Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??
Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
När?
Vilken båt?
Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?
Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
När?
Vilken båt?
Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?
Kan nämna att man far $500 kredit pa kortet. Det hade vi och när man uppnatt den summan betalar man av den cash och sa far man ny kredit. Det passade oss eftersom vi inte ville betala med kortet.
Ett tips.. man kan köpa "läskkort" för $40 tror jag. Ok om man gillar klorvatten.. Vi dricker ju inte jättemkt läsk sa det var inte lönt för oss. Kanske om man har barn. Annars är det bara att beställa läsk pa burk.
Lemonaden är gratis och jättegod! Smakar ingen klor! ;)
Man kan köpa vatten på flaska ombord på båten, spara den och fyll på den själv i lunchrestaurangen! Det sparar man flera dollar på. Vattnet i kranarna ska man så klart inte dricka...
Men herregud... Om man åker på kryssning för runt 30 000 kr måste man väl ha räd att köpa vatten??? O)
Vi köpte läskkortet för 45 Usd och drickan var det inget fel på. Sen man man fråga sig om man tjänar på det.. Men det är iallafall behändigt att bara visa kortet och dricka fritt..
Apropå dricks så är det heller inget tvång. KLar man betalar lite dricks om man åker taxi eller går på restaurang, men det gör man ju här i Sverige oxå. Vi betalade ingen mer dricks än så, och på båten sista kvällen.
Inte kunde vi fylla på någon vattenflaska inte ;-( försökte någon kom de å sa till. De vill klart att man köper vatten... Å de där klorvattnet .... man vänjer sig efter ett par dar lovar att man e ren som attan på insidan efter en kryssning med allt klorvatten man dricker, det är ju det de gör te, kaffe odyl på oxå. Vattnet i vanliga kranar och i hytten ska man inte dricka, för säkerhets skull borstade vi tänderna i flaskvatten med. Men i början smakar vattnet som å dricka poolvatten ungefär *L men de går ju bra med en whiskey oxå *S
En annan grej som finns på båten är fri tillgång till mjuk glass.... mmmmm... den e supergod, yoghurtglass så man tror ju den e nyttig men e nog full med socker men den står i mjukglass automater med jämna mellanrum som de e bara å gå å ta sig en glass när man känner för det å det kan man känna för rätt ofta när det är varmt ..... och en del av den har man med sig hem runt midjan *Skratt
Trolla
Ajdå nu blev jag ju sugen på krysssning igen nu på stört
Trolla
trolla,
Du får väl följa med oss då, sambon har säkert inget emot två brudar i slafen
Ang vattnet så är det nog inget problem att lägga några dollar på flaskvatten, nej
Dock har jag hört att man inte får ha med sig vatten när man går iland. Stämmer det?
Jag menar, det är ju ruskigt varmt och man vill ju inte springa omkring och leta vatten första halvtimmen
Tack för erbjudandet .... e väl bara å börja packa då *skratt
Nä det e klart att ni får ha vatten med när ni går i land. Inte alla ställen det är så lätt att hitta vatten på så där på direkten. Vi hade ryggsäck med när vi gick i land med vatten odyl i.
Men när man går ombord igen röntgar de väskan och har man handlat någon sprit (de ser skillnad på sprit och vatten tydligen) man handlat så får man lämna den ifrån sig och så får man den igen sista dagen. Allt för att man ska vara tvungen att handla sprit på båten
Man får heller inte handla sprit i shoppen att ta med till hytten, det man handlar där får man oxå sista dagen.
Men eftersom man själv inte går igenom någon röntgen båge eller så efter en lands stigning så kan i princip ha en fickplunta eller så i byxlinningen när man går ombord igen blir ju nästan en princip sak att smuggla ombord sprit att ha i hytten för det är inte billigt med drinkarna på båten ;-D
Trolla
Trolla
Men man ska inte smuggla på nått när man checkar in första gången i hamnen, då tar det ca tre timmar med massor av säkerhetskontroller innan man går ombord ;-D
Trolla
Trolla: Åkte inte ni oxå med RCCL?
Vi verkar ha totalt olika upplevelser..
Vi betalade 5 Usd för drinkarna, alltså 35 kr.. Och då var det supergoda drinkar gjorda på färska frukter.
Och inte upplevde jag att drickan smakade klor heller. Vattnet var ju inte så gott, men kaffe och dricka smakade som det ska :)
Och absolut ett plus för den supergoda mjukglassen. Blev ju en och annan. VI fick begränsa oss till 3 om dagen, ananrs hade jag bott vid maskinen ;)
Jodå vi åkte med RCC och jag kollade just på räkningen från båten och drinkarna för oss låg på mellan 6 och 8 dollar st. Och med en kurs på drygt 8 kr blir det långt ifrån 35 kr .....
Trolla