Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??
Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
När?
Vilken båt?
Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?
Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
När?
Vilken båt?
Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?
en liten fråga till trolla:
var det dyrt med internetuppkopplingen? har en sambo som blev väldigt glad :D
Internetuppkopplingen på vår båt var jättedyr..
Minimiavgift en timme för Usd 25
ja dyr uppkoppling... :(
Till maten serverade dem alltid kallt isvatten. Men jag tyckte ju att den mesta drickan smakade klor..
Vi köpte även ett vin kort (klippkort). Jättepraktiskt. Sa vi öppnade en flaska vin till maten varje dag.
Klipping för herrar var ganska billigt. $25 tror jag det var. Jag var även pa ansiktsbehandling men der var dyrt. Även om jag vann ett presentkort pa $50... :o
Som nan sa tidigare.. glassmaskinen skulle även jag kunna bo i!! :D
För 50 dollar var vi uppkopplade ungefär
en halvtimme per dag så jag tror att vi hade ca fyra timmar. Vi gjorde så att om vi skulle skriva i vår resedagbok eller skicka ett mail så skrev vi det i ett word dokument utan att vara uppkopplade och sen kopplade vi upp oss och bara kopierade in så behövde man ju inte dra en massa på uppkopplingtiden med att sitta och skriva. Vi hade inte uppkoppling i hytten utan fick gå till biblioteket på båten där det var en trådlös zon med uppkoppling. Rätt mysigt för där satt ju en del med datorer, fanns även datorer att låna på båten, vet inte om de möjligen kostade mer. Lite på kul har jag kvar prislistan från spa avdelningen
50 min ansikts behandling kostar 109 dollar (detta är 2005)
25 min kroppsmassage 109 dollar
Annat bra å veta,
det finns bankomat ombord.
Utflykter som man ev ska på är lämpligt att best hemmifrån (gå in på RCCs hemsida)
på båten är det flera timmars kö samt mkt är fullbokat. Men räkna med att utflykterna är väldigt komersiella och har buss stop vid olika sovernir shopping ställe (borda bordsgrannar som var på utflykt hade shoppin/toa/drink stop i en timme bara 20 minuter från båten (allt för att man ska handla).
Is showen får ni inte missa den är helt otrolig (alla shower och uppträdande ingår) alla uppträdande är väldigt proffsiga och sevärda.
Berätta i resturangen att ni är på bröllopsresa så sjunger de vackert för er och ni får tårta och de viker en pappersros (rätt mysigt faktiskt).
Trolla
Haha, återigen så har jag en helt annan uppfattning är Trolla :)
Vi försökte boka vår utflykt hemifårn, men det gick inte alls.
På båten däremot var det inga problm att boka. Vi gick till dykcentrat och bokade den utan att alls köa. Och p åmorgonen när vi skulle iväg gick allting jättesmidigt, väntade max 10 minuter på minibussarna. Vi åkte dit vi skulle och raka vägen tillbaka till båten efteråt. Dessuotm ville jag och sambon hoppa av tidigare för en liten shoppingut och det var alls inga problem. De körde en liten omväg och släppte oss i stan :)
Min/vår uppfattning om RCCL är bara positiv. Ingenting har krånglat för oss eller varit besvärligt.
Har en fråga till Trolla:
Du sa att ni var tvungna att betala dricks för väskorna. När vi kom till terminalen skulle man bara ställa väskorna på ett visst ställe. Där stod inga personer, så det fanns ingen som förväntade sid dricks. Hur gjorde ni?
Vi fick vära väskor ganska sent, man checkar ju in vid 14 och vi fick väskorna strax innnan middagen vid 20, så det kanske är som du säger att de "hämnas", men som sagt så stod det ingen där man skulle lämna väskorna..
Å andra sidan är det ju ett par tusen väskor som ska bäras in på båten, och alla i vår korridor fick väskonra ganska sent :)
När vi lämnade väskorna var det fullt med "väsk bärare" där och fick de inte dricks tog de inte väskan helt enkelt.
De som åkte utflykt fick först vänta runt en halvtimme trekvart på båten för transport till hamnen (om det var båt in viket det ofta var) sen fick de vänta lika länge i hamnen tills alla var samlade innan de kunde ge sig iväge med bussarna. Vår båt var helt fullbokad (tre tusen tvåhundra pers), var eran det? Om man nu ska leta varför det var sådan skillnad
Trolla
Ja, vår båt var oxå full, 3200 gäster.
Våra utflykter verkar ha gått smidigare då vi alltid la till i hamn mitt i staden.
Vi var på Aruba och Curacao bland annat och från båten till huvudstäderna var det 5 minuters promenad.
När vi skulle på utflykt var det samling på piren kl 10 och 10 mintuer senare satt vi i minubussen på väg :)
kom hem i förrgår och åkte voyger of the seas,
helt underbart..oj oj oj vilkenupplevelse!så fint..så lyxigt o ni bara måste beställa sittning till middagen i matsalen på kvällarna!
maten var helt underbar..både buffn på dagarna o midagen på kvällen.
dricks till väskbärarna o så gav inte vi o var inte tvungen heller...
fick 4 kuvert sista dagen o då gav man till hovmästare,städerskan,kyparen el vad d heter o en till..o sen får man ge vem man vill men d skiter man på för man ser aldrig dom igen typ.
men hela båten var av en klass man inte kan tänka sig..så fiiint..så rent o ni bara måste ha hytt med balkong för bara d är en upplevelse..äta frukost där ute..se när man går in i hamn osv..gick in till ett par som hade rum ut mot roylal promenad..fick ju alltid ha nerullat för mna såg annars rakt in dom ...som åkte hissar el bodde mitt över..balkonhytt är ett måste!
vi förbetalade dricksen här hemma när vi bokade..smidigast,,,då är allt betalt bara att lägga i lappar du får sista kvällenm där d stå att du har betalt d typ...nä kommer ej på mer..jo bokade allt på båten vilket var hur smidigt som helst..utflyterna då..tog en i jamaica utan rrcl utan en helt vanlig taxi snubbe som körde oss överallt o berättade osv..billigare.
annars dyrt i varje land..på båten gör man knappt av med nånting..drickan är inte farligt dyrt...o maten gratis!
åkte rutten jamaica,haiti,mexco,cayman...undebart
miami var däremot riktigt dyrt..åt en helv vanlig pizza och pommes,kycklinvingar o en öl o cola..nästa 600kr på en helt vanlig resturang..extre dyyyrt överallt!
1 dollar i minuten betalad vi för internet..annars kunde man välja fastpris för en timme osv med..ska man ha sin laptop på rummet kostade d nog mer annars smidigt o sitta i deras internet rum