• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 (Nr 3)
  • jeli81

Vad härligt det såg ut på era bilder!! Mina har jag inte fått se än.. Har en stor misstanke om att de kommer på bröllopet :)

Jisses, nu går tiden fort som tusan!!! :)

• FruOhlsson

Hur går det för er??
    Jag är glad att jag hade min hippa förra helgen, svensexan är också avklarad - så denna helgen är "ledig"... känns som det finns miljoner saker att fixa med!
    Gjorde inventering i "drickan" som vi köpte i Tyskland och konstaterade att istället för det vita vinet som vi beställt så fick vi rött, står nu med en massa rött och inget vitt
    Men då blir väl Anitra Steen glad kan jag tänka mig... Hoppas det är det enda missödet vi råkar ut för... har börjat drömma om allt konstigt som kan gå fel, Bridezilla varning här!!!

• midsummer

Vi börjar känna oss klara med det mesta.
    CD-skivorna är klara och låtlistorna till dem är skrivna, rispåsarna är gjorda, morgongåvorna är inköpta, bröllopsnatten är bokad, ny parfym är inköpt, vi har köpt alla grejer att lägga i korgen som värdparet ska få (Choklad, Cider, Nötter, Ölkorv, Öl, bestick [De behöver det], biobiljett, presentkort mm), Tipspromenaden är klar, noterna till låten som min syster ska sjunga solo är här, ringen är här, hindersprövningen är godkänd, nästan all mat och dryck är inköpt (Exkl råvaror och mjölkprodukter), festprogrammen är klara, vigselprogrammen är klara men inte utskrivna, igår fick jag veta vilken präst vi får, fixat tid för manikyr, fixat så farmor bakar bullar, brorsan bakar maränger, slöjan är sydd, prov-sminkning och provfrisyr är gjort 2 ggr men ska göras en gång till, vi har klippt oss........ Listan kan nog göras ännu längre. Det är inte klokt egentligen vad mycket jobb det är!!

Hur går det för er? Mitt nästa projekt är att skriva listor... Typ "Detta ska tas med till lokalen" "Detta ska tas med till kyrkan" "Detta ska göras i lokalen minuterna innan gästerna kommer" "Så gör du för att inte svimma av nervositet"

Tänk att om två veckor är allt över. Det kommer nog kännas konstigt tror jag.

• helmina

Ja om två veckor är allt över - och faktum är att många brudar säger att det blir så tomt efteråt eftersom man levt för den här dagen så länge... men jag VET att jag bara kommer att tycka att det är skönt när det är över. Inte så att jag inte ser fram emot dagen tvärtom men har man två barn, plugg samt företagande blivande make så ska det bli såååå skönt med sommarlov när midsommarhelgen är över;)

• midsummer

Vår präst ringde nyss! Har inte ens vetat vem det skulle vara... Han lät såå trevlig! Jag har varit lite orolig att det skulle vara en sådan där dryg sak... Men han var verkligen supersnäll! Han kommer hem hit på onsdag kl 13 så ska vi prata igenom allt. Guud så härligt! Ska man ge prästen något som tack? En bukett eller något? Nu, ni tjejer, nu är det inte många dagar kvar!! (Jag påminner er visst om det vid varje inlägg...) Men nu blev det hela så verkligt - hallå, prästen har ringt hem till oss!! (Sansa dig kvinna! )

Ha en rikgit härligt söndagskväll!

Soliga kramar

• Frideli

Wiiii!!!
    Nu fick jag tillslut min möhippa! jag som gett upp hoppet.... Det blev Top model tema så jag har posat hela dagen i diverse snygga outfits... ;P Det var så genomtänkt. Så härligt väder också! Jag kommer nog inte få se bilderna förrän på midsommar heller, det ska bli riktigt kul!

Kram på er!

• midsummer

Åh vad roligt Frideli! Tänk att jag inte ska bli hippad förrän den 19... Lite trist på samma gång att veta när det blir av men jag jobbar så oregelbundet och min bästa vän har bett mig hålla den kvällen ledig då... så jag förstår ju att det blir något sånt.

Efter midsommar MÅSTE du publicera lite bilder här Frideli!

• helmina

Ni som ska ge morgongåva till er blivande man - vad ska ni ge?? Skulle vilja ge honom något men vet inte vad...

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 (Nr 3)