• ciiza
    Äldre 22 Jan 15:33
    20017 visningar
    134 svar
    134
    20017

    Finska Brudar?!

    HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)

  • Svar på tråden Finska Brudar?!
  • malinn­nnn
    Äldre 22 Jan 15:57
    #0

    Nämen! Tänkt att jag också suttit och funderat på att starta en typ sådan här tråd

    Jag är från Finland, men bor nu i Sthlm. Så jag antar att jag "passar in" här!

  • ciiza
    Äldre 24 Jan 15:45
    #0

    jo det gör du nog :)

    men det verkar inte som "vår" tråd skulle ha ngn vidare succé.....

    vi planerar bröllop för fullt och skall slå till 2807. När är dagen D för dig? blir det i Sverige eller Finland?

  • Netta7­9
    Äldre 24 Jan 20:04
    #0

    tidigare fanns en tråd för finländska brudar, den var väldigt aktiv när jag gifte mig. så fortsätt att puffa upp tråden, finns säkert massor av finländska brudar här på BT, det är bara så lätt att missa en tråd!

  • malinn­nnn
    Äldre 24 Jan 22:51
    #0

    Dagen D är nog rätt långt borta än. Vi har "endast" pratat om förlovning.. om vad vi vill med våra liv etc. Jag är lite traditionell av mig och vill bli friad till - jag tillör alltså inte skaran som "gemensamt bestämmer" en förlovningsdag. Så - jag har tyvärr ingen aning om när vi kommer att gifta oss När dagen väl är här så antar jag att vi gifter oss i Finland. SJälv då? Och varifrån är du/ni?

  • ciiza
    Äldre 25 Jan 10:06
    #0

    vi e i nykarleby o slår som sagt till 28.07 i Oravais kyrka ... men det är mycket planering ogjord.... kyrka är bokad o festlokaln o orkester..men nu så söker jag en kock plus att jag borde börja med inbjudningarna.....(lättare sagt en gjort då dottern är 4 månader ) men det är ju 6 månader ännu...så nog skall jag hinna!

    romantiskt att bli friad till! vi bestämde oss bara att då förlovar vi oss o de gjorde vi....

  • Ruu
    Äldre 16 Feb 21:26
    #0

    Här är en till brud från Finland Vi ska gifta oss i juli 2007 :)

  • ciiza
    Äldre 17 Feb 17:15
    #0

    Välkommen RUU!!
    hur går det med planeringen?.. själv har jag nu hittat en kock, men inbjudningskorten e ännu olagade...suck...

  • Ruu
    Äldre 18 Feb 12:07
    #0

    Vi har kyrkan, feststället och orkestern fixade. Nu måste jag också börja ordna med inbjudninskorten...

  • ninjan
    Äldre 18 Feb 12:17
    #0

    jag e åxå från finland. Vi har inga planer på varken förlovning eller bröllop, men man kanske får hänga här ändå? Vi har varit tillsammans i 7 år, så vi har ju i allafall "bestämt oss" för varann :)

  • Mellen­i (4/8-0­7)
    Äldre 18 Feb 12:23
    #0

    Från köping men mina båda föräldrar är finska och jag talar flyttande. Vi kommer ha flera gäster komande från Finland.. En tråd för mig med kanske?

Svar på tråden Finska Brudar?!