• Joli-07

Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??

Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
    När?
    Vilken båt?

Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?

• Svar på tråden Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??
  • Joli-07

Åh, tack!
    Jag blir så glad när jag får svar på mina frågor, kontrollfreak som man är! :-0

Just nu kommer jag inte på något mer att fråga men om ni har egna tips, tex sånt som ni missade eller hade velat veta innan så är jag tacksam för det

• fialia81

Hej! Vi gifter oss i august men ska åka på kryssning i dec-jan pga orkansäsong. Vi har tänkt boka ungefär i augusti pga att vi önskar oss resevheckar på ticket. Tror ni det är försent?

• trolla

Kolla in vår reseberättelse från vår kryssning i karibien på vår hemsida
    w w w . h u n d t r i m . n u
    klicka dig vidare till våra resor så hittar du det där.
    Trolla

• Moltas

Det är skitbra! Även fast det är dyrt; boka utflykt till StBartolomeus. En gammal svenskö med gator som Kungsgatan och en pub som heter Systembolaget. Superfina stränder, och kul att ha varit där. Ta en utflykt med någon av dem som kör runt på ön.

• Moltas

Just det, ni MÅSTE boka bord på Portofino! Det betalar man för men såååååååååååååååå bra mat.

Kanske kan ni har tur att få sitta vid kaptensbordet någon kväll. Ofta är styrman/kapten norsk eller svensk.

• Joli-07

trolla,

Du skriver så här på hemsidan:

"Och dricks ska man betala bara nån funderar på att lyfta ett finger för en.
    Amerika i ett nötskal, kreditkort och dricks banar väg för allt.
    Utan det får du inget!!"

Hade ni inte betalat dricks i förskott då???
    Nu blir jag orolig igen
    Man vill ju inte betala dubbel dricks!
    Då skulle vi ju inte betalat i förväg om vi vetat att man iaf måste ge dricks hela tiden "annars får man inget"!!

• Izunia

Vi betalade inget i förskott!! Vi betalade allt typ sista dagen och vi fick utmärkt service! Den enda dricksen vi betalade direkt i början var till killen som tog vara väskor innan vi steg pa baten. Men det är självklart frivilligt.

• Tittij

Vi fick äta middag med kaptenen :)

• trolla

Nä på båten betalar mam ingen dricks utöver det man betalar sista dagen ochdå ofta ingår dricksen i resan men det får man i så fall reda på av dem i förväg.
    På båten hanterar de inte kontanter överhuvudtaget, du ser inte en peng där, när ni checkar in får ni ett spec plastkort typ kreditkort, som används som betalning överallt på båten där det är ngt som kostar, foton, dricka, handla i shoppen, utflykter osv. sen dras summan från ditt bank konto / kredit kort som du fått uppge vid incheckningen.
    Trolla
    Men utanför kryssningen får man vara beredd på att det är dricks överallt.
    Trolla

Svar på tråden Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??