• Bröllopsplaner

Välja safari i Kenya eller i Tanzania?

Jag håller på och jämför olika resepaket nu för att åka till Afrika på safari i några dagar, och sedan sola och bada på Zanzibar i ett par veckor under december.

Att åka på safari i Kenya är flera tusenlappar billigare än att köra den i Tanzania.. och nu undrar jag om någon av er vet vilken skillnad det är mellan dessa två?

• Svar på tråden Välja safari i Kenya eller i Tanzania?
  • lillfraggel

Hallå vart har alla tagit vägen?

• förhoppningsis

för mycket sol och värme så iaf jag är ute i parken och äter glass och dricker rosevin stor del av tiden =)

Har köpt en linneskjorta idag för att ha på resan, perfekt skydd mot solen

• Fru G-lund

Ett tips till packningen inför en safari..
    Jorden är röd.. när man åker och det dammar in i fordonet så blir kläderna röda och det kan vara svårt att få bort det från kläderna.Så med min erfarenehet så skulle jag inte packa några ljusa kläder.
    // Helena

• förhoppningsis

hihi då kommer jag ha en rosa skjorta när jag kommer hem =)
    i övrigt är allt i beige, grönt, brunt och svart

• Bröllopsplaner

Ska ta tag i det här med resan nästa vecka då vi har lite mer tid.. undrar om två veckor på Breezez blir för mycket?

• Höstbrud-07

Jag tror det kan bli för mycket, det finns ju inte något utanför hotellet att göra, förutom Stonetown då.

• förhoppningsis

vi kör 2 veckor på samma ställe, men vi satsar på utflykter och så dyker vi rätt många dagar

• lillfraggel

Hallå! Åker till Kenya och Tanzania på måndag morgon. Är det någon som har lite tips och råd till mig? Är det någon som har koll på Nairobis taxfree? Är det billigt att handla smink och parfym där?

• förhoppningsis

lillfraggel
    inga tips men berätta gärna hur shoppingen är när du kommer hem

Svar på tråden Välja safari i Kenya eller i Tanzania?