• Anonym

Tecken på otrohet?

Hej! Jag skulle gärna vilje veta lite "tecken" på otrohet.
    Jag kan vara lite "paranoid" ibland men idag kom min älskling hem med ett rött märke på halsen, läskigt likt ett sugmärke. Jag frågade om det och han gick och tittade i spegeln och sa sedan att det kliade(!?), helt plötsligt tydligen eftersom han inte hade märkt det tidigare!

Han jobbar natt i en annan stad så vi träffas ca 1h per dag då han jobbar, vi går om varandra helt enkelt.
    Jag har tidigare märkt att han har blivit annorlunda. Det finns lite små tecken då och då men det har aldrig handlat om något konkret, bara en känsla. Men det var så obehagligt då jag såg märket på hans hals...

Snälla ge mig exempel på lite tecken så jag kan andas ut(hoppas jag)!

Vad tror ni, vad har ni för erfarenheter?

Jag vill ju inte anklaga honom för otrohet om han inte är det...

*OROLIG*

• Svar på tråden Tecken på otrohet?
  • Anonym

Snälla rar Micke!
    Du kan inte stå ut med detta.
    Är du inte värd mera??
    Ta upp det med din fru (om du är beredd att ta chansen att hon väljer honom). Tänk även på innan om du vill fortsätta med din fru om hon nu har varit otrogen.
    Jag skulle nog hellre vara ensam en att dela någon........då kanske man har chansen att träffa någon som är mer en nöjd med att bara ha mig!!

Har ni annars ett bra förhållande??

/A

• anna .L

Micke!
    Stackars dig, jag gick igenom samma sak för 4 år sedan. Han var ute jämt, det ringde konstiga tider på hans mobil och han var vresig och sur. jag fick tillslut anonyma brev till mitt jobb och där tog det slut på den historian. Jag konfronterade honom direkt och helvetet bröt lös.
    Han grät och erkände att de haft ett förhållande i 8 månader. Varför visste han inte riktigt. Det konstiga var att jag aldrig var redo att säga att nu var det slut. Märkligt kan tyckas och jag kan nog inte förklara varför nu efteråt. Vi talade natt och dag i en vecka. Vi hittade tillbaka till varandra och idag kan jag säga; hade inte han varit otrogen hade vi inte varit tillsammans idag. Vi fick ta en ordentlig titt på vårt förhållande, tala värderingar och liksom börja om.

Nu långt efteråt vet jag att jag gick stärkt ur allt men fy vad det var jobbigt under tiden.
    Jag anser att du måste tala med henne, skäll inte , skrik inte , fråga inte - för då får du ett nej- utan tala om för henne att du vet och att du inte accepterar detta. Hon måste välja, du eller den andra. Det är såå svårt att greppa det här problemet för någon som aldrig varit med om det, jag vet vilket helvete du går igenom. Börjar hon neka, lägg fram allt du har och jag tycker att din känsla är nog, du behöver inte bevisa ett skit!

Jag önskar Dig all lycka för jag lider med dig, men jag vet dock att om ni vill kan ni fixa det för den 17 /5 iår gifter jag mig med han som en gång var otrogen!!
    kram anna

• Micke36

TACK
    för alla svar. Det kommer nog att ordna sig.

• Micke36

ÄNNU:

Jag frågade henne två-tre gånger om det finns "nåt som stör hennes tankar". Hon sa att det är bara arbetsstress. Det otroliga är att hon är gravid, 4 mån. Hon ifrågasatte min psykiska hälsa när jag frågade om "störande tankar". Kan jag vänligen få ytterligare kommentarer?

• Anonym

Jag tror faktiskt du måste vara mer konkret nu, hon är inte tankeläsare.
    Även om hon troligtvis vet vad du syftar på är det mycket lättare att undvika att svara om frågan i sig är vagt formulerad. Rada upp alla dina "bevis" så som du gjort på BT och förklara lugnt och sansat att du inte tror henne längre. Något är ju helt klart fel i ert förhållande i vilket fall som helst, eftersom du känner att du inte kan lita på din fru. Här skulle nog någon slags hjälp utifrån vara bra.

Vad är det som är så otroligt med att hon är gravid? Visste du inte om det eller tror du inte att du är far till barnet?!

Är det bara under själva graviditeten som hon varit såhär? Isåfall har du svaret där. Att vara gravid är inte så lätt, hormoner/känslor är upp och ner hela tiden...Det är ju inte ovanligt att gravida kvinnor får för sig det mest konstiga saker.

Nä, kommunicera mera med din fru och var inte rädda för att be om hjälp, som det är nu står ni är ni "låsta".

Lycka Till!

• Bomull

Huu Micke, lider med dig!! Sånt här tar så enormt mycket energi från en. Om ni har ett barn påväg måste ni ju reda ut det här.

• Fries

Hej Gumman.
    Jag vet vad du går igenom. Jag hade samma känsla med min blivande man. Han kom tillbaka efter att jag kastade ut honom och att jag vägrade ha kontakt med honom.
    Detta hände för ca 2,5 år sedan. När jag läste ditt inlägg fick jag en hård mag klump för jag vet vad du går igenom. Det började maed att han alltid satt framför datan och chatta hela nätterna och blev förbannad när man sa till. Sedan kom steg tv att han aldrig sa jad älska dig mer utan han pratade om att om vi skulle skiljas så skulle vi vara vänner.
    Sedan började han vara som ny kär gick ochk nynna på saker och dricka te som han aldrig i hela sitt liv ha druckit.
    HAn förneckade hela tiden att han hade träffat en ny men jag kännd på mig det hela tiden.
    Man ska gå på sin instinkt för har han ändrat sig så pass mycke så är det något.
    Tillslut orkade jag inte mer så jag kastade ut honom och det kom ju fram efter en vecka att han hade träffat en ny men hon bodde i en annan stad så de hade inte träffars så mycke utan de hade smsat och hållt kontakten via datorn.
    Sedan började det ringa hemma hos mig mitt i natten och det visade vara hon som ville att vi skulle skiljas snabbt men det gick inte som hon hade räknat utan han såg vad det var för männinska och han har sagt att gräsetär inte grönare på andra sidan. De har ej kontakt längre för jag kollar honom emellanåt.
    Han tröttnade på vårt förhållande för att jag gjorde inget föer honom men jag tappade intresset för länge sedan för jag fick aldrig någon uppskattning utan han och vår barn krävde all tid och uppmärksamhet. Idag är det annolunda jag har fått honom att prata om känslor och on´m det inte käns bra så pratar vi mer nu än förut. Det ända du kan göra är att prata med honom och undviker han saker som att säga vissa saker så ska du gå vidare.
    Ja hoppas för din skull att det inte är så att han har en annan men va beredd. Ja håller tummarna för dig gumman och alla er som har gått igenom detta så vet ni hur jobbigt det är.

Hopas du får reda på vad det är. Lyck atill hur du än gör och vad som kommer fram.

Kram på dig.

• Bride of Autumn

*viskar till fries* jag tror Micke är en kille.. ;)

• Hanna, maj 2004

*viskar till Bride of Autumn* jag tror att Frie riktar sig till trådstartaren. Med all rätt! Inte till fejk-Micke!

• BlivandeMrsRedman

Hanna, maj 2004:
    Vad menar du med "Fejk-Micke"? Hur vet du att han är fejk? Jag tycker han verkar genuin...

Svar på tråden Tecken på otrohet?