• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • daydreamerinlove

herrejisses vad jag har skrivit ser jag nu. hihihihi... skyller på nerverna.

• Moa Malviker

daydreamerinlove

Haha, men då är vi två som skriver "uppsatser".

Det stämmer att vi beställt ballonger av Kicki.

Har fått vibbar att möhippan kommer vara den 12 maj, men är inte säker. Ska bli jätte kul för att se vad de hittat på och hur många de är... Min sambo är ungefär i din sits och har de flesta vännerna i Småland. Jag gjorde så då att jag kontaktade en av dem och så bestämde vi ett datum som jag bokade tågbiljetter till, det blev riktigt lyckat. Svensexan gick av stapeln i helgen.

• daydreamerinlove

har du honom i rätt skick förtfarande då? *s

ahhh... ballonger ja. måste kolla posten ju!!! *ilar iväg

• daydreamerinlove

nä...inte idag :(

• Moa Malviker

Jodå han kom tillbaka välbehåller om än lite trött och tilltuffsad. Hans kompisar skickade ett mms till mig under dagen med en bild på Mattias och hans utstyrel.. haha.. det var väldigt kul att se!

Nu börjar klänningen att bli klar, var hos syrran i 2½ timme igår.. Längtar så tills det att jag kan ta hem den... men så ska ju underkjolen bli klar med (även om nog inte det tar allt för lång tid)

• EmmaStina

Hej på Er tjejer!

I morgon är det bara 3 veckor kvar, iiihh
    Pirrar lite i magen ibland.
    Var i går o provade klänningen efter vissa justeringar. När jag provade innan justeringarna kännde jag mig bara tjock i den. Nu känndes det toppen. Oh den är så fin!!
    Någon mera som inte har pratat m prästen?

Vi har fortfarande kvar att printa ut festprogramet.

Handla mat o laga en del. Idag ska fetasnurrorna bakas..

Sen tror jag inte det är något mera.

Eller... jag har kanske glömt en hel massa grejor.

Kram på er o lycka till!!
    Väntar med spänning på era inlägg om hippor

• 26maj2007

Ja nu börjar det kännas, man är fullbokad hela tiden.

innan i veckan var vi ute i festlokalen och ställde upp bord och stolar så vi vet hur det ser ut. Prova även stolsöverdrag på en stol med band till. Blev super super fint.

Beställde även maten

vad tycks om denna meny

Förrätt

Lax- & räkmoussetårta serverad på salladsbädd

Varrätt

Marinerad hjortytterfilé med rostade fortfrukter, potatiskaka och murkelsås

efterrätt

Hallonparfait med frukt, vispad grädde och mandelbiskvi

tårta

Oscar pannacotta

chokladbotten, chokladmousse och vaniljpannacotta

i morgon ska tärnan, jag och dottern iväg och prova våra klänningar. de ska ta måtten på oss för att kunna sy in och upp.

Min blivande kommer att bli tagen i morgon.

söndag kommer fotografen hit och vi ska åka ut och titta var vi ska fota oss.

nästa lördag kommer prästen, min blivande blev lite frågvis om vilken tid prästen ska komma, men jag kunde inte svara på det då han ska återkomma. fundera om det kanske är hippa på G

finns ju bara två helger där är möjlighet för hippa om man nu får någon.

• 26maj2007

vi håller på att trixa ihop rim på de sista gästerna sen är vårt festprogram klart.

ska också köpa in lite mat till nattmaten men ej laga själva.

ska även klippa till de sista banden till stolarna

vi ska öva lite dans också.

• daydreamerinlove

god morgon tjejjer...
    ja- ytterligare en dag närmare. det drar ihop sig. känner mig som 15 år igen o nykär. *s tja... värre än vanligt alltså :)

emmastina; nä, vi har inte pratat med prästen än. men önskar nästan det, lite nervöst över hur man vill ha det o han kanske tycker nåt annat. (egentligen bara bröllopsnerver som spökar)

26 maj 2007- det låter jättegott; tror alla vi tjejjer här kommer över ;)

festprogrammet ska jag tamesjutton göra klart i helgen. har grejjat med det för länge men aldrig blir riktigt klar. och skriva bordsplaceringskorten med!!! nu får det bli lite struktur och ordning hehehe

moa; förstår att du längtar efter klänningen. det är näääära nu :)
    åhhh... snart kommer posten. väntar fortfarande på post.

• Lucky_bride

26maj2007

Det där lät ju hur gott som helst :) Vi har inte bestämt hela menyn ännu, men det blir väl snart...

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007