Det ar underbart!
Till er som funderar pa att aka hit sa absolut!!
Haller till stor del med lillfraggel, vi verkar ha gjort samma resa i Kenya
fast jag ar 2 veckor pa zanzibar och 1 i kenya.
Inne i stonetown (zanzibar) ar det mycket trevligare an att ga runt i egyptiska stader, se min jamforelse ovan om flygplatserna. Har accepterar forsaljarna att man inte vill titta i deras affarer.
Under safarin hamnar man i olika curio-shops, dvs turistshoppar dar de tar en paus och chaufforerna fikar. massa fina saker men samma saker finns i Stonetown for 1/4 av priset utan att man behover pruta...
kopte glasunderlagg i sapsten for 50 kr for 6 st! de ville ha 600 kr for det i curion.
De sager hela tiden att de ar sa fattiga, samlar utlandska pengar for `skolprojekt`, vi gav dem 20 svenska kronor, 10 min senare kom varat resesallskap och berattade att forsaljaren hade vaxlat bort den till dem. Dar hade forsaljaren fatt en slant i ren bonuspengar. Samtidigt som de talar om att de ar fattiga och ar chockade over hur dyrt alla vara saker ar, (trots att min sambo havdade att min ring var i silver och kostade 400 svenska kronor)de forsokte pa fullt allvar salja ett smyckesskrin gjort av bla platsparlor till mig for 1000 (tusen) svenska kronor!! Gick inte pa den kan jag saga!
Berattar mer nar jag kommer hem, lagger upp bilder fran safarin o sa pa gamman da.
Brollopsplaner, natt spec du undrar sa bara sag till