• Anonym

Tecken på otrohet?

Hej! Jag skulle gärna vilje veta lite "tecken" på otrohet.
    Jag kan vara lite "paranoid" ibland men idag kom min älskling hem med ett rött märke på halsen, läskigt likt ett sugmärke. Jag frågade om det och han gick och tittade i spegeln och sa sedan att det kliade(!?), helt plötsligt tydligen eftersom han inte hade märkt det tidigare!

Han jobbar natt i en annan stad så vi träffas ca 1h per dag då han jobbar, vi går om varandra helt enkelt.
    Jag har tidigare märkt att han har blivit annorlunda. Det finns lite små tecken då och då men det har aldrig handlat om något konkret, bara en känsla. Men det var så obehagligt då jag såg märket på hans hals...

Snälla ge mig exempel på lite tecken så jag kan andas ut(hoppas jag)!

Vad tror ni, vad har ni för erfarenheter?

Jag vill ju inte anklaga honom för otrohet om han inte är det...

*OROLIG*

• Svar på tråden Tecken på otrohet?
  • wonderbra

kära anonym-mymlan,
    jag tror att det eventuellt skulle kunna vara värt ( läs min tveksamhet här) att rädda ett långvarigt förhållande efter en otrohet. Definitvt inte ett relativt nytt förhållande. Jag tror, för att inte säga är helt övertygad om att antingen har man en spärr, för otrohet eller också har man den inte. För dom som inte har den, händer det igen och igen och igen...
    Något att fundera på... Lycka Till!

• Anonym

Tack så jättemycket för alla svar!
    Jag hade redan snokat lite i hans mobil och liknande som ni skrev att man kunde göra men det fanns inget speciellt "misstänkt".
    Men jag frågade rakt ut om han var otrogen och han svarade "Nej, det är jag inte. Vad har du fått det ifrån?" Och jag tror honom faktiskt. Jag såg i hans ögon att han var ärlig (jag brukar se om han ljuger). Han berättade också att han aldrig skulle våga vara otrogen för att han vet att jag på något sätt skulle få reda på det.

Det känns skönt! Visst jag är medveten om att han KAN vara otrogen men för tillfället litar jag på honom. Och jag hoppas att jag aldrig kommer tvivla på hans trohet igen. Jag älskar honom av hela mitt hjärta!

Jag var antagligen lite känslig eftersom att vi hade träffats så lite, så minsta lilla blev bevis för att han var otrogen. Och "sugmärket", visade sig vara ett ganska stort rivmärke, inte det mista blåskiftande som sugmärken blir...

Tack än en gång!

• Stina  28/6 2003

Å vad jag är glad för din skull!! *Skickar en kraaam!!* Hoppas att ni känner att ni kan få mer tid för varandra så att ni får mår bra!
    /Stina

• Junibrud

Bra att det verkar ha löst sig, men om det var hans exakta ord; "aldrig skulle våga vara otrogen för att han vet att jag på något sätt skulle få reda på det." Så tycker jag att du SKA vara orolig.

Det han säger då är ju med andra ord, 'kunde jag komma undan så skulle jag göra det'. Eller hur, hoppas det bara var en felformulering..

• Anonym

Junibrud
    Det är svårt att förklara, man förstår vad han menar när man hör honom säga det. Men det går ut på att han varken vill eller har något behov av att vara otrogen. Men "OM" han skulle vara det så skulle jag få reda på det för jag är så nyfiken och listig... -Alltså, han menar att han INTE VILL vara OTROGEN!

Tack till er alla!
    Väldigt svårt att förklara men jag hoppas att du förstår.

• TeaSpoon

Sedan kan man gå åt andra hållet och säga att sådana där kliande fläckar har jag emellanåt och speciellt på halsen. Jag tänker inte på dem förrän någon påtalar dem....

• Junibrud

Jag förstår.. Lycka till och ta hand om varandra!(det gäller alla..) =)

• en liten en

Jag vill bara utfärda en varning.
    Man måste passa sig i sina "efterforskningar" så att alltihop inte urartar i ren svartsjuka. Svartsjuka fördärvar allt när det går för långt.

Jag tycker att du ska fråga honom rakt ut och inte smyga.

Tänk om han inte varit otrogen och han får reda på att du misstänker honom och gör egna "efterforskningar"? Inget lyft för förhållandet direkt.

• Micke36

Hej! Tyvärr misstänker jag att min fru har ett förhållande. Underliga vita fläckar på kläderna (flera olika klädesplagg) - även på ställen på vilka man inte kan spilla joghurt eller lim. En tid av hennes övertidsarbete kan hon inte förklara. Jag har frågat men hon svarar nekande. Mottagna samtal i hennes mobiltelefon från underliga nummer. Överraskande hotellbyte på en tjänsteresa och en underlig kreditkortsräkning på en annan. Vad är det frågan om? Och vad ska jag göra? Hon har i andra sammanhang åkt fast för lögn.

• Anonym

Till Micke..

Hoppas att det inte är så som du tror, men jag måste hålla med om att det låter misstänkt.

Vad du skulle kunna göra är att följa efter henne, dyka upp oväntat på hennes jobb vid övertidsarbete el liknande. Bästa sättet att få bevis på om det är nåt på gång eller inte. Sen kan man ju "dra en rövare" och påstå att du har sett henne med "någon" i en viss situation/plats där du vet att hon befunnit sig... hon kanske blir så överraskad att hon erkänner på studs.OM det finns något att erkänna alltså.
    Man kan börja se saker som inte FINNS när man är orolig.

Lycka Till, hoppas det inte är något...

Svar på tråden Tecken på otrohet?