4 Augusti 2007 *Tråd2*
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
tack så mycket smartiz och melleni....
Det är alltid klurigt det där med klänningen. Man vill ju att det ska vara helt perfekt.
Min hittade jag i en affär i Södertälje.
Med lite tur hittade jag den sedan här på bt:s köp och sälj för en betydligt billigare peng så det enda som nu väntar är att sy upp den så att den passar kort lilla mig, annars hänger den i garderoben hemma och bara väntar på den stora dagen....
Hej tjejer!
Idag har vi gjort klart de sita inbjudningarna, var en vi inte hade adress till och en som jag var tvungen att översätta till franska, blev inte av förrän nu... Men nu ska de skickas o så har alla fått! Har redan fått en hel del svar, kul! Fast vi har inte alls varit hemliga utan alla har vetat om det, så de flest visste vi ju innan, men nu är det liksom på riktigt...
Vi ska inte ha brudnäbbar, har inga barn som är i rätt ålder som är så nära oss.
Hindersprövningen skickade vi förra veckan, spännande! Bara de inte kommer på att vi är syskon nu då... ;) :D Det är ingen annan än det blivande brudparet som ska skriva under, det är ju en ansökan om att få gifta sig och samtidigt försäkran att man varken är gift redan eller för nära släkt med varann.
Känns så kul att det börjar närma sig, jag har tänkt på det här o planerat i tanken så länge!! Imorn ska jag till frisören o prata med henne, beställa provuppsättningen o så. :)
Stefans fästmö
Jag har också för mig att nån mer ska skriva på hindersprövnigen för att intyga att man är den man är och skriver att man är. vet att ett par bekanta till mig sa att de fick göra så men de kanske har ändrats.
Det var bara vi själva somskrev på hindersprövningen som vi sen skickade in till skattemyndigheten! Sen när vi fick tillbaka intygen ville de ha namn och adress till våra två vittnen.
Nu börjar det ticka på i snabbare tackt, nu skall ju allt bli klart. Idag tänkte jag försöka få min ring värderad. Kan ju va bra att ha till försökringsbolaget. Sen måste jag hitta något fint papper att skriva ut vigselprogrammen på. så det blir en tur på stan.
har ni sett listan med alla i bröllopskalendern? Hjälp vad många vi är!
patriks brud
Har inte vågat kolla in där än, men få väl ta mig en titt. Men vi har ju valt årets populäraste dag, så vi lär väl vara en drös.
Avstressning.
Såhär månaderna innan så känns det som en upptrappning av bröllopsstressen. Det är mycket som skall falla på plats. Så efter lite bröllopsfixande ed värdering av ringen och inköpand av papper till vigselprogrammen så blev det totalt antistressplanering här.
JAg ringde stallet ute på ladet och bokade ridlektion åt dottern (3,5år gammal). Det var länge sedan vi var och red sisst. Skall bli så kul att komma iväg. hon är så duktig min lilla stora tjej.
Nu borde hon dessutom ha hunnit växa i sina nya ridbyxor.
Så till helgen blir det bröllopsfritt en stund.
Angående det här med hindersprövning. Nu blev jag lite snurrig. Ska fler än vi själva skriva på eller inte? Ni som skickat in och fått svar från skatteverket - hur gjorde ni?
Och vart ska man skicka blanketten? Lokala skattekontoret eller något huvudkontor?
Nej nej, det är bara ni två som ska skriva på!! Titta på blanketten, det finns inget utrymme för några andra och det behövs inte heller. Vi skickade våra för nån vecka sen, fick intyget igår. Så nu får vi gifta oss! :D
Det stod inget om att de vill ha kontakt med några vittnen. Konstigt om det är olika! Det enda som stod är att man ska ta med intyget till vigselförrättaren, det var även ett papper som han/hon ska fylla i o skicka in till skatteverket.
Man ska skicka blanketten till sitt lokala skattekontor, det hittar du på www.skatteverket.se.
Om ni redan har bestämt vilket namn ni ska ha, alt behålla era gamla, så kan man skicka in anmälan om det samtidigt som hinderprövningen. Man kan oxå ta med anmälan till vigselförättaren, som då skickar det med det intyg han skriver på.
Glasklart? Fråga igen annars, känner att jag har pejl på just detta... ;)