• Joli-07

Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??

Är det ngn mer som ska på Karibienkryssning?
    När?
    Vilken båt?

Eller har du kanske nyligen åkt med RCCL och har tips?

• Svar på tråden Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??
  • blue83

Vi kom nyligen hem från vår bröllopsresa...

Vi var i Karibien och kryssade med RCCL (Navigator of the seas). Helt underbar resa!!! Vi har redan börjat spara till en ny kryssning

Jag kan rekommendera att simma med delfiner, en otrolig upplevelse!

Vi hade 1 vecka som vi spenderade i Florida och det kan jag också rekommendera.

Är det något speciellt som du funderar över så är det bara att fråga....

• september 07

vi funderar på att åka efter bröllopet, men det verkar inte helt enkelt i september... Nu är vi inne på en medelhavskryssning...

Vi vet iallafall att det blir en kryssning!
    Får man fråga vad er resa kostade, med veckan i Florida?

• blue83

September 07:

Jag kan tyvärr inte svara på vad det kostade eftersom vi fick resan i bröllpsgåva av min pappa...

Går det inga Karibien kryssningar i september?

• september 07

Aha! Sådana presenter uppskattas :D

Vings går fram till april och börjar igen i november... men det finns säkert året runt!

• blue83

Japp, presenten var verkligen uppskattad

Jag vet att min pappa beställde resan via Resia (de är återförsäljare av RCCL). Flyget bokade han på Brittish Airways.

Kanske finns det avgångar i september där...

• Goldy

Hej! Å vi hade också funderingar om Florida, Miami 1 vecka och sen kryssning! Men vi gifter oss i mitten av augusti och då börjar väl orkan säsongen väl? inte helt säker men tror det... snyft! Men det vore trevligt om jag hade fel... :)

• Joli-07

blue83,

Åhhh! Vi åker också med Navigator of the seas! Vi har bokat genom Resia och bokat flyg själva med Brittish Airways, precis som far din
    Behöver massor av tips!
    Framförallt vad man behöver för kläder (blir galen om jag känner mig felklädd)!
    Vi åker om 3 veckor.
    Jag har två jättefina cocktailklänningar och sen några andra klänningar, finkjolar, blusar, svarta och vita cityshorts (heter dom så de där knälånga kostym-shortsen) och snygga toppar som jag tänkt ha högklackat till.
    Men vad har man på dagarna?
    Ska man rikta in sig på shorts/jeanskjol, linne och flipflops eller är det för "trashigt" och bättre att rikta in sig på kjolar/cityshorts, söta toppar och ballerinaskor? Eller är det för kallt?
    Behöver man varmare kläder??
    Är det kallt inne i båten så man behöver koftor?

Vilken rutt åkte ni?
    Vi utgår från Miami och åker sen till Puerto Rico, St:Thomas, St:Marteen, Bahamas och sen tillbaka till Miami.

Vart simmade ni med Delfiner och vad kostade det? Hade ni förbokat det eller bokade ni ombord på båten?

Hur gjorde ni med middagarna, åt ni i resturangen som ingår eller var den stökig så ni åt på Portofino eller annan?

Vad finns det för butiker på båten?

Många frågor blev det
    Jag hoppas du orkar svara...!
    Du har möjligtvis inte bilder från resan du kan maila mig?

• Joli-07

september 07,

Vi betalar knappt 15.000 per person och då ingår flyg t/r, en natt på hotell i Miami och 7-dygnskryssning i insideshytt (vi ska iaf inte vara hytten mer än för att sova och "mysa" så varför betala flera tusenlappar till för ett fönster ).
    Och då är det alltså all inclusive och dricksen förbetald så man inte behöver tänka på det.

Ska bli sååååå underbart!

• bride2be!!!

Vi skall också på kryssning i karibien! Men vi åker i november/decemnber pga orkansesongen som sträkker sig uti november. Kanske det är däför det inte går boka så många resor i september??

Vi åker från Miami, är på havet en vecka med RCCLs nyaste skepp Därefter stannar vi en vecka i Miami och bara njuter. Vi har inte bokat nåt än, men är ganska flexibla med tiderna så vi väntar lite.

• september 07

vi hade mer dragit år medelhavskryssningen, men nu blev jag sååå sugen igen att kryssa i Karibien.
    När är egentligen orkansäsongen/när är det bäst att åka?

Kollade runt lite och såg att om man bokar mycket själv så behöver inte priserna rusa iväg :D

Svar på tråden Ngn mer som ska/har varit på Karibienkryssning??