• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!! 2

Gahh.. såg att våran tråd är avstängd för svar.. vi måste ju fortsätta denna underbara tradition!!

Hoppas ni hittar hit alla!

• Svar på tråden Mars/April brudar!!! 2
  • twentyfirstofapril

Det var verkligen i stora drag, eller hur

• *Ruth*

Hej alla brudar!!

Jag ska oxå gifta mig snart... 30 april på valborgsmässoafton. en måndag..

Är gärna med i denna tråd fram till den stora dagen.

aprilbrud2007:
    Vilka läckra kläder du ska ha! Låter väldigt elegant och fint.

• guldplutt

hejhej, ett tag sen jag var här, man ahr ju lite att stå i just nu. men det drar ihop sig - på lördag är det två veckor kvar! eftersom vi gifter oss utomlands så drabbas jag ibland av lite förvirrin o osäkerhet om vi egentligen har koll på allting, vissa saker kommer vi ju inte att faktiskt se förrän vi är där. men jag tror att det mesta därnere är på plats.

däremot är klänningen ett litet orosmoment. skräddaren/designern är oerhört vimsig o slarvig med tider. jag vet inte hur många gånger nu som hon missat ett bokat möte, glömt att vi skulle ses, inte haft klänningen på plats i ateljén etc. mkt oroväckande. dock visste jag lite innan att hon var sån, men visste ingen annan jag ville använda. för att gardera mig har jag sagt att vi åker en vecka innan vi egentligen åker. just nu är jag skitsur o irriterad på henne, men jag vågar inte riktigt fräsa ifrån, för det känns inte så kul att bli ovänner mitt i alltihop innan klänningen är klar, då sitter jag ju verkligen i klistret!

• A:s wife

aprilbrud2007

jag är kanske inte rätt person att ge inspiration till frisyr, då jag har kort hår, men du kanske kan få lite tips ändå.
    jag ska locka mitt hår, allt utom luggen, så det är små korta lockar bak på huvet. luggen ska vara rak snelugg.
    precis bakom luggfästet ligger ett diadem och bakom det sätter vi en slöja som ligger över det lockiga.

samma frisyr går iofs att göra med långt hår också, då kan man sätta upp lockarna om man vill. eller låta dem svalla ner över axlar och rygg.

Lycka till med håret mm!!

• twentyfirstofapril

Idag sa kantorn att hon ska öva in sångerna vi ska ha ändå, så nu slipper vi leta komp till solisten. Puh, mina bröllopsnerver fick lite stryk ett tag där!

• Sofe

Det ar sa spannande att lasa om allas planer! Gifter mig den 28 april och borjar verkligen kanna att det ar nara nu, det ar sa mycket att halla reda pa att det kanns som jag maste kopa ett huvud till for att fa plats med allt! Vi gifter oss i Sydney och har en del gaster fran Sverige och andra lander som kommer hit till brollopet sa vi ska forsoka hinna med lite sightseeing for dem ocksa. huga! Langtar sa himla mycket!

• Fru Cinderella

Vi gifter oss då på en herrgård med vigseln utomhus ifall vädret håller. Borgerligt 20 minuters vigsel med tärnor, bestman och hela fadderullan.

Sen blir det middag på det med dans. Det var väl i korta drag

Håret ska jag ha utsläppt, lockigt med slöja och tiara!

• Fru Cinderella

Sofe

17 dagar kvar i dag till vår dag Jag gifter mig ju också den 28:e ;)

• aprilbrud2007

Åh vad roligt det är att läsa era planer! Tänk snart är vi alla gifta! Samtidigt som det ska bli "skönt" att ha det över ;) så känns det faktiskt lite vemodigt...

Förhoppningsvis gör man ju bara detta 1 gång... ;)

Jag har glömt en sak så här 3 dagar innan vigseln!! Jag har glömt och köpa ett brudpar att ställa på tårtan! :( Så nu måste jag ge mig ut på stan i morgon (igen!) *liten suck*

Snälla snälla kan någon här ge mig tips på var i Stockholm man kan köpa ett roligt brudpar där kvinnan släpar mannen efter sig!?? Börjar få smått PANIK...

• aprilbrud2007

Kan berätta lite om vårat bröllop.

Vi gifter oss i den kyrka där våra tre döttrar är döpta. Vi bodde precis bakom den kyrkan och vi gick där omkring när vi var nyförälskade. Vi kommer ha min gamla konfirmationspräst och hon är helt underbar! Nytänkande, frän och otroligt varm och sympatisk människa! Vi kommer att ha ingångsmarsch "Canon i D" av J. Pachelbel samt utgångsmarschen "Birkalåten" av G. Idenstam (lyssna gärna på www.kyrkomusik.nu ). Lite passande att Birkalåten är från Stockholm. Och första gången jag hörde "Canon i D" på Internet fick jag tårar i ögonen och då visste jag att den låten var den rätta. Min blivande man höll med! ;)

Psalmer blir dessa:

Psalm 198 (melodi "I denna ljuva sommartid")

" Likt vårdagssol i morgonglöd"

Likt vårdagssol i morgonglöd
    gick Jesus fram ur natt och död
    till liv förutan like.
    Därför, så länge världen står
    det efter vinter kommer vår
    också i andens rike.

Som fåglars kör i lund och mark
    besjunger våren, blid och stark
    och livets alla under,
    vi må besjunga med varann
    hans liv, som döden övervann
    i påskens morgonstunder.

Snart alla ängar stå i skrud,
    och skogen kläder sig till brud
    när livets krafter blomma.
    Så kommer vår i Jesu namn
    i folkets liv, i kyrkans famn
    till alla själars fromma.

Och psalm 84 (melodi "Den blomstertid nu kommer").

"Vi lyfter våra hjärtan"

Vi lyfter våra hjärtan
    till dig o fader vår
    i tacksamhet och lovsång
    och bön för dessa två
    Vi ber dig låt dem lämna
    sig själva i din hand
    och hjälp dem hålla löftet
    som de gett varann

Vi tackar för den glädje
    som du gett åt dem
    Välsigna deras framtid
    välsigna deras hem
    Tack fader för den kärlek
    som gjorde dem till ett
    det största du som gåva
    och ansvar åt oss gett

Enkelt att sjunga och vackra texter tycker vi :)

En kompis till oss kommer sjunga "ännu doftar kärlek" av Marie Fredriksson i kyrkan.

Innan festen kommer jag gå till frissan för att sen efteråt plåtas tillsammans med blivande maken i en vacker gränd på Södermalm (hoppas nu vädret blir bra!!). Temat som ni märker är lite "Söder" för vi träffades trots allt på Söder, våra döttrar är födda på Söder och dom är döpa där osv. En gång söder, alltid söder... ;)

Blomtemat genom hela bröllopet är TULPANER! Den enkla bordsdekorationen kommer bli vita linnédukar, kandelabrar, röda tulpaner och härligt gröna servetter. Fina färger och lite orinellt tycker vi :) Jag kommer endast ha vita tulpaner i brudbuketten.

Vi kommer bjuda på buffé och tårta samt massor med god dricka till. Avec och hela det där köret ;)

Jo förresten, festen kommer att hållas till inne på Söder den också. En liten gård från 1700-talet med en lagom stor härlig vacker sal. Champangne serveras ute i en liten trädgård intill gården mitt inne i stan på Södermalm! Lite coolt tycker vi :)

Jo just ja. Kläder. Min blivande man kommer ha en snygg svart kostym med off white (lite glansig) väst samt tillhörande kravatt (bulligare "slips" som är kort). Och jag kommer ha lite 50-tal stuk. Svart klockad kjol, blus med svart sidenband i midjan, svarta klackskor, vita blommor i håret, enkel håruppsättning i lite gammal stil. Orginellt men vackert tror vi :)

Våra döttrar får stå färgklicken! Även dom har temat sidenband i midjan...

Usch har jag glömt något!? Jo just ja. Ska fixa naglarna på fredag ;) Märks det att jag MYCKET SNART ska gifta mig!? *s*

- 3 dagar kvar...

Svar på tråden Mars/April brudar!!! 2