Juni 2008
Nu finns det snart trådar för alla månader 2008 utom juni (jag har iaf inte sett någon). Så, är det någon mer än jag som gifter sig då?
Nu finns det snart trådar för alla månader 2008 utom juni (jag har iaf inte sett någon). Så, är det någon mer än jag som gifter sig då?
Hej!
Ny i tråden här, har precis bokat lokal för den 14 juni 2008. Från början hade vi tänkt oss 6 juni (alltid helgdag på bröllopsdagen!), men då var lokalen redan bokad...
Så nu återstår bara resten av planerandet!
Jag bor i Enskede söder om Stockholm. Vi kommer gifta oss i Grödinge kyrka som ligger långt ut på vischan mot Södertälje till.
När det gäller tårta så vill jag nog att vi köper vår på "chokladfabriken". Var på bröllop förra sommaren och de hade sin tårta därifrån. Den godaste jag någonson ätit!!!! Har varit lite inne på att ha sådana fina bakelser istället för tårta. I senaste Må Bra hade de en bild så sådana. Jättefint verkligen!!! Vad ska ni ha för färgtema tjejer??? Vi kommer ha naturvitt och rosa. Jag älskar rosa!!
Men det kommer vara bara en accentfärg. Är rädd att det blir för mycket annars. Jag vill inte ha något Barbie-bröllop precis!
Fnatt: Välkommen!!! Och grattis!!
Vi ska ha aubourgine (mörklila) o silver...
Hej tjejer
Färgtema....låt se....det lutar åt vitt och olika nyaner av grönt, typ de färgerna man hittar i naturen, gräsgrönt, bladgrönt osv...
Min brudbukett kommer också (tror jag) gå i vitt och grönt.
Min dröm jhar alltid varit att ha ett JÄTTEFÅNG liljekonvaljer när jag gifter mig, lite enkelt så där...men dom växer tyvärr inte i slutet av juni...så jag får tänka om
N'är det gäller klänning så har jag absolut ingen aning...jättesvårt.
Jag är lång, 1.75, kommer säkert att ha högaklackar...så jag vill nog inte ha för mkt "puff", rädd att jag kommer se ut som en jätte då.... Har satt ett maxtak på 10.000 för klänning och skor! Vi sparar ihop till det mesta själva....
Hur gör ni.
VAd tänker ni om klänningar, priser mm?
Sån himla tur att vi är så många som gifter oss i juni....bollplank, bollplank....behöver ju er, mina vänner tycker redan att jag är TOO MUCH!
Jag var också inne på att ha vitt och grönt först. Det finns ju så många fina nyanser av grönt. Men eftersom jag har en förkärlek till rosa så blir det nog det Jag vill nog har ljusrosa rosor i buketten eller ev. ljusrosa pioner.
Jag har också haft en max gräns på 10 000 för klänningen. Därför blev jag ju överlycklig när jag hittade Nixa klänningen som bara kostade 2790:- Men jag har ju inte bestämt mig för den och lär väl säkert hitta nån annan som är mycket dyrare. Skorna får kosta max runt 1500. Åh vad jag ser fram emot att köpa ett par riktigt fina skor!! (är skofetichist...hihi)
Längtar..: Jag är oxå från Enskede :) ska ha rosa och brunt som färgtema..
vi ska gifta oss i Saltsjö Boo.
Vet inte om ni såg min tråd om färgtema men vi har också funderat på vitt och grönt. Tycker att det passar väldigt bra i juni.
Cira! Har precis tänkt som du! Vi ska ha grönt som tema, jag jobbar med att sy in gröna band i brudklänningen (om det går, har ju inte bestämt klänning ännu!) samt murgröna i håret och på borden.
Buketten kommer att bestå av sommarblommor dvs blommor som man kan hitta ute, tror jag i alla fall!
Jag är 1.78 och kommer nog inte att ha högklackat - dels blir jag längre än min kille (inte för att det spelar någon roll egentligen) och dels för att jag får så ont i fötterna!
Vad gäller tårta kommer vi att köra med en helt vanlig enkel gräddtårta med mycket bär i alla dess färger!
Har ni bokat frisör ännu? Några säger att man måste göra det så tidigt som möjligt, andra att det räcker att göra det efter jul.
gota: Låter nästan som oss. :) Vill också ha vilda blommor.
Jag ska låta min tärna fixa mitt hår så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Men om du bokar i tid är du ju säker.