Midsommaraftons brudar 2007 (Nr 3)
Dags för en ny tråd igen...
Nu närmar sig dagen med stort D. Hur går det med planeringen? Håller budgeten?
Tidigare tråd: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2159305.html
Dags för en ny tråd igen...
Nu närmar sig dagen med stort D. Hur går det med planeringen? Håller budgeten?
Tidigare tråd: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2159305.html
Någon som har sett någon väderprognos än?!?!
Såg lite snabbt att det skulle bli soligt på flera håll i landet, men inte axakt vart och så..
såg väderprognos på första sidan av GT tro jag det var idag..köpte den inte men såg när jag gick förbi att solen kommer skina på midsommar!!!!=)
Frågan är bara om det gällde hela landet!
Men om man vågar lita på det vet ja inte iofs...
natti natti
Om man går enligt Bondepraktikan, som ju ofta stämmer, så ska det vara varmt. För det var varmt och soligt den 8 juni och om det är det ska det vara det fyra veckor framåt. Bara att hoppas på att det är fint!
Idag har prästen varit här! Han var här i över två timmar. Jag gick upp 7 imorse och åkte in till stan och handlade för att baka en special-morotskaka. Det var lite ananaskross och grejer i så den blev extra saftig och fruktig och god. Den blev populär. Han var här i över två timmar och vi gick igenom allt och fixade till så vigselprogrammet vi gjort stämmer med ordningen.
Han var verkligen supertrevlig! Humor hade han och ja, vi är såå nöjda!
Vad har du för präst Blivande fru Ohlsson? Inte kan vi väl ha samma?? Han skulle viga 4 par på midsommar... Mellström heter han.
Hur går det för er då? Jag ska skriva ut festprogrammen nu. Har fått färdigt presenten till värdparet. Ska försöka komma på något litet billigt som jag kan fixa till de andra som hjälper till med allt... Några tips?? Ska man ge prästen något??
Ja det undrar jag också, om man ska ge prästen något.. Kan man inte baka något eller är det töntigt? En flaska vin kanske inte känns passande heller
Jag har provat klänningen idag, och den passar, jag kunde stänga den nu :) Ska ju ha mammas klänning och vi har sytt ut den lite, eller mamma hade nålat fast det så ont gjorde det.. haha.
Allt börjar kännas klart, i stort sett bara maten som är kvar och att hämta frack och ringar, vilket vi gör den 21. Känns skönt men börjar bli nervös nu!!
Brudar, 9 dagar kvar sen är vi fru ....
Ja vi har ju också pratat med prästen idag. En liten ändring bara i vigselprogrammet annars var allt bra - känns skönt att slippa ändra om alltihop!
Vår präst heter Inger Brandel så tyvärr midsummer det är inte samma....
Annars tycker jag att allt flyter på, har just nu stenkoll på läget men det kan ju ändras
midsummer
vad ger ni till värdparet?? har inte kommit på något bra ännu.
Här är läget också under kontroll men jag har ju en extra dag på mig ;)
Har köpt en fin korg som vi fyllt med diverse saker som jag vet de uppskattar. det är bla en uppsättning bestick , två biobiljetter, lite nötter, ölkorv, några öl och några cider, en chokladask. Jag har räknat ut att dte blev ju inte billigare med detta än om vi köpt något annat, för vi har lagt ut ca 400 kr på detta. Men det tycker vi absolut att det är värt!
Kan man inte bara köpa en fin blombukett och ett fint kort till prästen?
Efter vigseln, när riset är kastat. Vart går prästen då? Vill ju inte glömma säga hej och tack till honom innan vi åker... Följer han med ut på trappen? *Dålig koll*
En vecka kvar!!! :D
Vi har också funderat på vad vi ska ge de som hjälper oss. Det är svårt det där...vi funderar på attt ge dem en femkamp på Liseberg eftersom vi ska flytta till gbg. Men vi vet inte riktigt så jag vill också gärna ha förslag!
Det är så skönt idag, nu har jag ledigt hela veckan och kan ägna mig enbart åt att förbereda bröllopet och krama min älskade :)
Är det någon som ska ha vickning förretsen? vad ska ni ha iså fall? vi funderar på piroger
Vad är vickning? Är det typ natta-mat? *Dålig koll...*
Idag fick jag tips av en tjej som är florist på hur jag ska få till brudbuketten snyggt. Ska ju göra den själv... Hoppas jag får till det.
Jag har jobbat kvällen nu men har nu inget jobb inplanerat förrän veckan efter midsommar så det känns såå skönt!!!