• majka
    Äldre 27 Mar 21:51
    17867 visningar
    160 svar
    160
    17867

    Halmstad brudar del 2

    Hej tjejer!
    Vår tråd är vist avstängd så vi får starta en ny...
    Hur går det i planeringen? Själva har vi det mesta under kontroll, ska börja jobba på måndag efter mammaledighet i nästa 2 år. Har fixat massa den senaste veckan för att kunna koncentrera mig på jobbet och på familjen när man kommer hem...

  • Svar på tråden Halmstad brudar del 2
  • Noomi
    Äldre 13 Jun 10:36
    #0

    Nu är det inte alls lång tid kvar. :)
    Lycka till på lördag!

  • nillal­indroo­s.blog­g.se
    Äldre 13 Jun 11:58
    #0

    ojoj.. blir alldeles nervös... Är allt klar? Du måste berätta hur det gick sen...

  • ~~Dark Angel~­~
    Äldre 13 Jun 17:20
    #0

    Nu har jag varit hos sömmerskan och hon kunde inte exakt säga något pris förrän klänningen var klar, men hon sa att det skulle kosta mellan 800-1100kr och då har hon lagt upp kjolen och minskat överdelen.

    Tyckte synd om min m2b som skulle få hjälp av sina föräldrar att möblera och duka på lördag morgon, men de har ändrat sig för att de inte orkar. Som tur är får han hjälp på annat håll. Trist att det ska behöva strula sig bara. Hans föräldrar är inte riktigt kloka vill jag tillägga så beskedet kom inte som en överraskning. Vi trodde att de kunde tänka sig ställa upp då det var bröllop i alla fall.

    Nu är det något på tapeten varje dag att göra men vi siktar på att kunna ta det lugnt på fredag kväll och riktigt ladda upp inför den stora dagen.

  • Noomi
    Äldre 13 Jun 17:30
    #0

    Dark Angel
    Men fy vad trist! Det finns inte möjlighet att börja redan på fredag då? Men annars var det ju bra att han fick hjälp i alla fall.

    Sömmerskan gav ju helt ok pris. Kollade du upp Hanna Morris sömmerska eller struntade du i det?

    Och hoppas nu att ni får en riktigt lugn fredagskväll så ni kan ladda ordentligt! :)

  • nillal­indroo­s.blog­g.se
    Äldre 14 Jun 10:12
    #0

    OJ, jag tyckte det var ganska dyrt ändå. Jag kommer nog betala runt 5000 för hela min uppsydda känning. Figursydd efter mej. Hon sa 4000 från början men jag har gett henne en hel del extra arbete under tidens gång med extra släd och extra snörning osv. Är det då inte ganska dyrt med nästan 1000 kr för att sy upp och in en redan betald klänning?

    Har man jätte m,ycket sista veckan? Vad har ni som ni gjort nu? Är det sånt som måste göras sista dagarna eller är det nåt man kan förbereda? Vill ha så lite som möjligt i slutet för jag blir så hyperstressad!

  • ~~Dark Angel~­~
    Äldre 15 Jun 12:22
    #0

    Hur mycket man än förbereder så har man mycket att göra sista veckan ändå. Jag tycker att det är skönt att vara mammaledig eftersom jag då har lite mer tid på dagarna att ordna saker. Ett tips är att ta ledigt från jobbet annars, för det kan kännas stressigt nog ändå.

    Jag gick till Margaretas syateljé och fick klänningen fixad och Hanna Morris stryker den åt mig.

    Allt löper som det ska än så länge. Så bröllopsdagen kommer säkert att bli underbar. Kl 9 får vi nyckeln till lokalen och då börjar min m2b och våra vänner att iordningställa och det känns som om tidsschemat kommer att hålla.

  • nillal­indroo­s.blog­g.se
    Äldre 16 Jun 22:13
    #0

    åh..! nu får man gratulera. Förhoppningsvis är du nu någons fru! Ni håller säkert på o festar som bäst så du får berätta när du får tid hur allt gått! *grattiskram*

  • nillal­indroo­s.blog­g.se
    Äldre 16 Jun 22:15
    #0

    Fresten, ska/hade ni utgångsmarch eller "vanlig" musik. Jag behöver verkligen tips på bra sånger att ha som utgångsmusik. Vi är inne på "walking on sunshine" eller "if I used to love you baby" men ingen av dem känns bra.. Några tips?

  • ~~Dark Angel~­~
    Äldre 25 Jun 13:19
    #0

    Hejsan Halmstadbrudar!

    Nu är ni välkomna att kika in på vår hemsida och titta på bilder från vårt bröllop. Vi hade en alldeles fantastisk dag. Både vigsel och fest var hur bra som helst. Vädret var dock regnigt och tråkigt men det gjorde ingenting för vi hade så himla roligt.

    Hur går det för er andra? Det var ett tag sedan någon skrev några rader.

  • ~~Dark Angel~­~
    Äldre 25 Jun 13:22
    #0
  • Noomi
    Äldre 25 Jun 13:39
    #0

    Grattis Dark Angel, ni var kanonfina! :) Kul att se "min" klänning live också, den satt verkligen fint på dig.
    Var det Rob & Jim ni hade? Var de bra?

    Här går det bra med planerna, var i Tyskland igår och handlade alldeles för mycket sprit. :)

  • ~~Dark Angel~­~
    Äldre 25 Jun 17:40
    #0

    Tack!

    Rob & Jim var kanon! Över förväntan. De kunde skoja och skämta och de spelade bra låtar. Det blev bra ös.

  • Noomi
    Äldre 25 Jun 18:33
    #0

    Vad kul, det låter väldigt lovande! :)

  • Cream
    Äldre 25 Jun 18:58
    #0

    Här är en Halmstadbrud till. Vi gifter oss den 8/9 i Vapnö kyrka.
    Vi ska också ha Rob & Jim, vad skönt att höra att de var bra. Har hört dem innan på en firmafest men det blir ju lite annat med bröllop.

    Grattis ~Dark Angel~! Skrev ett litet inlägg i din gästbok eftersom vi träffats "live".

    Noomi, hur många blir ni på ert bröllop? Vill du tala om hur mycket ni handlade alkohol för? Vi ska till Tyskland om ett par veckor och göra vårt inköp. Hade ni bestämt innan vilket vin ni skulle ha eller bestämde ni er där?

  • Noomi
    Äldre 25 Jun 19:12
    #0

    Cream
    Vi bestämde vilket vin vi skulle ha innan, hade lite provsmakning tillsammans med ett par rätter från bröllopsbuffén. Tror inte att det är att rekommendera att välja där nere eftersom det finns så oerhört mycket att välja på. Dessutom vill man ju vara säker på att det är gott. :)
    Vi blir ca 60 på vårat bröllop och köpte även alkohol till grillfesten vi ska ha dagen innan. Men jag kan faktiskt inte säga vad vi handlade för, har inte räknat ihop det. :D Det är en siffra jag helst glömmer, men jag skulle tippa på att det blev runt 5-6000 varav ca 1000 kr gick till oss själva, alltså utanför bröllopet.

  • Cream
    Äldre 25 Jun 20:14
    #0

    Tack för svaret. Vi blir ca 70 på vårat bröllop. Hade räknat med mellan 5000 och 10000 kr för alkoholen. Då blir det kanske närmare den lägre summan.
    Nu ska jag planera för en vinprovning här hemma. Fick lite tips från cateringfirman om vad som kan passa till maten.

  • ~~Dark Angel~­~
    Äldre 25 Jun 21:22
    #0

    Hejsan igen! Vad kul att ni också åker till Tyskland för att shoppa.

    Vi handlade vin och sprit till 65 personer och notan landade på ca 4500 och då hade vi flera lådor vin över efteråt. Vi valde Mauro primitivo och Mauro chardonnay och de var uppskattade. Jag tror vi handlade 12 röda lådor och 8 vita. Sedan var det ju avec till kaffet och lite sprit tilll groggbordet och lite bubbel såklart.

    Lycka till med shoppingen!

  • fitfor­fight
    Äldre 25 Jun 21:57
    #0

    Här har ni en Halmstadbrud till!!

    Gifter mig dock nästa år,verkar som om dom flesta här blir fru 2007.

    Har ni några tips på saker som man oftast glömmer?

  • Noomi
    Äldre 26 Jun 09:35
    #0

    fitforfight
    Det var en svår fråga. Lättast är väl att kolla alla checklistor som finns här på BT och se så man inte glömt nåt.
    Bara man bokar vigselplats/kyrka och festlokal i god tid så brukar resten ordna sig. Vi bokade även fotograf och band tidigt, ville vara säkra på att få dom vi ville ha.

  • fitfor­fight
    Äldre 27 Jun 20:50
    #0

    Jag har fixat kyrka ,festlokal ,bil ,fotograf ,kläder till mannen.

    Var blir billigast att fixa hår och smink? gärna på samma ställe.
    Har pratat med självfallet och dom tar 2000-2500. Finns det billigare alternativ? (har väldigt begränsad budget)

Svar på tråden Halmstad brudar del 2