• Fru Hennerdal

Maj 2008

Såå långt kvar! Men kanske just därför stor anledning att kunna samlas och diskutera emedan vi siktar vårt mål långt borta i horisonten. Det är ju trots allt väldigt mycket som skall hinnas med innan dess!

Jag och min M2B kommer från Örebro och gifter oss den 31 Maj om allt går som planerat.

Vilka är ni? ;)

• Svar på tråden Maj 2008
  • Brud-08

Jag tror tiden kommer gå väldigt fort sista tiden.. just nu är jag inne i en period då jag tänker att det gör jag senare..

Men jag tror desto tidigare desto bättre, så titta absolut ut vigselringar.. jag har gjort det ska köpa den efter sommaren har jag tänkt..

• 24maj08

hej,
    vad roligt att vi börjar bli lite fler här!
    har idag bokat bröllopssviten så nu har vi någonstans att sova! Och frisör och smink bokade jag förra veckan.
    Det stora vi har kvar nu är bröllopsresan, men vem vet vart vi ska åka? Vi vill till USA men pengarna räcker nog inte så långt.
    Har någon något bra förslag på vart man kan åka?

• Blomman30

24maj08>>
    Om ni vill till USA så behöver en resa till t.ex New York inte bli så dyr. Boka flyg tur & retur (ca 4000 kr/person) & önska er hotellnätterna i bröllopspresent.

I maj så är Spanien, Grekland, Turkiet mm underbara!
    Men om ni vill längre bort så är även Brasilien (min absoluta favorit) & östra Thailand ok.
    Vi har börjat fundera vart vi vill åka oxå... Det är svårt som sagt!

• 3Maj08

Idag hittade jag mina skor som jag har funderat av o till på eftersom jag har stora fötter (41) o är 1,79 lång (vill ha låg klack)

Jag hittade ett par vita pumps med låg klack (typ 2 cm), Vagabond. 500:- men det var 30% så de gick för 350:- De var lite glansiga och inte så jättespetsiga så de kommer inte se ut som nga 47:or

Kommer säkert inte vilja ha dem längre fram om jag känner mig rätt... men annars är det väll bara slänga ut dem på tradera. Svårt o hitta skor för mig så jag har de här "utifall att"

Hittade min vigselring som jag vill ha. En vitguld med en diamant på. Den kostade 4700:- så den var lite dyrare än vi räknat med men det är det värt. Jag SKA ha den ;-p

• Blomman30

Hemlig08>>
    Skor är jättekul att shoppa, Vagabond-pumpsen låter fina!
    Och vilket fynd !

Vi skall gå till guldsmeden & prova vigselring i morgon... De har beställt hem en som jag sett i rätt storlek så att jag kan prova. Underbar service!
    Den ringen är mycket dyrare än vi tänkt från början - men vi håller budgeten på max 15000:-!

• 3Maj08

Blomman30 Max 15 000:- Jisses! Önskar vi oxå hade råd med en sådan dyr ring. Men jag blir supernöjd om jag får den som jag verkligen vill ham den var såååå vacker, o bara 4700:- dessutom. Klart jag skulle vilja haft en större diamant men vad 17.. så rika är vi inte

Jag längtar.....har beslutsångest om vad vi ska ha för färgtema bara. Försyt var jag inne på ljusrosa bukett o dukning osv o sambon rosa slips men är nu inne på vitt.. eller gräddvitt.. svårt.. vi får se.. Såg en brud som hade vit klänning, vit bukett med en massa grönt i o mannen hade svart kostym med vit skjorta o creme aktig slips. Det var sååå vackert!

Vad ska ni andra ha för färger?

• Blomman30

Hemlig08>>
    Priset spelar ingen roll så länge man är nöjd med sitt val !
    Är det en enstensring du köpt? *nyfiken*
    Jag velar fram & tillbaka... Har en 7 mm bred & 3 mm hög förlovningsring i vitguld, så vigselringen får inte vara så bred.
    Kanske skall kolla på en enstensring i morgon oxå!?
    Innan jag bestämmer mig 100% för alliansringen!

Vi skall ha vitt, vårgrönt & silver på vårat bröllop!
    Brudbuketten kommer att bestå av vita rosor, vita liljor & murgröna...
    Du då?

• 3Maj08

Blomman30
    Det är en enstensring jag kollade på. Min förlovningsring är oxå 7 mm bred så den får inte vara för bred.

Idag var jag o kollade på bröllopsklänningar, kunde inte låta bli Det var en på redan för 1000:- som faktiskt var jättefin. Åsg ut som Nixa nr 893 och så var det knytning där bak, ganska naken rygg. Jag lade undan den men ringde nu och be dem ta bort mitt namn. Den kändes inte 100. Kändes som det blev lite impuls o hon sa att höstens klänningar kommer vara vidare modeller. Jag vill ha en ganska figursydd som inte är utsvängd o väldigt enkel klänning.

Men det är ju nästan 1 år kvar så man hinner nog hitta fler

blir ju bara sååå ivrgig. Såg superfina kostymer till pojken då som kommer vara 2,5 år. Vilka underbara kläder

Ja färgerna är fortfarande svåra... rosa o vitt men vi får se. Buketten ska vara vit men dukningen vill jag har litw vitt o rosa tror jag. Ljusroa pärlhalsband typ som man dekorerar runt ljusen.

ohhh vad mycket kvar

• Blomman30

Nyss hemkomme från en låååång dag på jobbbet - skönt med helg!!
    Provade vigselringen jag bestält för provning... Den var fin, men kändes inte 100%! Vill att det skall kännas så eftersom det ändå handlar om ganska mkt pengar.
    Surfade runt lite efter ringar nyss, och hittade en superfin enstensring. Priset? FÖR dyrt! Men kanske??

Vad kul med brudklänning! Skall börja prova i höst...
    Vill oxå ha en ganska enkel modell...
    Skall du ha slöja? Jag tycker att slöja är så fiiiint!
    Skall kika in på nixa.se nu & se vilken modell du tittat på.

Trevlig helg!

• Fru Hennerdal

Hej på er!

Har legat lågt med planeringen ett par månader nu, men vi börjar bli sugna på att komma igång igen.

Klurar lite på vad tårtan ska ha för smaker, vart vi vill åka på bröllopsresa och när?, behöver kolla lite fler catering företag och serverings personal.

Jag längtar såå tills jag får bli FRU. Känns som om mitt hjärta ska svämma över av känslor för min M2B, han är allt!

• Blomman30

Sjatiir>>
    Vi längtar oxå i hjäl oss !
    Vilket datum gifter Ni er?
    Vi gifter oss på Pingsafton 10:e Maj....
    Kyrkan är bokad, men inget annat är gjort.
    Skall börja ta in offerter från olika herrgårdar/restaurener runtomkring där vi bor efter sommaren.

Vi har börjat fundera lite på bröllopsresan.... Vi vill åka bara några dagar efter bröllopet. Ni då?
    Vi älskar Thailand & Brasilien... Åker gärna tbx dit! Men på bröllopsresan vill vi nog åka till ngt ställe vi inte varit tidigare.
    Förslag?

Ang. tårta så gillar vi båda choklad! Så det får kanske bli hallonmousse/vitchoklad? Passar det i hop?

• 3Maj08

Vi har kollat på lite catering o min sambos bestman är kock på en fin restaurang så det blir därifrån. Det blir Italiensk buffe´men vet inte exakt vad. Sedan blir det vickning med korv o bröd.

Tårtan har jag ingen aning om men vi beställer därifrån oxå.

På Bröllopsnatten tar vi in på Hotell. Det finns bara en svit där vi bor men den är inge fin har jag hört från flera så vi tar ett hotellrum på ett nybyggt hotell o beställer Bröllops tema. Får chgampagen olite sådnt på rummet då så det blir säkert bra ändå. KOmmer ju festa hela natten lång iallafall

Våran bröllopsresa bär av en Weekend utan barn till Paris nästa sommar. Vi har nyss vart i Thailand o jag älskar det landet men har vart där 2 gånger så nu vill vi se Europa så jag tror Paris blir, romantisk stad sägs det

Jag funderar på att lägga ner ett tag nu. Är ju för 17 11 mån kvar o vi planerar så mkt redan Vi vill ha ett enkelt bröllop, en fest med buffe´o trubadur o vi blir 30 st men vi ska skippa Program o tal osv har vi bestämt. Vill ha det avslappnat o tal kanske kommer ändå kan man ju hoppas

• 3Maj08

Förresten, vi gifter oss 3 Maj!

• Blomman30

Hemlig08>>
    Ja, visst känns som att man planerar låååångt i förväg, men i vårat fall så MÅSTE vi boka herrgården som vi skall ha festen på a.s.a.p för det finns redan bokningar till nyår -09 där!

Låter ju toppen med att fixa genom er bestman. Mmmm, italiensk buffé!
    För våran del blir det 3-rätters plus tårta & kaffe med avec.
    Skall ni ha fri bar hela kvällen?

Vi var oxå i Thailand nu i mars (Koh Samet), så det blir ngt annat nästa resa... Funderar på Aruba!

Välkommen tbx !

• 3Maj08

Ja vi ska ha fri bar, vi blir ju bara 30 st. Vin,öl,sprit,whiskey,cognac,likör o mousserande (o skåla med)

Vi har oxå bokat kyrka o lokal. Fick inte det datum vi ville trots att vi var ute 11 mån i förväg. Det var bokat in i 2009 snacka om att man ska veta i förväg när man ska gifta sig

Jag hoppas på en riktigt härlig försommar 3 maj iallafall

Det är så kul o kunna skriva här och berätta allt! Det är bara våra familjer som vet o han som ska vara bestman o hans sambo men för resten av vännerna är det superhemligt fram tills inbjudningskroten skickas ut i feb! De kommer bli så paffa eftersom vi alltid sagt att vi ska gifta oss efter 30 (några år kvar) och att vi då ska ha en enkel borgelig cermoni o åka på en lyxig bröllopsresa, men nu blir det tvärtom istället!

Drömmen är ju o gå genom altargången o få ha en riktig fest med allt o nu ska vi få ha det oxå

Är så lycklig!
    Har ni det hemligt fortfarande för vänner?

Jag har aldrig hört ngn som vart i Aruba men det låter härligt!

• NukuNuku

Hej. hoppae in i denna tråden med. Jag och min blivande gifter oss 31 Maj nästa år. bara bokat festlokalen ännu och så blir det en borgelig vigsel då ingen av oss går i kyrkan annars och då känns det fel och gifta sig där. Ska åka kolla på brudklänning nu efter semestern, sitter och fundera rpå tårtan, ska göra den själv nämligen. Är ett kul nöje jag har.

Våra familjer och släkt vet och mina närmaste vänner, men dom vi umgås med mest av hans kompisar vet ingenting, men dom kommer bli så glada, får se när vi släpper bomben...

• Brud 080524

Vi hade planerat att gifta oss den 31:e maj nästa år men då lokalen vi verkligen vill ha är prelbokad då så kan det hända att vi måste flytta till den 24:e. Hoppas verkligen att de andra inte vill ha den! Är super stressad av att inte veta vilken dag det blir!! Har därför inte vågat börja planera något annat... Men jag tittar här på BT på allt fint alla andra gjort/köpt och blir inspirerad! Längtar till jag får börja shoppa!

Svar på tråden Maj 2008