• Kakan2007

Ni runt 150 000

Har sett ett antal trådar som handlar om bröllop där man försöker spara in på så mycket som möjligt. Trådar med lite dyrare bröllop är det glesare om...

Vi har satt ett maxbelopp för vårt på 150´. Är lite nyfiken på vad ni med liknande ekonomi betalar för saker o ting? Hur många gäster har ni och på vilket slags ställe har ni festen?

Hur kommer ni upp i dessa summor!?

Vi har ca 60 gäster och har festen på en restaurang.

- middag ca 75 00 inkl. båtresa och andra transporter
    - fotograf 18 000
    - videofilmning 3600
    - klänning och tillbehör 8 000
    - dukning ca 10 000
    - ringar 10 000
    - fyrverkeri 1500
    - häst o vagn 3000
    - Brudgum och tärnas kläder 5 000
    - hår & make-up 2000
    - tårta 3000

Sen är det förstås en massa annat som charter av båt till de som inte kan stanna, brunch dagen efter, brudbukett, Dj, solist mm...

Någon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Ni runt 150 000
  • tree

det var på mauritius! förtforande på indian ocean
    dem var så hjälpsam där... vi bokade med en tjej som heter Anna... hon ska även tar bidrag från vara gäster och ger dem en en presentkort som de kan lämmna till oss på brollopsdagen!... också ska vi lämna en lista av saker vi vill göra där i mauritius (dyning, snorling båttur, hyr bil en dag, spa behandling) så att gästerna kan även betala för specifik saker om inte 'bara' ger bidrag... hon var väldigt duktig!

• tree

det skulle står... dykning och snorkling! jag är lite trött!

• Zozo

Skogstigern: det var helt underbart. Perfekt för oss som har familj och vänner som bor i andra länder. Gör man det istället för en 40-arsfest eller annat evenemang sa kan man ju ha var och en att betala sin del och da blir det MYCKET billigare än hotell! Stälet vi hittade hade dessutom pool och tennisbana och stor park, sa man behövde inte vara med de andra om man inte ville under veckan.

• tree

vi hittade den hotel våra själv... och då hade anna ringt till oss med samma förslag!.. vi användade tripadvisor.com för att läsa om olika hotel från de som hade varit till värje ställe... det var excellant!... bellemareplage hade så månge bra reviews... inte en dålig som alla andra hade ett par av faktiskt!

• Skogstigern

tree: Sorry, mitt fel! Jag vet inte varför jag blandade in Maldiverna helt plötsligt, är nog lite slut i huvudet...

• Skogstigern

Zozo: Det låter härligt med slottet, jag ska ha det i åtanke när det blir dags att fira något nästa gång!

• sol i håret

Kul med en tråd för oss som inte lyckats hålla en vettig budget ;)

Vår började på runt 80 nånting, men accelererade tyvärr snabbare än blixten:

ringar - 100.000 (inkl förlovningsringar)
    våra kläder - 25.000 (klänning+kostym)
    hår+make - 3.000
    tärna+bestman - 5.000 (kläder, hår)
    fest/middag - 144.000 (inkl fri bar)
    transport - ca 3.000 (hyra bil)
    fotograf - ca 4.000 (kompis fotograf)
    blommor - ca 1.500 (vänner som binder)
    övernattning - 0 (samma hotell som festen)
    papperssaker - 6.000
    resa - ca 80.000

Vi kommer ha borgerlig vigsel och ha festen på ett litet konferenshotell m ca 80-90 gäster.

Lääängtar :)

• Anja 19 juli 2008

Sol i håret

Wow stämmer verkligen summan för ringarna? 100.000 kr?

Fattar isåfall att det accelererade väldigt snabbt :D

Vårt bröllop kommer nog oxå att bli en dyr histora ;) Vi började oxå på 80.000 men det blir nog betydligt mycket mer än så.

• Gudinnan

Sol i håret - jag är också jätte nyfiken på ringarna, berätta gärna om dem.

• Lina Pe

Vårt bröllop i vinter har följande budget (ca 150.000 kr):

ringar - 27.000 (3 ringar, fixade)
    mina kläder - 8.000 (fixat utom underkläder)
    hans kläder - 4.000 (hyra + delvis köp)
    hår + makeup - 2.500
    naglar - 800
    tärna - 1.500 (klänning, fixat)
    brudnäbbar - 2.000
    fest/middag - 75.000 (70 gäster)
    musik fest - 3.000
    musik kyrkan - 1.500
    transport - 4.000
    fotograf - 6.000
    brudbukett - ca 2.500
    blommor - ca 1.500
    övernattning - 5.500
    material m.m. - 2.500

Vår usprungliga budget var på 80.000 men sen har det blivit roligare och roligare...

Svar på tråden Ni runt 150 000