• Kakan2007

Ni runt 150 000

Har sett ett antal trådar som handlar om bröllop där man försöker spara in på så mycket som möjligt. Trådar med lite dyrare bröllop är det glesare om...

Vi har satt ett maxbelopp för vårt på 150´. Är lite nyfiken på vad ni med liknande ekonomi betalar för saker o ting? Hur många gäster har ni och på vilket slags ställe har ni festen?

Hur kommer ni upp i dessa summor!?

Vi har ca 60 gäster och har festen på en restaurang.

- middag ca 75 00 inkl. båtresa och andra transporter
    - fotograf 18 000
    - videofilmning 3600
    - klänning och tillbehör 8 000
    - dukning ca 10 000
    - ringar 10 000
    - fyrverkeri 1500
    - häst o vagn 3000
    - Brudgum och tärnas kläder 5 000
    - hår & make-up 2000
    - tårta 3000

Sen är det förstås en massa annat som charter av båt till de som inte kan stanna, brunch dagen efter, brudbukett, Dj, solist mm...

Någon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Ni runt 150 000
  • Gudinnan

Vi har bokat bröllopsresa till Maldiverna, ca 50 000 SEK, ska bli underbart!

• Gudinnan

Glömde skriva att vi har 120 gäster och har festen på ett hotell.

• Kakan2007

Skogstigern

En kompis till mig har rest jorden runt mer än en gång och det vackraste stället hon säger sig varit på är Cook Islands. Ända sen hon sa det för ett par år sedan så har jag velat åka dit. Sen ligger ju Nya Zeeland som sagt nära och min syster som varit överallt på sina 6 långresor som backpacker säger att det är så otroligt vackert där att vi bara måste åka dit. Tror också att det kan vara skönt att få göra något annat efter någon vecka på stranden.

tree

Låter riktigt härligt det med...! 52 000 låter ändå rätt ok tycker jag för 2 veckor 5 stj. där. Var har ni bokat er resa?

Gudinnan

Hur länge kommer ni att vara borta?

• Gudinnan

Kakan2007 - 12 nätter blev det sammanlagt..

• tree

vi bokade med afrocarribian travel på st eriksplan... vi berättade var det var vi sökade på och hon kom tillbaks med några förslag... det var super service... vi hade hittat en dröm rear i maldiverna... men det regnar mycket i augusti/sept (gifter oss 18/8) och vi ville åka inom vecka efter bröllopet... så vi hade bett henne att hit någat likande någonstams attat... vi föslag seychellarna och maritius... vi ska stanna hit... www.bellemareplagehotel.com/ en junior suite med havsutsikt (68 kvm!)

• Kakan2007

tree

Hjälp vad härligt det där såg ut då! Ska kolla upp Cook och N.Z när vi åker till Skåne nästa gång (arrangörens kontor finns i H-borg). Vågar väl knappt fråga vad den resan skulle kosta men det är iallafall värt att kolla upp. Annars är ju Mauritius ett hett alternativ får jag säga... Men vi tänkte nog åka under vintern och då kanske vädret inte är så bra där. Det är mycket att tänka på...

• Lilla Skutt 76

Vi kommer att lägga ca 140 000 på vårt bröllop men utöver det så betalar mina blivande svärföräldrar för alla drycker så det hade nog dragit iväg en bit till annars. 25 000 utgörs av ringar då vi gör om även förlovningsringarna, 23 000 på att ha en superfotograf med under hela dagen/kvällen (har dåliga erfarenheter av engångskameror på borden). 12 000 på klänning osv.... ja det springer iväg. Skönt att höra att man inte är ensam. Men jag tänker bara göra det här en gång och då kan det ju få vara ordentligt! Eller hur?

• Kakan2007

Lilla Skutt 76

Ja, vi har också satsat att anlita en bra fotograf. Lägger man så mycket som man gör på den här dagen så vill jag gärna ha rejält bra kort att titta på och minnas till efter. Vilken fotograf har ni anlitat? Vi har Marianne och Mark Earthy.

Vi har nog engångskameror på borden också, men mer som en kul grej. Blir det något kort som är bra så är det ett plus i kanten. Skulle aldrig våga förlita mig till dom enbart.

• Skogstigern

tree: Vilket underbart hotell ni har hittat! Det låter inte så farligt dyrt för 2 veckor borta tycker jag. Något i den prisklassen har vi också väntat oss.

Kakan2007: Cook Island låter som ett härligt resmål, det verkar vara fin natur där också. Jag har velat åka till Australien och titta på Stewe Irwins zoo, men nu när han dött så känns det inte lika angeläget. Jag hade velat se en av hans krokodilshower.

• tree

tack alla för era stod om vår smekmånads val! vi är väldigt nöjd!

när ska ni alla gifter sig?

18 augusti för oss i bromma

Svar på tråden Ni runt 150 000