• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • tekanna

Stefans fästmö
    Tack! Nej, allt är glasklart nu!

• Petra74

Stefans mö:
    Vi ska ju gifta oss borgligt och då ville de iallafall i den kommunen vi gifter oss i , ha namnen på våra vittnen. Men det är nog olika från kommun till kommun

• Stefans fästmö

Petra

ja så kan det kanske vara, vi ska gifta oss kyrkligt o då antar de väl att det kommer minst två pers till... ;) Men det skrev vi ju inte på hindersprövningen, så hur vet de hur vi ska gifta oss? Vem var det som ville ha namn på era vittnen, var det vigselförättaren eller?

tekanna

Vad bra! :) Jag funderade oxå rätt mkt innan vi fyllde i blanketterna, men nu när vi fått tillbaka intyget måste vi ju ha gjort rätt... :D

• Petra74

Stefans mö:
    Det var kvinnan som har hand om borgliga vigslar på kommunen som ville ha namnen på vittnen.

• Cecilia.A

Hej på er.
    Jag har varit i fjällen en vecka och inte funderat det minsta på bröllop (jo lite då... vi beställde vår bröllopsresa i veckan) det har varti rätt så skönt att koppla bort det lite.
    Vi ska inte ha några brudnäbbar.
    Det har vi sagt ifrån klart och tydligt med en gång. Våra mödrar tycker vi ska ha det men vi vill vara ensamma....
    Häromdagen frågade sambons systerdotter med tindrande ögon vem som skulle vara det. Jag sa med en gång; ingen!
    Då svarade hon , "åhhh vad fint, bara ni två" . Klok tjej!
    Hon ska dock få spela i kyrkan. Hon är jätteduktig på tvärflöjt.

• kela81

Cecilia.A-åh...*avis* jag vill med till fjällen...men bröllopsbudgeten ttillåter ju inte riktigt det

haha....ja, jag får väll nöja mig med en barcelona resa i maj då

Vet ni nån fin stad att åka till några dagar (i europa) direkt efter bröllopet? Vi tänkte fara iväg ett lite tag, å sen så åker vi på "stora bröllopsresan" i december sen...

Tänkte nog att mina syskon ska få dela ut ris å kyrkprogram eller nått,,,,så får de nått "viktigt" att göra....det kanske kan llätta tankarna på brudnäbbs grejset...

• Melleni (4/8-07)

Jag fick i går höra att 070707 va den populäraste dagen i år.. De är en Lördag.
    På de flesta ställerna i sverige va de tydligen svårt att få lokaler och kyrkor på denna dag.

• Bruden blå

Tjohoo, sitter o printar våra vigselprogram just nu. ljusblått tjockare papper blir det på. vanligt A4 dubbelvikt.
    på framsidan bild av kyrka och lite välkomsttext. på vänster insida vigselordningen och några hjärtan i bakgrunden. på höger insida psalm nr 1 och på baksidan psalm nr 2.
    printar lika många som antalet vuxna gäster. inga till barnen. eller skall man printa några extra. hur räknar ni?

• FrökenAnna

Åh, e ni redan klara med vigselprogrammet? Bra jobbat :)

Själv var jag precis och beställde min ring! Inga problem att bestämma mig då jag bestämde det för 4 år sedan när jag var butikschef i butiken :)

Hur går det för er andra?

• kela81

Melleni (4/8-07) -åh...jo, jag vet att det är ett poppis datum...ahr tre vänner som gifter sig då ...*mutter mutter* men jag kan ju bara gå på ett bröllop Typsit!

Bruden blå-åh va duktigt! att du redan fixat det! Jag skulle nog printa några extra, typ 4-5 st, det kan ju komma någon bekant eller så till kyrakn för att kolla på själva vigseln bara, eller så kanske ett barn i 12-13 ¨rs åldern gärna vill ha ett eget, om ni nu har några gäster i den storleken

Själv ska jag träffa toastmadame i kväll å gå igenom hennes uppgifter lite, å sen så har jag och min tårtbakerska betämt stilen och torleken på tårtorna idag

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*