• Strumpan.

Ögonoperation

Hej!
    Jag funderar på att göra en ögonoperation (jag är närsynt). Jag känner mig lite nervös för jag vet ingenting om riskerna. Är det nån som har gjort en sån här operation och vill berätta lite hur det gick till mm.

Tack

• Svar på tråden Ögonoperation
  • pickolina

Mimmi27 - Vad skoj! Som sagt, jag är jätte nöjd och dom jag känner som oxå gjort det är ännu mer nöjda. Dom hade sämre syn innan op än mig.. *s*

• vixen not a tramp

Klistar in här också, kanske någon kan svara?

Halli hallå!

Va kul att jag hittade den här tråden!!!!!

Jag ska operera mig på onsdag nästa vecka, en lasik.

Blir lite förvånad när jag läser att alla inte ser perfekt dagen efter, jag har kallt räknat med att jobba torsdag & fredag. Optikern sa att man bara behöver ta ledigt samma dag...

Känner mig lite dum som inte ställde fler frågor vid undersökningen, men astigmatismen försvinner väl?

Får alla solglasögon? Vore mycket tacksamt!!

Tacksam för svar!

Ni som är sugna vet väl att de har studentrabatt på opticare?

• Strumpan.

Hur gick det med operationen.Ser du bra nu? Gick det bra att jobba?

• vixen not a tramp

Mimmi27
    Till mig sa de att det är HÖGST ovanligt, i så fall kunde en ompoeration vara aktuell.

• Waersta

Tjohoo! Kul att hitta en sån här tråd! Har länge funderat på att fixa synen.. men vad kostar det?

• vixen not a tramp

28000 på opticare för en lasik, om man inte pluggar, då sparar man 3000.

• Waersta

Som hittat. Här ska giftas först.. sen får det bli en sån.

• vixen not a tramp

De har visserligen en riktigt bra avbetalningsdeal med wasakredit, räntfritt i två år, ca 1200 i månaden inkl avgifter. Linser och glasögon är ju inte heller gratis...

• DetOrdnarSig

Jag var på en första undersökning idag på Nya Ögon i Stockholm för att se om operation är en möjlighet för mig och det var ett positivt besked. Jag är rätt säker på att jag kommer att göra det men jag kommer att vänta ett par månader eftersom de uppmanar en att ha 4 dagar att bara vara hemma och vila om det krävs, och det har jag helt enkelt inte tid med nu.
    Hon som gjorde undersökningen förklarade ganska ingående ögats anatomi och vad det är de gör och sa att det är omöjligt att bli blind av operationen. Dock kan man få andra komplikationer som gör att de inte kan garantera ett perfekt resultat. Hon sa att de gjorde en ny operation på ca. 5% av patienterna. Det är ju inte jättemycket, men det är ju inte jättelite heller.

• pickolina

Globen tar 24.900 för Lasik.. Om man op båda ögonen samma dag. 28" låter dyrt..

Svar på tråden Ögonoperation