

    blivande fru larsed: Den gick på 5.800 kr så jag tyckte det var ett bra pris. Ville inte lägga ner så mycket pengar på klänningen utan lite mer på ringen jag vill ha istället. Det blev den här:
    www.parisette.com/html/4204.html
    fast jag ska som sagt ha knappar i ryggen också.

  • blivande fru larsed

    Hoffsan: Ooo, vad fin! Och knappar i ryggen blir jättefint! Tycker jag var ett bra pris.

Svar på tråden Augustilistan 2008