• Hilde

    Äntligen fredag del 9

    Sur på att jag sitter här och kämpar med en fullständigt idiotisk uppgift som jag fick reda på först i fredags!

    Förra veckan lade de till en föreläsning på schemat (planerad sedan länge men bortglömd på schemat), samt på denna hastigt inklämda tid utdelades info om en ny uppgift/examination inför ett seminarium i morgon... detta är ju inte ovanligt utan man gör så här hela tiden och jag är så trött på det! Man har styrdokument som talar om att man inte får bete sig så här... men de struntar tydligen i det!

    Till detta kommer att frågorna som hör till texterna är fruktansvärt dumma och MÅSTE besvaras med ca 2 sidor text. blir alltså ca 1.5 sida rent svammel och en halv sida verkligt svar! *MORR* *MORR* *MORR*

  • Hilde

    Tjänare, tjänare....

    Jag överlevde dagens seminarium utan att nacka lärarknasen! Det var andra som försökte istället HA! HA! HA!

    Morrar först som skrattar sist... eller hur var det nu det var? *kliar huvudsvålen*

  • Hilde

    Vinkar tillbaks!!!! *vink*

    Ja, och det värsta av allt var att de inte tänkt rätta den förbannade inlämningen! Nää, men vill vi ha någon kommentar, kanske de kommer göra det, men det var inte säkert. Inlämningen var bara en vägledning för läraren inför seminariet! Halåååååå! Släng er i väggen!!!! Så tolkade jag det rätt kunde man lika väl struntat i att lämna in då?

  • Hilde

    Nä Anne det är det som är problemet! Min institution har jättekonstig attityd till sånt här och har alltid struntat i våra styrdokument som reglerar studenternas arbetssituation förr orkade jag opponera mig, men numera när det inte är mycket kvar på utbildningen biter jag ihop och morrar istället.

    Överlag är det märkligt att de beter sig på det här sättet.

    Byter schemat mitt i kurserna,
    Slänger in föreläsningar (som de glömt) med en halv dags mellanrum.
    Kommer med inlämningsuppgifter som inte finns på schemat.
    Glömmer nycklar till hus som t.ex. ska visas på exkursioner. med följd att vi får åka hem
    Glömmer maila ut att föreläsningar är inställda.

    Ja, listan är lååååång!

  • Hilde

    Oj Äpg jag missade dig! sorry!
    KRAM!

    Föresten tror jag att allt kan bli bättre om man har kul, så det kan vara värt en baksmälla. (säger en som blir bakfull före hon blir full)

  • Hilde

    Okidoki flickor... !

    Grattis Janos!

    Håll nu tummarna för mig i helgen!!! Jag ska hålla tal och är snornervös! Hålla tal, dela ut diplom och bli fotad... giller speciellt inte det förstnämnda och det sistnämnda Har inte sovit ordentligt på flera nätter pg.a fjärilar i magen.

    Så nu ska jag till kojs. Har kollat packningen massor av gånger nu. Pengar, kamera, läppstift, hjärna, skor, klänning.... och så vardet något mer.... var är hjärnan????

  • Hilde

    Hej flickor nu är jag hemkommen och börjar kvickna till.

    Oj vad jag är TRÖTT!!!

    Jag överlevde talet och där inträffade en liten fadäs vi överräckandet... diplomtagarna förstod inte när de skulle komma fram först kändes det som om det var mitt fel att där blev ett litet avbrott, men sedan kom jag på att ansvaret att be dem komma fram inte låg på mig... och då andades jag ut Sedan har jag suttit som värdinna på tillställningen... insåg inte att jag skulle bordsplaceras så innan... så det var en liten skräckis... men jag överlevde det också.... Och så har jag frotterats med blåblodiga herrar så jag blev mättad! En 90 årig herre fick mig att vilja nacka honom.... han uttalade sig om invandringen och sånt där uschligt.... dvs... det var HAN som var USCHLIG!!!! Men, men som tur var har jag träffat desto fler jättetrevliga människor och har insett att jag blivit accepterad och omtyckt hos en del som jag själv beundrar vilket vörmer ett litet räddhågat Hilde-hjärta!

    Nå... vad händer med er andra brudar numera? Såg att Gable hade en fin indelning på bilköpen.. maken mäter och hon inspekterar estetiken

  • Hilde

    Hmmm MC, det fiffiga är ju att fler och fler av de där vagnarna med små ruckbara framhjul numera går att bygga om till lättviktspansarvagn också Har ju en sådan där ska själv.... och kan LOVA att det inte blir kompromisser i snömodden... men i en stad som Stockholm tror jag inte man behöver vara det minsta orolig.... där ska man ha en lättstyrd vagn som går att åka rulltrappa med... tror rulltrappe problemet där är viktigast faktiskt...

  • Hilde

    Hejsan

    Jag takcar för komplimgangerna!

    Jag undrar vad som hänt både CM o Rystall? Har de möglish tappat bort sig i cyberspäjset ?

    Här är soligt och jag ska ta de små rullhjulen o promma iväg...

    konstaterade nyss att vi verkligen behöver ny tvättmaskin. Varje gång den slutcentrifugerar måste man kuta så snabbt man bara kan o stänga av PRONTO... för hela maskinen står o vickar och ser ut som om den ska explodera... och så har vi en buckla på ena sidan som bara blir större o större... för trumman slår på den.

  • Hilde

    hejsan brudar sskriver med vänsterhand så jag struntar i punkt o sånt mellan bokstäverna

    har massor att göra och jhar alldeles för lite tid

    kram på er

Svar på tråden Äntligen fredag del 9