• Brud 2008

Juni 2008

Nu finns det snart trådar för alla månader 2008 utom juni (jag har iaf inte sett någon). Så, är det någon mer än jag som gifter sig då?

• Svar på tråden Juni 2008
  • Sofia08

Åh, jag har också funderat lite på en sommarbukett som en alternativ brudbukettMen ska ni plocka blommorna själva då eller? De flesta blommor har ju redan blommat ut i Juni..
    Jag tycker det är så skönt att man inte behöver göra några slutgiltiga beslut än. Hur ska det gå? Jag är ju såå velig. Känns som livsavgörande att bestämma sig för rätt klänning och bukett etc....hahahah!!!

Lina 08: Kul att vi är grannar!!

• fnatt

Längtar - tack för välkommen och grattis!

När det gäller blommor är jag också inne på sommarblommor. Blivande svärmor är en hejare på trädgårdsodling så jag hoppas att kunna få hjälp av henne!

• celeron

Hejsan.
    Jag ska oxå gifta mig i juni-08. Den 14. Vi har bokat kyrka men inget mer. Jag har bestämt mig för att göra buketten själv. Vi vet inte om vi ska ha fest för kompisar eller bara middag för släkten. Vi vill inte ha nått stort bröllop men ändå ha med kompisarna på nått sätt.

• Sofia08

Celeron: Välkommen!! Vad många vi börjar bli nu!! Kul!!

• Ninni75

Vi har bokat kyrka och lokal, bestämt toastmaster och toastmadame. Bukett vet jag inte riktigt men det lutar åt liljekonvalj om det är genomförbart under mitten av juni???? Färgtema - vitt och rosa eller vitt och grönt TROR jag. Tycker att det är jättesvårt eftersom jag älsakr rosa men är rädd att det blir för "sockersött" svår balansgång så vi får väl se. Har så smått börjat tiltta efter klänning, underhållning och framför allt fotograf som jag inser att man borde boka ganska snart.........helt galet egentligen med tanke på att vi pratar ett år fram i tiden..... ;)

• Sibbis

Oj. Jag är längst hittills iaf :D jag är 181 jag, o kommer nog ha en liten liten klack iaf. Eller så går jag barfota, känns som att det kvittar under klänningen *s*

Frisör har jag faktikst bokat, men enbart för att jag ska anlita min vanliga frisör till både hår och makeup. Hon ska dessutom fixa både min syster nu i aug när hon ska stå brud o fixa mitt hår (jag är tärna då) så vi får öva lite *s*

Ang färgtema blir det vitt, silver och lavendel. Lavendel blir lite av "tema" på bröllopet, vi spenderar mycket tid i Frankrike och älskar lavendel, så det kommer återkomma i min bukett, i mitt hår och dessutom kommer vi ha små organzapåsar fyllda med lavendel som "placeringskort". Ska roa mig nu på semestern med att repa lavendel i massor *s*

• brud  nästa år

Vad kul att vi är så många som ska gifta oss den 28/6-08.

Jag har redan köpt mina skor som jag ska ha på bröllopet går i dom för fullt hemma bara jag inte sliter ut dom

• Sofia08

Ninni 75: Jag känner precis som du ang. det rosa. Jag ääälskar rosa, men som jag skrivit tidigare i tråden så är jag rädd att det blir för mycket barbie över det hela. Var inne på vitt och grönt också, men det kommer nog bli rosa. Ljust rosa och i lagom mängd. Hade väl tänkt rosa tärnklänning, rosa i min bukett och sen lite diskret rosa på borden. (typ rosa rosor som dekoration eller liknande)Jag tror att det blir lagom.

• gota

Tror inte att det är någon fara med att det blir för mycket barbie över det hela. Rosa tycker jag är en underbar sommarfärg som ju är jättesnyggt till solbränna. Sedan finns det ju så många olika nyanser av rosa. Blir nog jättesnyggt!

Svar på tråden Juni 2008