• Kakan2007

Ni runt 150 000

Har sett ett antal trådar som handlar om bröllop där man försöker spara in på så mycket som möjligt. Trådar med lite dyrare bröllop är det glesare om...

Vi har satt ett maxbelopp för vårt på 150´. Är lite nyfiken på vad ni med liknande ekonomi betalar för saker o ting? Hur många gäster har ni och på vilket slags ställe har ni festen?

Hur kommer ni upp i dessa summor!?

Vi har ca 60 gäster och har festen på en restaurang.

- middag ca 75 00 inkl. båtresa och andra transporter
    - fotograf 18 000
    - videofilmning 3600
    - klänning och tillbehör 8 000
    - dukning ca 10 000
    - ringar 10 000
    - fyrverkeri 1500
    - häst o vagn 3000
    - Brudgum och tärnas kläder 5 000
    - hår & make-up 2000
    - tårta 3000

Sen är det förstås en massa annat som charter av båt till de som inte kan stanna, brunch dagen efter, brudbukett, Dj, solist mm...

Någon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Ni runt 150 000
  • Skogstigern

Sommarbröllop 07: Vad roligt! Ska ni på avsmakningsmenyn också? Det ska vi!

Vi var där på mässan förra året men gick då inte på avsmakningen. Mässan ger inte så mycket tyckte jag när det gäller saker och så, men man fick se lite dukningar, lokalerna ingående och bröllopssviten. Så ta med kameran!

I år ska de ställa iordning logen också, den har jag aldrig sett så det ska bli kul att se. Vi har den som alternativ till att vara ute på gräset, om det blir dåligt väder. Så jag tycker att det är värt att åka dit, om inte annat så för att se gården och omgivningarna! Om ni har tid över, ta en promenad runt Tempeludden också, det är jättevackert där!

Det finns en tjej till som har festen där vad jag vet, men vi måste vara fler. Vi kanske ska starta en egen tråd?

• Sommarbröllop 07

Jo vi ska på avsmakningen ocskå Har inte alls börjat fundera på menyer ännu, så det ska bli kul.

Det låter bra med att få se lite olika alternativ. Och sviten har vi bokat osedd, eftersom de inte har kunnat visa den när vi varit där... Ska komma ihåg kameran

Jo det borde ju vara fler än vi som ska vara där, men sen så är väl inte alla här och skriver konstigt nog

• Miss Cykel

Kul att läsa hur ni prioreterar era pengar. Vi kommer ha ungefär så här för våra 100 gäster:

* Middag ca 90 000
    * Min klänning mm 10 000
    * Fotograf ca 10 000
    * Transport 3000
    * M2bs kläder 4000
    * Resa 30 000
    * Frisör och make 2500
    * Bukett 2500

Har ju glömt massor, men ungefär så iaf. :) Vi har precis börjat kolla efter ringen som kommer kosta ca 25-35 000. Har ni tips på bra "ring-affär" i Sthlm? Vill gärna ha en trestensring.

• Brud-08

Tips om en toppen bra diamant sida om man vill göra egna ringar, www.diamantia.se, jag ska köpa diamanter där och sätt in i förlovningsringen..

• Skogstigern

Sommarbröllop 07: Då måste vi hälsa på varann på avsmakningen! Jag är lätt att känna igen, har inget hår...

• Sommarbröllop 07

Det får vi göra :)

• Zozo

Ja vi kom väl upp i den budgeten..

Vi firade med de 30 närmaste under en vecka pa ett slott i Frankrike. Till bröllopsmiddagen hade vi catering men resten av veckan hjälptes vi at med maten, bade praktiskt och ekonomiskt. Övernattningen (dvs hyran) stod vi för.
    Vi lyckades halla övriga kostnader: har, blommor, foton, dekorationer.. pa rätt lag niva utan att det inkräktade pa det vi ville, men slutsumman blev ända häftig. Men det kan jag säga, att vi inte angrar ett öre! Att fa tillbringa en hel vecka med dem vi haller mest av i världen var helt underbart..
    Var resa gick lite senare till asien - tre veckor i Laos, Vietnam och Thailand. De första tva veckorna reste vi runt med ryggsäck och den sista veckan hade vi ett fint hotell och slappade...

• Skogstigern

Zozo: Åh, det där med slott i Frankrike har jag tittat lite på, det verkar härligt! Hur var det? Vi har i och för sig bestämt oss för bröllop hemma men man kanske kan lägga idén i en säck till 40-års-fest eller så...

• tree

Miss Cykel
    våra ringer var köpt i Virkenborgs Guldsmedja, Smycka i solna centrum... väldigt dycktig tjej och kille där... vi hade min förlovningsring och ska har min vigsel ring gjort där... man kan välje sten storlek och kvalitet, ring bred, höjd och allt...

• Skogstigern

tree: Måste återigen tacka dig för länken till ert hotell på Maldiverna, jag visade min sambo och han blev helsåld på det!

Var Afro-Caribbean bra att ha och göra med när ni beställde resan?

Svar på tråden Ni runt 150 000