• Fru Hennerdal

Maj 2008

Såå långt kvar! Men kanske just därför stor anledning att kunna samlas och diskutera emedan vi siktar vårt mål långt borta i horisonten. Det är ju trots allt väldigt mycket som skall hinnas med innan dess!

Jag och min M2B kommer från Örebro och gifter oss den 31 Maj om allt går som planerat.

Vilka är ni? ;)

• Svar på tråden Maj 2008
  • 3Maj08

Här är en till!
    Vi bestämde oss för 3 dagar sedan så nu ska vi gifta oss, det blir ev 24 Maj om det finns tid i kyrkan (ska boka på måndag)

Oj vad ni verkar ha planerat

Det är ju 1 år kvar nästan. Jag kollar runt som tusan o vet redan vad jag vill ha för typ av klänning, uppsättning, dekoration osv. Kyrka o lokal har vi bestämt o så ska vi ha caternig firma som dukar upp buffe´men mer än så vet vi inte

Vi blir ca 30 st o bvåde krykan o lokalen är ganska små så det kommer inte kännas som för stora ytor. Vi har räknat med att det kommer gå på ca 40 000:- Hur många blir ni o hur ska ni lägga upp festen? Vi ska inte ha ngn toastmaster utan tänkte ha någon sång som vi sjunger, ngt tal o trubadur. Vi vill ha det ganska enkelt, att det inte ska vara alltför planerat att man måste ha ett schema att gå efter utan det ska vara lite mer avslappnat o vill ngn hålla tal o så är det våälkommet6n.

Vi får se... kul o kolla lite o roligt o följas åt!

• 3Maj08

Brud08- Kul vi har samma dag!
    Vi ska gifta oss i Gävle. Vill ha ljusrosa i färgtema tror jag, var först inne på gult men tycker rosa är mer romantiskt såklart .

Vit axellös klänning, figursydd o ganska snäv med en bukett av ljusrosa rosor o någon lilja som hänger ner. Pärlor i buketten o håret (typ sötvattenpärlor) o en enkel uppsättning med det mesta håret utsläppt o lockigt..

oh vad jag längtar

Vi har berättat för familjen o ska idag berätta för ett annat par vänner där mannen ska bli frågad om han vill vara bestman.

Annars kommer det skickas ut vackra inbjudningskort till de andra på Alla Hjärtans dag! Vad de kommer bli förvånade eftersom vi sagt att vi ska gifta oss om minst 2 år hela tiden o den dagen vi har pengar

• Brud-08

Hemlig08: Vi ska ha gammelrosa i vårt färgrema och mycket pärlor älskar pärlor, Har du varit ute och prova några klänningar??

• 3Maj08

Brud08 Nej jag har inte hunnit kolla ngt alls. SKa nerpå stan ngn dag i veckan o kolla men jag vet hur jag vill ha klänningen men sedan o hitta en sådan är ju en annan sak Ska hålla koll nu ett tag för de brukar ju rea ut till hösten, då kanske man kan fynda. Jag viull ha ljusrosa

längtar...

• Brud-08

Ett tips är att prova lite olika klänningar, jag trodde jag visste vad jag ville ha för klänning men testa lite olika och totalt fastna för en annan modell än jag tänkt mig, för den kännde jag mig verkligen speciell i. Eller så kommer man fram till att det är precis den man tänkt sig som är rätt.. Sen är det verkligen kul att testa klänningar så ta tillfället..

• 3Maj08

NEJ!
    Det var bokat den 24 Maj i Mässen för oss. Hon skulle ringa och kolla om vi fick ha lokalen ändå men inge kul o ha brölloå nere o en annan fest uppe. Nästa dag var midsommar men min sambo o hans X förlovade sig på den dagen så det känns inge kul.. vet inte alls hur vi ska göra nu

Antingen blir det 3 Maj eller i början av Juli, de andra helgerna är det fullt.. vad ledsen jag blir... ska man behöva vara ute över 1 år i tid för o få en dag tydligen...

• majsiz

hejsan, jag och min sambo ska gifta oss den 3 maj 2008 :D

• liz_s

hej hej! vi ska gifta oss 17 maj I sandviken utanför Gävle =) jag ska ha rosa vitt och guld som tema =) har ni hunnit långt i er planerig?! jag gillar att designa så har designat min klänning och sytt upp den på en utlandsresa =) har även fått alla kort hem skickat och beställt pyssel så snart ska det börjas pyssla =) vi köpt ölja och brudhanskar och väska... jag gillar ha saker klart i tid ;)
    lycka till kram

• 3Maj08

Jag tror jag har hittat en klänning iallafall. Kollade upp återförsäljarna o den finns här i Gävle Har aldrig sett en vackrare klänning o ringde o kollade o den kostade bara 2500:- Underbart vacker, trodde den skulle kosta myyycket mer men jag hade tur Ska ner o prova och se hur den sitter, den kanske inte sitter lika snyggt på mig som på modellen

Vad tycker ni andra? Jag vill ha en enkel vacker sjöjungfrumodell utan släp.

Det är under brudklänningar utan släp, andra från vänster, nr 7501

Svar på tråden Maj 2008