Hej gumman!
Det du går igenom nu är inte roligt, jag vet. Stå på dig och lita på din känsla. Ingen annan kan ge just dig tips om just din situation. Någon slags bekräftelse från din pojkvän behöver du ju uppenbarligen. Man kan ju inte gå igenom hela livet och ta den andre för givet, och alltid blåögt säga att man litar på varandra utan förbehåll. Ingen är mer än människa och saker och ting kan faktiskt förändras genom åren. Statistiken talar ändå för att man inte skall gå runt och blunda hela livet. Om min man gick hela livet och litade på mig till absolut 100% hela tiden anser jag att han tar mig för givet. Det är inte heller något att rekommendera, tro mig!
Jag har kommit på mina tidigare pojkvänner genom att till slut välja att "kolla igenom" hans saker. Med det menar jag inte att maniskt rota igenom den andres saker varje dag. Personligen vet jag hur det känns att bli bedragen och har inget som helst att frukta om min blivande kollar genom mina saker. Det är hans fulla rätt Så länge det inte är någon galen manisk svartsjuka det handlar om anser jag att det är helt ok.
Jag vill inte mucka gräl här nu, men ibland undrar jag om de som alltid talar om att aldrig kolla den andre har blivit bedragen så att hela världen rasar samman. För mig har det inte bara hänt en gång, och min magkänsla har visat sig stämma, tyvärr. Visst var jag lite nojjig när jag väl träffande min blivande, men jag ansåg ändå att det var min fulla rätt om jag i framtiden skulle kunna slappna av och lita på min man. Som sagt, att få sitt hjärta så skadat som det bli när man blir bedragen sätter sina spår och visst får man arbeta med dem för att det inte skall bli överdrivet.
Min högst personliga åsikt till dig är ändå att lite försiktigt kolla upp honom. För din skull. Gå inte och blunda i all tid. Visar det sig att det inte är något, är det bara att gratulera. Då behöver ni ändå ett snack för att klara er igenom den kris ni nu går igenom.
Lycka till nu tjejen, det behöver inte alls vara något, alla har sina nedåtperioder som går att vända. Det viktigaste är att lyssna på sitt hjärta och sin instinkt. Och att aldrig, aldrig låta sig förnedras eller trampas på.