TS frågade hur det kan vara möjligt att en flygbiljett till Rom kostar 291 kr. Vi svarar. Ryan Air har dragit ned på våldigt många omkostnader, vilket jag och flera andra pekat på. Ingan har talat om "Onda" och "Goda" flygbolag och jag har aldrig uttalat mig om vilka som jobbar i "branschen", själv jobbar jag inom privat-teater-branschen i Stockholm, men har trots det kollat upp lire om Ryan Air, dels för att jag liksom TS tycker att deras priser är för bra för att vara sanna, dels för att jag känner 3 olika personer som arbetar inom SAS och som har känningar i Ryan Air.
Rosenhaga skriver 2007-05-19 13:03 att hon inte tror på de uppgifter som går att hitta om att personalen på Ryan Air har en klausul i sitt kontrakt om att 24-timmarsregeln kan överskridas, nehej, tro inte på det då. Sedan skriver du "Gå inte på allt ni hör eller läser. Gör en egen bedömning"
Varför SAS-personalenm strejkar får du fråga dem om, inte mig, men jag kan säga att personalen på Ryan Air kanske had velat strejka om de hade haft möjlighet till det, åter igen faller vi tillbaka på ämnet kollektivavtal och fackmedlemskap. Personalen på SAS FÅR vara fackligt anslutna och FÅR kollektivavtal.
Hur gör man en bedömning om ett flygbolag kör med schyssta arbetsförhållanden om man inte tror på det som skrivs av oberoende part? Var skall man få den informationen som man då skall grunda den där egna meningan på?