• Fru Hennerdal

Maj 2008

Såå långt kvar! Men kanske just därför stor anledning att kunna samlas och diskutera emedan vi siktar vårt mål långt borta i horisonten. Det är ju trots allt väldigt mycket som skall hinnas med innan dess!

Jag och min M2B kommer från Örebro och gifter oss den 31 Maj om allt går som planerat.

Vilka är ni? ;)

• Svar på tråden Maj 2008
  • Brud-08

Hemlig08: Vilket märker är de på klänningen??

liz_s: Kul att designa helt själv, hur kommer den ungefär se ut??

• liz_s

det är inget märke, jag gått efter!!! jag har bara ritat upp hur jag ville ha den :P ska amn designa efter märke?
    den är ärmlös tre olika tyger i siden tyll spets, hihi fick alla tyger för 140 kr super billigt annat en i sverige när man köper tyg :P den är figurnära upp till och går ut lite vid höfterna släp har även gjort så att jag på kvällen när det blir lite kyligt kan ha som en lite topp/ jacka till i samma tyg =)

lycka till alla kram

• 3Maj08

Brud -08 Det är Nixa. Nu är det bokat iallafall. Det blir den 3 Maj istället men det får gå det också! Hoppas på en riktig fin försommar då

Ska ni ha caterinmg firma? Vi bli bara cca 30 pers tror ni man behöver serveringspersonal då? Supersvårt ju...

• Jela

Hallå majbrudar!
    Här har ni en till!

Jag och min sambo ska gifta oss 17/5 2008 i Söderköping.
    Tiden rusar fram och jag ser att vi alla är på olika ställen i planeringen. Jag tror inte något är mer rätt eller fel men själv vill jag nog ha endel saker bokat i god tid. Maj är ju som sagt en väldigt populär tid att gifta sig!

Vi har bokat fotograf, kyrka och festlokal (inkl. catering) och vi blir ca 75 personer. Min sambo har en kollega på jobbet som spelar i ett band och de kör underhållningen första timmarna på festen sedan har vi en DJ på G som ska spela sista timmarna tills vi inte orkar mer...

Brudklänningen har jag inte köpt ännu men fann den perfekta för tre månader sedan. Där satte vi en färg till färgremat då den är vackert, ljus gammelrosa (om ni hade frågat mig tidigare om rosa brudklänning hade jag skrattat hysteriskt...)men jag föll som en fura och den passar färgmässigt och stilmässigt perfekt. Så gammelrosa blir en färg i alla fall! Sedan har vi tänkt mörkt grått och vitt och möjligtvis klämma in någon rosa detalj på min sambo. Älskar pärlor också så det låter väl ändå som att man har satt färgerna. *fniss*

Har börjat gjuta hjärtan i betong i sådana där hjärt-is-formar från IKEA och de blir jättevackra. Trodde de skulle bli tråkiga eftersom de är grå men blev en riktig hit! Vill man så kan man ju måla dem i olika färger men det får vi se. Blir bra som dekorationer på borden i alla fall!
    Har ni börjat med något pyssel eller tänker göra något annat speciellt själva till erat bröllop?

• Brud-08

Jela: Oj, vad du hat kommit lång själv håller jag på att leta fotograf just nu.. vilket inte är lätt för de finns så många olika priser..

Jag tror verkligen det blir riktigt fint med dina betonghjärtan.. gillar färgen man får av betong..

Pyssel har jag inte börjat med ännu.. håller på att lägga fram lite olika förslag för m2b, se vad han tycker passar..

När tror ni det är dags att kolla upp sångare till vigseln??

• Betty Bett

Hemlig08

Tack för adressen till bröllopsklänningarna. Har precis börjat fundera på det här med klänning, tycker det är en svår och klurig bit. Tror jag har kommit såpass lång att jag vet att jag inte vill ha släp (tror jag :))och ej axelbands lös...men klurigt, behöver nog prova runt lite

Vilken modell har du valt?

• Brud 080524

Här är ännu en maj brud. Har dock inte kommit så långt som ni. Har varken bokat kyrka eller festlokal. Vet dock på ett ungefär vart jag vill ha det så jag hoppas där är ledigt!! Håll tummarna!!

• 3Maj08

BettyBett- Jag ska till sthlm om 2 veckor o kolla på nummer 7501. Jag föll pladask för den. Vill ha en sjöjungfrumodell som är ganska tajt, utan släp o utan axelband. Tycker den är döläcker Men sedan vet men ju inte hur den ser ut i verkligheten eller hur den sitter på men det får jag snart veta.

Imorrn ska jag ner på stan här hemma o kolla lite

• Blomman30

Hej!
    Vi gifter oss 10:e maj 2008 (Pingstafton)!
    Har precis börjat planera, och i dag så bokade vi kyrkan vi skall vigas i.
    Och herrgården som vi skall hålla bröllopsfesten på är prel.bokad.
    Hur långt har ni kommit?
    Känns som en evighet till bröllopet, men visst är det inte för tidigt att börja titta på vigselring?

Svar på tråden Maj 2008