• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • ElenaMaria

Bröllopsfnatt!
    Vad roligt med klänningen! Visst är det skönt att ha bestämt sig? Jag gjorde 2 kovändningar. Innan jag ens började titta på klänningar trodde jag att jag viste hur jag ville att den skulle se ut, men så började jag titta och då fastnade jag för en annan (nixa 929). Jag provade den och den var jättefin, men jag var fortfarande nyfiken på klänningarna med enorma kjolar (typ maräng och gräddtårta), som jag egentligen inte trodde att jag passade i alls, eller skulle vilja ha, så jag provade en sådan och då sa det klick! Samt att överdelen är lite snedskuren i veck liksom (så svårt att förklara) det trodde jag inte heller att jag ville ha, men när jag satte på mig den "försvann" 3-5 kg och jag kände mig jättefin
    Oj vilket svammelinlägg om mina klänningsbekymmer Men nu är den iaf beställd och betald (från Kina) och borde komma i slutet av april, början på maj

• Bröllopsfnatt!

ElenaMaria:
    Är det en forever yours? Det låter precis som en sådan som jag provade, men jag passade inte lika bra i den som den som jag (tror) att jag kommer att ha! Man kan ju fortfarande prova några till (!) Det låter i alla fall jättefint! Nu hoppas jag att ni skriver mycket så att jag kan få läsa massor när jag är tillbaka efter påsk!!

• Bröllopstokiig

Hej på er brudar!
    jag har haft så otroligt mycket att göra den senaste tiden så jag har inte hunnit vara inne på BT alls. Kul att se att ni varit lite aktiva!

Petra74: hur är det med handen nu då? Tänk vad lätt hänt det är att ngt händer. jag känner på mig att jag kommer att spilla på bröllopsdagen...Våra grannar åkte till Mc Donalds på väg till bröllopet, i full utstyrsel! Hade jag aldrig fixat... Visst är de bra på Svahns? vad blev det för modell på din klänning?

ElenaMaria: Vad kul med klänningen! Vad är det för modell? Jag är så nyfiken av mig så jag bara måste får veta!
    Vad modig du är som vågar beställa från Kina! Jag är så feg så jag knappt vågar beställa via internet från Sverige...

bröllopsfnatt:
    Vilken gubbe du har som smyger omkring på BT jag som så gärna vill veta hur din klänning ser ut också...

Känns som om det bara är jag som ännu inte har ngt att ha på mig förutom diadem, strumpebandshållare och en snygg (oh yes!!! )ring på min bröllopsdag...
    Nåväl, sömmerskan och jag har varit och tittat på lite modeller och jag tror jag vet vad jag vill nu i alla fall...Alltid ngt!

Vi hörs snart igen!

• Petra74

Min klänning är en Nixa modell 7100. Jag som var helt inställd på något tvådelat föll pladask för denna kläningen!

• seal

Petra74:
    Den är jättefin! Visst är det skumt det där att man tror att man ställt in sig på ngt och så blir det ngt helt annat. Så var det när jag valde ring. Jag funderar också på att sy upp med korsettsnörning, lättar att få den att sitta perfekt då.

Vad blir nästa punkt för dig att fixa?

• ElenaMaria

Bröllopsfnatt! och seal
    Nej, det är inte forever yours, utan ett litet hopkok
    Jag vågar beställa från Kina pga det låga priset, jag har liksom 10 000 kr att lägga på att en skräddare ska fixa ev. fel innan priset är uppe i vad det skulle kosta här hemma.

Så här kommer min klänning att se ut
    Det är kjolen som på klänningen som heter Brittanya, se länk, men utan släp
    www.millybridal.com/store/comersus_listCatego...
    och topen ser ut så här, men vit
    (bilden är ganska långt ner och heter 744_b)
    www.belleamie.no/index.php

• Petra74

seal: Nästa grej att fixa blir väl att skicka in hindersprövning. Sen håller jag på att lrta skor.

• Petra74

Tips på bra underklädesaffärer mottages!
    I göteborg så klart!

• ElenaMaria

Petra74
    Det finns en i Arkaden, den finns också på backaplan, i coophuset (det är för tidigt på morgonen, jag minns inte vad de heter )
    och så korsetten på samma gata som NK och Lagerhaus (glömmer alltid vad den heter, är det västra hamngatan?)

• Puman-prinsen

Hej!
    Någon som vet var man kan köpa ringkudde?
    /puman

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007