• Anonym

Tecken på otrohet?

Hej! Jag skulle gärna vilje veta lite "tecken" på otrohet.
    Jag kan vara lite "paranoid" ibland men idag kom min älskling hem med ett rött märke på halsen, läskigt likt ett sugmärke. Jag frågade om det och han gick och tittade i spegeln och sa sedan att det kliade(!?), helt plötsligt tydligen eftersom han inte hade märkt det tidigare!

Han jobbar natt i en annan stad så vi träffas ca 1h per dag då han jobbar, vi går om varandra helt enkelt.
    Jag har tidigare märkt att han har blivit annorlunda. Det finns lite små tecken då och då men det har aldrig handlat om något konkret, bara en känsla. Men det var så obehagligt då jag såg märket på hans hals...

Snälla ge mig exempel på lite tecken så jag kan andas ut(hoppas jag)!

Vad tror ni, vad har ni för erfarenheter?

Jag vill ju inte anklaga honom för otrohet om han inte är det...

*OROLIG*

• Svar på tråden Tecken på otrohet?
  • Anonym

Det finns en del saker man kan tänka på. Tex om han plötsligt bryr sig om sitt utseende mer än han gjort förr. Om han inte vill ha sex lika ofta som förr. Om han får sms sent på kvällen eller om hans mobil ringer och han inte vill svara när du är där.

Detta behöver ju inte betyda att han är otrogen..det bästa är ju om man pratar om det, det är ju jättejobbigt att gå och undra hela tiden.

kram

• Annki

Tyvärr är det nog så att den där "magkänslan" man får ofta stämmer...
    Hoppas för din skull inte :(

• Anonym

Tycker du alltså att jag ska fråga honom utan att jag vet riktigt säkert?
    Han skulle ALDRIG erkänna, det vågar han inte. Han skulle ljuga tills tungan trillade av.

Jodå, mindre sex det har vi verkligen. Det börjde med att vi hade sex flera gånger per dag, till en gång per dag, till varannan dag, till var tredje dag, tills nu när jag knappt kommer ihåg när vi hade sex senast.... Han skyller på jobbet, att vi inte hinner när han jobbar. Men sen när han är ledig blir det max en gång i vilket fall.

Jag är verkligen jätteorolig!

• Gullefjunet

Anonym

Om han skulle "ljuga tills tungan trillade av" så är han ju inget att samla på, oavsett om han är otrogen eller inte...

• Anonym

Det är så sant som det är sagt. Men vad gör man när man älskar en person så oerhört mycket?

Usch, vad hemskt allt känns just nu...

• kär och galen

Hejsan!
    Jag tycker att du ska prata ordentligt med din sambo och berätta att du inte tycker att det känns helt bra just nu. Kanske är det så att han jobbar mycket just nu och inte har så mycket energi kvar. Berätta om vad du behöver mer av och även vad du själv kanske inte varit jättebra på. När man på detta sätt rannsakar sitt förhållande och pratar öppet om bristerna kommer man väldigt nära varann och kan förstå hur den andra tänker. I mitt eget förhållande har vi gjort detta ett antal gånger och det ger resultat. Det viktiga är att man inte går till attack med en massa misstankar, utan att man riktar in sig på det man vill förbättra. Jag hoppas att detta kan hjälpa dig, ibland kanske fantasin drar iväg med oss. Du mår inte bra av att gå och oroa dig på detta sätt, du måste prata med honom för att förstå hur han tänker. Men var smidig i dina frågor och anklaga inte, sånt leder ingenstans eftersom du faktiskt inte VET att han har varit otrogen.
    Kram

• anna .L

Hej du!
    jag sitter här och funderar på hur det var när min blivande var otrogen.
    Jag fick till slut anonyma brev till mitt jobb, så blev jag varse.
    Jag måste säga att du kommit en bra bit som vågar erkänna dina misstankar för dig själv och andra. jag visste nog hela tiden men tog liksom aldrig fram det.

Vi redde ut allt och efter många långa bearbetningsveckor hittade vi tillbaka till varandra. Vi har haft det bättre än innan och har fått en dotter som är tre år idag och i maj skall vi gifta oss.

Men de tecken jag märkte på var ju att han givetvis var ute massor, kom hem tidigt på morgonkvisten och hade alltid liksom färdiga svar på allt.Hoppas du förstår hur jag menar. Han tog alla chanser han fick att komma hemifrån. Han var disträ och verkade helt ointresserad av vad som hände i mitt liv.När vi någon gång hade sex var det helt utan känsla.
    Han magrade och såg allmänt hängig ut.
    När allt uppdagades bröt hela helvetet lös som du kan förstå, men som jag skrev så blev allt bra.
    Jag tycker du skall luska lite i kulisserna, risken är att han låser sig om du konfronterar honom. Så här skall det ju givetvis inte behöva vara men ibland krävs kvinnlig list. Kolla mobilen om du har möjlighet.
    Jag vet av erfarenhet att känslorna som man har i magen sällan ljuger tyvärr och du måste ta dig en funderare hur du vill lösa det hela. Det är en fruktansvärd tid du befinner dig i och du är så duktig som skrivit om det!!
    Jag hoppas du håller modet uppe och kom ihåg en sak; du är inte ensam!!¨
    kram o lycka till, skriv gärna och berätta hur det går

• Anonym

Å det är så jobbigt när man känner så där... och som de tidigare har skrivit, ofta är man ju inte paranoid utan man känner faktiskt på sig hur det är. Du känner nog dig själv så bra också att du vet om du brukar vara misstänksam eller om du verkligen har anledning nu.
    Jag tycker att du ska luska lite. Kolla mobilen, plånboken, adressboken, fickor m.m. Prova att ringa honom när han inte förväntar sig det, hälsa på honom på jobbet eller åk och hämta honom på jobbet. Osv. Det är ju naturligtvis att vara misstänksam, men jag tycker att du har rätt att vara det. Kanske upptäcker du att allt är i sin ordning o då har du ju undvikit en smärre katastrof genom att inte konfrontera honom innan du är säker.
    samtidigt tycker jag att du kan ta upp med honom att du känner att ni inte har lika bra som förut och fråga honom om han är beredd att jobba på det tillsammans med dig. Och då måste ju du också se till att försöka göra saker bättre.
    Hoppas det går bra för er! Skriv gärna o berätta hur det går!

• elique

Tecken kan vara så olika också beroende på hur han är som person. har han skuldkänslor kanske han är extra snäll och gosig mot dig för att döva sitt samvete. En del blir jättearga när man visar att man inte litar på dem, liksom slår ifrån sig argt och börjar argumentera så det till slut blir så att du får skämmas för att du anklagade honom.
    Komplicerat! Hoppas att din intuition inte stämmer, det är hemskt att vara i din sits.

• Anonym

*tycker synd om dig* Om det var ett sugmärke han hade på halsen så går det ju inte bort på flera dagar. Det blir ju svagare och svagare och oftast blått.

Svar på tråden Tecken på otrohet?