4 Augusti 2007 *Tråd2*
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
smartiz
ska man ha något fått också. attans då *S*
jag som hade fullt sjå med dom punkter som var. får ta ett snack med min mormor snart, något kul måste väl finnas i släkten som jag kan låna.
vet inte...tror att ramsan kan gå "Något fått och något bytt" ochså...men jag vet inte...det kan ju var anått jag har fått för mig bara...
smartiz
Jag tror att originalet är
Something old, something new.
Something borrowed, something blue.
And a silver penny in her shoe.
Bruden blå-va bra DÅ kör vi på det då
Onödindigt att lägga dit nått mer
Mormor gav mig som sagt var pengen till skon...funderar dock på att ha den någon annan-mindre obekväm-stans...eller bara i skon under själva vigseln...
Hejsan!
Originalet på ramsan är som bruden blå sade, men vissa ändrar lite när de översätter till svenska o säger (för att det ska rimma)
något gammalt
någo blått
något lånat
något fått
men då blir det ju inget nytt... trist! Och både lånat o fått, svårt! ;)
Stefans fästmö - inte konstigt att man blir förvirrad då Om de hålle rpå att ändrar så där
ja...det nya är ju lättast att få tag på....
Själv sitter jag och sliter mitt hår över det här med frisör och make Jisses alltså! Jag hittar ingenting!!! *panik*
De är verkligen inte lätt detta med att bjuda folk till sitt bröllop.
I går ringde en tjej och sa att hon kände sig lite ledsen för att hennes kille inte blev bjuden på vårt bröllop. jag förklarade som de va till henne men de verkade som hennes kille tog de ännu hådare. Vi har aldrig träffat denna kille och vi va tvungna att tyvärr ta bort lite eftersom vi har vårt tak på 100. vi valde att ta bort de vi aldrig träffat och inte varit tillsammans allt för länge. Hur ska man göra när de blir så här? Nu har vi dock fått veta att de är två som inte kan komma. ska man komplettera inbjudan och skicka ett nytt med bådas namn?
Vi har valt att göra så att om de ringer och frågar om deras killar eller tjejer kan följa med och de finns platser över pga att nån sagt nej så är de ok att ta med de. jag vet att de kan kännas som att då duger de men de är verkligen inte så menat. De är ju inte direkt så att vi säger att vist han/hon får komma de finns platser över nu.
De är inte lätt .... Man vill ju itne mena illa mot nån.
Har ni haft nå liknande?
Melleni (4/8-07)
Usch vad jobbigt.
Inte kul när det blir så.
Det är ju säkert så att det mesta av sånna här saker grundar sig i oförstånd och missförstånd. Inte om att någon vill illa på något sätt.
Jag tror det är bra om ni är vöertydliga, säg precis som det är. Var bara tydliga och säg att ni vill jättegärna lära känna personerna i fråga, men att ert bröllop inte är rätt tillfälle. Att ni har gränser, men om det bilr plats så är deras respektive varmt välkomna. Bara ni är väldigt tydliga så tror jag detlöser sig. Hoppas jag i allafall. Vi har ännu inte fått några sånna reaktioner, men o andra sidan har vi knappt fått några svar än.
Bruden blå
vi har inte heller knappt fått några svar. de verkar vara sena med det.