• Fru Hennerdal

Maj 2008

Såå långt kvar! Men kanske just därför stor anledning att kunna samlas och diskutera emedan vi siktar vårt mål långt borta i horisonten. Det är ju trots allt väldigt mycket som skall hinnas med innan dess!

Jag och min M2B kommer från Örebro och gifter oss den 31 Maj om allt går som planerat.

Vilka är ni? ;)

• Svar på tråden Maj 2008
  • Fru Hennerdal

ngn mer än jag måste det ju vara ;)

• _ilsa_

Vi ska också gifta oss i maj 2008, fast den 3:e. Iallafall som planeringen ser ut nu. Hurra! Det är så spännande!

Vi bor i Malmö.

• Fru Hennerdal

Hej _ilsa_ !

Och välkommen till den än så länge lilla tråden, men vi blir nog snart fler. (som väntar och längtar)

Vågar jag fråga ålder? Jag och min M2B är båda fyllda 22 år.

• _ilsa_

Hej!
    Vi är båda 30. Har ni planerat mycket än så länge? Kommer ni att ha ett stort bröllop?

Vi har börjat kika efter lokal - räknar med att vi blir 40-50 pers.

Trevlig helg!

• Fru Hennerdal

Vi har nog faktiskt planerat ganska mycket för att vara så tidigt ute. Våra ringar är beställda och vi har bestämt konditor för tårtan samt hittat musiker till festen. Nu den 28:e ska jag träffa en sömmerska som troligen kommer att sy upp min klänning.

Vi kommer att ha ca. 70 gäster och har bestämt lokal och kyrka, blir min hemförsamlings kyrka och församlingshem. Kollat lite på olika cateringföretag och tror att vi hittat rätt.

Vi är nog på det klara med det mesta faktiskt. Ville titta och jämföra priser så att vi kunde budgetera hyfsat. Har dock inte koll på vad klänningen kommer att landa på.

Är båda studenter så vi försöker att göra en del själva för att hålla nere kostnaderna.

Ni då?

• _ilsa_

Oj, ni har hunnit mycket redan! Vi har inte kmomit så långt än, fast idag har vi faktiskt tittat på en lokal som verkar bra. Vi har också bestämt att vigseln ska vara borgerlig, antagligen utomhus. Men resten återstår!

• Fru Hennerdal

Igår var vi och hämtade våra ringar i Västerås. Hans ring blev inte helt så som vi tänkt oss men väldigt vacker ändå. Så vi är supernöjda! Hade beställt en ring som skulle vara som mina båda fast bredare. Dock gick det inte att få den helt så med exakt samma mönster då trissan som skulle göra det gick sönder efter första försöket. Så hans ring är nu snarlik min men lite unik ändå.

Jag är sådan att jag ibland har svårt att avgöra om jag är nöjd eller inte. Så efter mycket klurande på vägen hem, inatt och nu på morgonen har jag kommit fram till att jag tycker den är helt ok :)

Min M2B är också nöjd så det känns bra, är ju han som ska ha den.

Och mina ringar blev precis som jag drömt om!

• 24maj08

Vi ska gifta oss den 24 maj, nu är det typ 1 år kvar! Känns underbart! Vi ska gifta oss i Rya kyrka (skåne) och ha festen på gamla F10 i ängelholm.
    Vi har bokat kyrka, präst och lokal.
    Igår beställde jag min klänning från 1koo, spännande! Tänkte att om jag blir missnöjd så hinner jag beställa en "riktig" innan det är försent.

• Fru Hennerdal

24maj08
    Vad roligt att du beställt din klänning! Vilken modell blir det, du kanske har ngn bild?

Vi förlovade oss nu den 5/5 -07 på Loka Brunn. Har därefter bokat kyrkan och festlokalen. Kommer att vigas i min mammas klänning. Har kikat runt en massa, men den är riktigt fin och skulle kännas kul att få hedra henne och pappa på det viset.

• Brud-08

Hejsan! Ska också gifta mig den 31 maj 2008, lokalen är iallafall bokad så vi hoppas på en kryka nu.. Hur går det för er andra??

Svar på tråden Maj 2008