• Kakan2007

Ni runt 150 000

Har sett ett antal trådar som handlar om bröllop där man försöker spara in på så mycket som möjligt. Trådar med lite dyrare bröllop är det glesare om...

Vi har satt ett maxbelopp för vårt på 150´. Är lite nyfiken på vad ni med liknande ekonomi betalar för saker o ting? Hur många gäster har ni och på vilket slags ställe har ni festen?

Hur kommer ni upp i dessa summor!?

Vi har ca 60 gäster och har festen på en restaurang.

- middag ca 75 00 inkl. båtresa och andra transporter
    - fotograf 18 000
    - videofilmning 3600
    - klänning och tillbehör 8 000
    - dukning ca 10 000
    - ringar 10 000
    - fyrverkeri 1500
    - häst o vagn 3000
    - Brudgum och tärnas kläder 5 000
    - hår & make-up 2000
    - tårta 3000

Sen är det förstås en massa annat som charter av båt till de som inte kan stanna, brunch dagen efter, brudbukett, Dj, solist mm...

Någon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Ni runt 150 000
  • Sommarbröllop 07

Jo vi finns nog med i denna kategori av bröllop tyvärr. Med resa närmar vi oss nog 200 000.... Har träffat dig tree tidigare då vi också gifter oss den 18/8.

Budget alltså...
    Mat, dryck, tårta, 65p: 70000kr
    Kläder make: 5000kr
    Klänning + tillbehör: 11000kr
    Hår + smink: 2500kr
    Bröllopssvit: 2500kr
    Kläder näbb + tärna: 2000kr
    Ring: 12000kr
    Transport: 3500kr (skulle jag tro)
    Solist: 2000kr
    Band: 6000kr

Jaaa osv...

Sedan ska vi åka på en bröllopsresa, 7 dagar Maldiverna och sedan 10 dagar SriLanka...

Inte blir det billigt men jag hoppas att vi kommer att känna att det är värt det :)

• Ellas

Här är en med ett bröllop som gick på 300.000:-

• beautiful-bride

Åh Ellas, det där vill jag höra mer om, hur gick det bara till...:)

• Brud-08

Hej! Vi har råd att lägga strax över 100 000 på vårt bröllop men m2b vill gärna dra ner på kostnader, hur ska jag motivera honom?? har verkligen hittat min drömlokal och den är dyrare än den lokal han vill ha. Lite tips tack!!

• Skogstigern

tree: Vi gifter oss den 5 maj på Riddersviks gård.

Brud-08: Vad är det för skillnad på lokalerna? Om man måste städa själv i hans lokal kan det vara ett jätteplus för din!

• Sommarbröllop 07

Vi ska också ha festen på Riddersviks Fast vi gifter oss i bromma kyrka

• Brud-08

Skogstigern: Det var ett bra tips, det måste jag ta reda på. Tack!!

• Kakan2007

Vi gifter oss 21/7 på Ven!

Skogstigern
    Ja, det vore rena drömmen att få åka dit! Hoppas att man kan få semseter så det räcker till allt...blir rätt dyr resa om man även ska ta tjänstledigt för den...

Ellas
    Jag blir också nyfiken på ditt bröllop! Hur var det?!

Brud-08
    Jag vet inte egentligen hur jag lyckats få honom att gå med på att lägga så mycket. Från början när vi bara pratade löst om bröllop, och innan jag börjat räkna på kostnader, sa jag att det nog iallafall skulle kosta 100 000. Så jag vande honom vid tanken direkt... Men vid närmare eftertanke och beräkningar blev det lite mer hela tiden. Lite succesivt hamnade vi upp mot dessa summor. Men vid 150 000 började även jag känna att min gräns fanns. Kan ju bli hur mkt som helst annars! Vet inte om jag har ngt direkt tips på hur du ska göra men...Är det stor skillnad på hur mycket ni vill lägga på detta eller kan du "smyga" fram lite så blir det kanske lite mer ändå?

Har ni tittat på båda lokalerna? Varför är din perfekt t.ex? Vad är bättre där? Kanske kan du med lite smart taktik få honom att inse det du redan insett?

• Skogstigern

Sommarbröllop07: Vad kul att ni ska ha festen på Riddersvik också!

Ska ni på mässan på söndag?

När gifter ni er?

• Sommarbröllop 07

Skogstigern: Vad kul att hitta en till, vet ingen annan ännu faktiskt som har festen där. Japp vi ska på mässan på söndag

Vi gifter oss inte förrän den 18/8 så vi har ett tag kvar än. Har du varit på mässa där tidigare? Vet inte riktigt hur det är.

Svar på tråden Ni runt 150 000