• chiqitita

Vad är haken med flyg till Rom för bara 291 kr??

Jag såg i Aftonbladet att Ryanair hade flyg till Rom från 291 kr??? Kan det stämma?? Och vad är isåfall haken med det?
    Såg även ett pris på 890 kr och det låter ju onekligen mer realistiskt. Är det någon som vet mer om det här?
    Jag bor i USA och kommer hem till Sverige på semester. Det blev så dyrt att åka till Italien härifrån så jag funderar istället på att åka över en långhelg hemifrån. Men jag vet inte något om detta eller hur det fungerar. Är det här sista minuten resor det gäller och vad ingår?? Hur snart måste jag boka en biljett om jag tänkt att åka nån gång efter Midsommar??

• Svar på tråden Vad är haken med flyg till Rom för bara 291 kr??
  • chiqitita

Vad besviken jag blir med alla dåliga erfarenheter med Ryanair! Är dom verkligen så dåliga?? Är Sterling bättre då och flyger dom från Arlanda? Men är dom mycket dyrare?? Men alla sista minuter resor man läser om då?? Hur sen kan man vara med att beställa dom??

• chiqitita

Hur länge tar det förresten att åka buss ut till Skavsta och går den hela vägen ut?
    Man behöver inte byta buss?? Jag vill nog inte lägga det på mamma och pappa att köra mig ut dit om det är långt.
    Tar det ca tre timmar till Rom från Sthlm?
    Förlåt för alla frågor. Men jag har ingen aning om hur det fungerar hemma

• Pomodoro

Jag tycker Easyjet ar snappet battre an Ryanair, men de flyger bara fran Kopenhamn.

• Nini_m

Tar 1 timme och 20 min från stockholm central med flygbussarna

• jocelyn

Håller med om säkerhetsbrister o dyl. En nära släkting arbetar som kabinpersonal på Ett Annat Bolag och säger att det är orimligt många incidenter med RyanAir. Har själv flugit med dom 1 gång och ALDRIG MER.

• Azacia

Jag har jobbat som flygvärdinna och hade kollegor som jobbade för Ryanair innan dom började jobba för mitt bolag, och de förundrade sig alltid över hur nogranna mitt företag var över säkerheten!!!!!
    Det skrämde mig så in i norden hur blasé ett företag kan vara över säkerhetsföreskrifter!!! Så jag skippar oxå Ryanair numera....

• sugarbomb

Jo jag är också flygvärdinna på ett etablerat och mycket seriöst bolag. Jag har haft kollegor som jobbat en kort period på Ryan Air och historierna man får höra är horibla! Ungefär som dom man hör från Aeroflot. Jag skulle aldrig flyga med Ryan och avråder verkligen alltid min släkt och vänner från det också!

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Har rest med Ryanair ganska mycket som fattig student i London men foroker nu undvika dem om jag kan. Har dock ('ta i tra') inte annu haft nagra daliga erfarenheter forrutom ett par forseningar.

Mitt tips ar att du jamfor priserna ordentligt eftersom skatt, boknings avgift, bagage avgift (max 15kg), kreditkorts avgift, reseforakring, mat/dryck pa planet etc etc inte ingar i priset. Har flera ganger insett att det inte skiljer sa mycket i pris fran andra flygbolagen. Sen tillkommer kostnaderna for att ta sig till flygplatsen vilket oftas ar dyrt da de ligger mycket langt bort plus att deras avgangar oftas sker jattetidigt pa morgonen (06.30) eller sent pa kvallen (23.30).

Skavsta ligger utanfor Nykoping sa det ar inte alls nara till Sthlm utan tar ca 1,5 timmar var vag.

Kom precis hem fran en vecka i Rom och resan fran London tog 2 timmar och 20 min sa 3 timmar fran Sverige stammer nog bra.

• Ciceli

Jag har flugit med Ryanair till London, Paris, Bryssel, Milano och Glasgow. Ja, nästan till alla deras destinationer med andra ord. Och i nästa månad flyger jag till nya resmålet Sardinien.

Alla gånger (peppar, peppar!) har det funkat utmärkt. Jag vet vad som ingår vad gäller service och ersättning, dvs ingenting! Men man får ju vad man betalar för ... Och kostar resan endast 800 spänn tur och retur typ, så räknar jag heller inte med någonting extra.

Men visst är det drygt med bussresan till Skavsta, deras minimala bagageregler, de onumrerade platserna osv - men som sagt: i bland får plånboken avgöra.

Svar på tråden Vad är haken med flyg till Rom för bara 291 kr??