• Kakan2007

Ni runt 150 000

Har sett ett antal trådar som handlar om bröllop där man försöker spara in på så mycket som möjligt. Trådar med lite dyrare bröllop är det glesare om...

Vi har satt ett maxbelopp för vårt på 150´. Är lite nyfiken på vad ni med liknande ekonomi betalar för saker o ting? Hur många gäster har ni och på vilket slags ställe har ni festen?

Hur kommer ni upp i dessa summor!?

Vi har ca 60 gäster och har festen på en restaurang.

- middag ca 75 00 inkl. båtresa och andra transporter
    - fotograf 18 000
    - videofilmning 3600
    - klänning och tillbehör 8 000
    - dukning ca 10 000
    - ringar 10 000
    - fyrverkeri 1500
    - häst o vagn 3000
    - Brudgum och tärnas kläder 5 000
    - hår & make-up 2000
    - tårta 3000

Sen är det förstås en massa annat som charter av båt till de som inte kan stanna, brunch dagen efter, brudbukett, Dj, solist mm...

Någon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Ni runt 150 000
  • brud 070901

kommer också att ha ett dyrare bröllop, runt 300 000.- kommer kalaset att gå på. men då är bröllopsresan som gick lös på ungeför 100 tusen inräknad!

vad har ni valt att lägga på, och förlägga, eran bröllopsresa?

• H&N

Vårt bröllop kommer också att dra iväg kommer att hamna någonstanns mellan 250000 och 300000 kr. Hör dock till saken att vi skall ha både vigseln och festen utomhus vilket resulterar i att allt blir dyrare. Men man gifter sig ju bara en gång så det är bara att göra bröllopet precis så som man vill.

• Gudinnan

Vår resa hamnar runt 45-50 000 SEK.

• tree

var resa är 52000 plus spending money!

• sol i håret

Zozo
    Låter helt fantastiskt! Vad kul att det finns de som vågar göra något annorlunda!

Vi har bara bokat flygbiljetter än o har kvar hotell. Biljetterna gick på 30.000, men då är det egentligen 2 resor (USA o Hawaii) så det är nog ett ganska bra pris... Hur har ni andra bokat era resor? Resebyrå el på nätet??

• tree

vi bokad med resarburå. det var billigare än att göra det vårsjälv!

• sol i håret

tree

Jag håller med. Trodde verkligen det skulle bli billigare på nätet, men kom till slut ändå fram till att det blev mkt dyrare än att anlita resebyrå! Antagligen för att det är reguljärflyg, charterpaket är nog fortf billigare via nätet.

• jeysilaine

Vad skönt att höra att det är fler än jag som lägger mycket pengar på sitt bröllop! Känner mig knäpp ibland (hjälper inte med folks reaktioner), men vi har råd (tack vare hjälp från föräldrar och intensivt sparande) så varför inte?!

Så här ser vår budget ut:
    * Middag inkl. dryck och tårta på slott 100 000
    * Klänning och tillbehör 18 000
    * Ringar 15 000
    * Fotograf 15 000
    * Blommor 2 000
    * Brudgum 3 000
    * Make-up och hår 3 000

Sen en massa annat smått & gott

Resan kostar runt 90 000 och då ska vi till Malaysia i nästan 4 veckor. Höjdpunkterna blir att bo i en spa villa på Pangkor Laut www.pangkorlautresort.com och i en superior villa på The Datai www.ghmhotels.com/hotels/hotel_home.asp&section=home

Längtar!!!

• LydiaLinn

Ville bara skjuta in med en liten tanke. M2b o jag hade först tänkt oss värsta enorma drömbröllop på slott i Stockholm med övernattning, brunch dagen efter, en båttur...

Men sen stannade vi upp och tänkte lite. Tänk att vakna dagen efter bröllopet och känna: ja, nu har vi bränt 200 000. Och sen känna sig vemodig pga det... Vi ska bygga hus och sånt också och det kommer behövas så mycket pengar till det.

Så vi har backat lite nu och tänker ha bröllopet på ett fint men mer avslappnat ställe. Inte bjuda på övernattning (eller vi får se om det) och ha kvar brunchen dagen efter men inte så märkvärdig...

Vill inte ha ångest efteråt att vi "borde" spenderat mycket mindre. Om vi hamnar runt 50 000 kanske vi känner att vi haft en fin fest men inte överdrivit. Nån mer som tänkt som vi? (men vill inte hoppa på dem som känner sig lugna med att sprätta 200 000, inget fel i det!)

• brud 070901

LydiaLinn:
    jag håller med i dinn tankegång... vi har enorm tur med föräldrar som vill betal (både jag o m2b) och kommer inte lägga mer änn ca 50 000.- själva. skulle heller inte vilja vakna och veta att man bränt flerahundra på en kanse två dagar. men då våra föräldrar ville sponsra och ge oss vårat drömbröllop så varför inte?

Svar på tråden Ni runt 150 000