• Anonym

Tecken på otrohet?

Hej! Jag skulle gärna vilje veta lite "tecken" på otrohet.
    Jag kan vara lite "paranoid" ibland men idag kom min älskling hem med ett rött märke på halsen, läskigt likt ett sugmärke. Jag frågade om det och han gick och tittade i spegeln och sa sedan att det kliade(!?), helt plötsligt tydligen eftersom han inte hade märkt det tidigare!

Han jobbar natt i en annan stad så vi träffas ca 1h per dag då han jobbar, vi går om varandra helt enkelt.
    Jag har tidigare märkt att han har blivit annorlunda. Det finns lite små tecken då och då men det har aldrig handlat om något konkret, bara en känsla. Men det var så obehagligt då jag såg märket på hans hals...

Snälla ge mig exempel på lite tecken så jag kan andas ut(hoppas jag)!

Vad tror ni, vad har ni för erfarenheter?

Jag vill ju inte anklaga honom för otrohet om han inte är det...

*OROLIG*

• Svar på tråden Tecken på otrohet?
  • Anonym

Till Micke:
    Vill du få veta om hon är det??
    Då ska du ta tag i saken & möjligen följa efter henne utan att hon vet. Om du inte vill veta med tanke på vad som kan bli kontentan av det så låt bli.

Själv så skulle jag nog försöka snoka redan på vad han gjorde om jag misstänkte något. Jag vill inte stanna kvar för allt i världen om han har en annan.

• Julia B

Min kompis har ett förhållande med en gift man. Suck, de verkar tappa allt förstånd och sk*ter i allt. I alla fall, det är läskigt hur de håller på. Ursäkterna är precis samma saker som många av oss gör på riktigt: jobbar över, jobbar/kurs i annan stad, ute och äter med kompisarna, osv. Den stora saken de gör som skulle avslöja dem är mobilen, de ringer ju bara på den förstås.

Det behöver inte vara otrohet. Jag har en kompis vars kille är svartsjuk och har uttryckligen sagt att han inte vill veta om hon träffar killkompisar, osv. Han tycker att hon ska göra det men han klarar inte av att veta det. Därför kan hon ljuga om vart hon varit, med vem, osv. Knepigt va?

• Micke36

TILLÄGG:

I går morse hade hon ringt från sin mobiltelefon till en manlig kollega på ett hotell kl. 6.48 på morgonen. Idag är det kongressmiddag på samma hotell. Hon sa i morse att alla måste övernatta där även om de bor på samma ort. Jag sa nåt och låt förvånad. På eftermiddagen ringde hon mig och sa att det inte fanns lediga rum på hotellet (illa ordnad kongress av känt storföretag?) och att hon kommer hem till natten. jag ringde hotellets reception och svaret lydde att det finns 60 lediga rum! jag skickade ett textmeddelande där jag föreslog ett annat hotell inom samma kvarter "om det blir sent och om hon är trött". hon ringde och lät stressad och sa att hon kommer hem sent på kvällen. Samma man som mottagit det tidiga samtalet hade igår glömt sitt parkeringskvitto i min hustrus plånbok. PLEASE HELP!

• Hanna, maj 2004

Micke36 du skämtar med oss, va?

Vita fläckar, lediga hotellrum, parkeringskvitto i plånbok... HUH?

• fd Hemligt bröllop 7/12

Micke36: Konfrontera!

Du har så mycket nu att det är ingen ide att leta fler bevis. Vill du ha henne kvar så måste du konfrontera så tidigt som möjligt så att ni tillsammans kan reda ut problemen.

Lugnt och sansat. Tänk också på att även om alkohol gör det lättare att prata så gör den det också svårare att lyssna vilket ju ändå är det som är viktigast.

Inget roligt jobb, men förhoppningsvis värt besväret?

• Señora A

Men usch! Micke, jag skulle definitivt konfrontera henne - precis som fd Hemligt bröllop... säger.
    Usch - jag är hemskt ledsen för din skull.

Det är för mycket otrohet i världen!!! Jag blir så förbaskat ledsen när jag hör om sådant. Väntar i stort sett bara på att maken ska komma hem och visa sig ha en annan... Det verkar ju vara mer regel än undantag.

• Deleara

När det gäller otrohet beror det på att något inte stämmer i förhållandet. För att något överhuvudtaget ska bli bättre är det lika bra att lägga korten på bordet och säga vad man misstänker. Jag var själv otrogen mot min förra kille och jag ville egetligen inget hellre att någon skulle komma på mig, även om jag idag skulle ha gjort slut innan jag började träffa andra. Det räcker inte alltid att fråga en gång utan flera. Hoppas saker och ting löser sig.

• Julia B

Micke,

Jag håller med, konfrontera henne, men förvänta dig inte att hon ska erkänna, speciellt om hon redan har sagt att hon inte är det. Var inte arg, behåll lugnet, prata om varför du har dina misstankar.

Det kan också hända att hon inte är otrogen och då lär ni hamna i en konstig situation om du inte litar på henne. Jag hoppas det ordnar sig!

• BlivandeMrsRedman

Micke, jag tycker INTE att du ska konfrontera. Min egen erfarenhet är att den som är otrogen nekar till allt. Du måste ha konkret bevis innan du konfronterar.
    Ditt senaste inlägg lutar tyvärr åt att hon är otrogen.

Jag är så väldigt ledsen för din skull.

*Stor kram*

• Kaysah

Micke,

Jag håller med ovanstående. Du ska inte konfrontera om du inte har bevis.

Om hon nekar, vad gör du då? Att du ringde hotellet och fick reda på att de inte var fullbokade låter ju iofs som konkret bevis på att hon ljuger. Fast hon kan ändå neka till otrohet.

Hoppas det ordnar sig på något sätt.

Svar på tråden Tecken på otrohet?