• chiqitita

Vad är haken med flyg till Rom för bara 291 kr??

Jag såg i Aftonbladet att Ryanair hade flyg till Rom från 291 kr??? Kan det stämma?? Och vad är isåfall haken med det?
    Såg även ett pris på 890 kr och det låter ju onekligen mer realistiskt. Är det någon som vet mer om det här?
    Jag bor i USA och kommer hem till Sverige på semester. Det blev så dyrt att åka till Italien härifrån så jag funderar istället på att åka över en långhelg hemifrån. Men jag vet inte något om detta eller hur det fungerar. Är det här sista minuten resor det gäller och vad ingår?? Hur snart måste jag boka en biljett om jag tänkt att åka nån gång efter Midsommar??

• Svar på tråden Vad är haken med flyg till Rom för bara 291 kr??
  • Anneleigh

Haken är att flyget går från nyköping inte sthlm och att det tillkommer en massa avgifter på priset. Mitt X åkte till skottland förra veckan deras biljetter dit kostade 19:- st men resan slutade på 2500:- ändå.

• Zozo

Samma "hicar" som alla low cost.. Händer det nagot som tex försening far du sällan ersättning för övernattning etc. Flyg kan ställas in utan större förvarning.. Maten betalas ombord. Annars bör samma säkerhetsföreskrifter som för andra bolag gälla.

• Anneleigh

Glömde... för det priset ingår nog bara resan inget hotell, det gjorde det iallafall för mitt X

• Zozo

Avgifter? Ja flygplatsskatter brukar inte inga i priset..

• Bruden blå

Anneleigh

nu blir jag nyfiken, vilka avgifter tillkomm så att det blev så mycket som 2500?
    alla avgifter som tillkommer ser man ju på hemsidan när man beställer. så vilka avgifter utöver det betalade han?

• Zozo

Hotell ingar aldrig när man köper flygstol...

• Anneleigh

Nej dom ingår inte sen var det något mer dom fick betala minns inte vad, resan kostade alltså 2500 t&r men deras biljetter hem var billiga oxå. Tycker på ett sätt att dom luras med sina priser för resorna slutar inte på det. Men det gör å andra sidan alla andra billiga flyg oxå. Mellan sthlm malmö kostar det 143:- med sterling.dk men resan slutar ändå aldrig under 900 t&r när dom tagit ut allt som ska tas ut i avgifter

• Anneleigh

Jag minns inte jag kan fråga honom när han kommer hem igen. Dom är i skottland på bröllopsresa just nu.-

• Daphne

Hmmm låter som mycket pengar 2500 hemresans biljett måste kostat lite mer än 19 kronor men visst är det så att massa skatter och sånt tillkommer på priset.
    Min pappa beställde biljetter för hela familjen till Rom med ryan air. Vi är fem och resan tur och retur gick på 3500 för oss alla.
    Nej hotell ingår ju inte men det hittade vi också billigt och centralt :)
    Vi flög även med Ryan Air när vi skulle till Milano och åka skidor i alperna och de biljetterna var också till ett bra pris.
    Min syster har kille i Milano och hon brukar också flyga ofta och billigt.
    Det gäller att vara ute i god tid.

• Tittij

Jag flög till Paris i helgen för 900 kr. Alla kostnader står när man bokar, inget extra tillkommer!

Däremot så vet jag att Ryan Air tar några kronor extra för bagage, typ 50 kr per väska eller nåt sånt.

Svar på tråden Vad är haken med flyg till Rom för bara 291 kr??