Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??
Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
När?
Vilken båt?
Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?
Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
När?
Vilken båt?
Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?
Joli-07:
Det var så lite så :-9
diana23:
Visst kan jag skicka bilder till dig också! Det tar dock tid att ladde ner dem till mailen så jag gör det i helgen istället , hoppas det är ok!
diana, samma rutt som jag åkt - fast vi åkte med Navigator.
var pa kryssning 10-17 dec pa explorer of the seas! Vi hade en helt underbar bröllopsresa! Östra rutten - Puerto Rico, St Maarten, St Thomas och Bahamas.
Izunia,
Det är ju precis den rutten vi åker!
Har du några bra tips på shopping, sevärdheter och utflykter?
Ja vi bokade inga utflykter i förväg. Kan vara bra att boka nat i början av resan iaf sa de inte tar slut. Ofta tar snorkelutflykterna snabbt slut.
Ni MASTE snorkla i Trunk Bay när ni stannar i St Thomas. Det är den vackraste platsen pa jorden!! Det ligger pa en liten ö som heter St John. Dem spelade in Bla Lagunen där.. :) Madonnas och Michael Jordans hus ser ni pa vägen dit ocksa!!
Puerto Rico är ganska trakigt faktiskt.. vi gjorde en stadstur som vi hoppade pa av en kille utanför batarna. (ej RCCL alltsa)
Sedan tog vi taxi till Orient Bay pa St Maarten och solade hela dan. Absolut jättevackert!
Annars strosade vi mest omrkring. Pa Nassau gick (!) vi till Atlantis Hotel och kikade. Det var inte sa bra väder den dagen, men det var kul att titta inne i hotellet.
En av vara "nya" kompisar fran baten sprang pa Nicholas Cage där!
Izunia,
tack!
Låter härligt
Några saker till,
hade ni betalat dricks i förväg?
Jag är lite orolig över att dom ska tigga extra dricks vid bordet etc även fast vi betalat i förväg.
Eller så sitter grannen och ger dricks och vi sitter där och skäms och tycker att vi har ju faktiskt redan betalat
Vad förväntas av en när det gäller dricks?
Var det någon som lämnade in kläderna på tvätt/strykservice och som vet vad det kostade?
man betalar dricks när man checkar ut typ..
Man stoppar pengarna i ett kuvert sa ni lägger hur mycket ni önskar.
Vi har nu bestämmt att det blir kryssning i Karibien :D
Är det någon som åkt 12-dagars som utgår från New York?
Vår bröllopsresa kostade 35.000:- med flyg via Paris,en veckas kryssning,en dag före samt en vecka efter i Miami.Vi hade en utsides hytt med balkong, helt underbart. Vi valde att på plats hyra bil och åka till Orlando/Disney World två nätter och då tog vi ett lite lyxigare hotel.
Båten, Navigator, gick från Miami och åkte sen vidare till Haiti, Jamaica, Grand Cayman och Mexico. Dricksen betalade vi i förväg som kom på lappar som vi la i ett kyvert sista middagen. Inget krångel alls!
Vi hade förbokat två utflykter, simma med rockor på Cayman Island och simma med delfiner i Mexico. På Jamaica tog vi en taxi till DunnRiver falls och där fanns flera villiga killar som gjorde privata turer upp i fallet. Ursmidigt! Tänk på att inga taxibilar eller tex. DunnRiver falls tar kortbetalning...likadant var det i Miami kontant betalning i taxin.
Näst sista dagen lämnade vi in kjolar och shorts,t-shirst och linnen/linnebyxor på tvätt även lite av hans underkläder(mina tvättade jag in handfatet) Vi betalade ca 300:- för ca 10 plagg. Helt klart värt det, man slipper packa för två veckor!
Om någon har några frågor så fråga på :) Lyckos er som har er resa kvar!