• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • Bröllopsfnatt!

Hej igen!

Jag ser att ni inte har varit ute sedan jag skrev igår. Ni gör kanske nyttiga bröllopsförberedelser (för ni var väl inte varit ute och festade igår?).

Jag funderade på en sak:

Har vi någon reservplan om den här tråden stängs ned innan augsuti?

• Bröllopsfnatt!

Har Ni funderat på musik?

• Petra74

Igår hämtade jag min vigselring på posten. Är så nöjjd men det kliar i fingrarna och jag vill ha den nu!!!
    fast det går inte då jag fick en kopp varmt kaffe på vänster handen, så jag är lite svullen just nu.

har även varit på Svahns i Kungsbacka och lagt handpeninning på min bröllopsklänning.

• seal

Hej igen bröllopsfnatt!

ja, visst är det jobbigt med alla duktiga blivande brudar som berättar om allt de får gjort...

Jag känner mig i alla fall inte ett dugg duktig just nu, men det går lite upp och ner det där. Kopmmer att lugna mig lite när klänningen är på gång tror jag.
    Jag ska också få min klänning uppsydd, men hon behöver inget mönster. Jag ska visa henne bilder över hur jag vill ha det. Har du kollat med din sömmerska om hon verkligen behöver mönster? Så att du inte jagar efter ngt i onödan menar jag.

Jag tror att trådar hålls öppna i tre månader så vi får se till att starta en ny innan 18:e april. Det kanske t o m blir lite aktivitet här nu framöver

Vilken cateringfirma blev det för er nu? Vilken hade ni innan? Vi har också nämligen bytt och blev lite nyfiken på hur det såg ut för er. Vi gick också och malde det tills vi plötsligt tog tag i det och vips mår man bättre!

Musik ja...Har börjat ordna till vigseln och funderar på en sån där DJ in a box till festen. Vi är allihop ganska dansgalna så det blir inga problem att få igång folk på dansgolvet tror jag

Vi hörs igen!

• Bröllopsfnatt!

Hej seal och ni andra!

Vad tysta ni är. Var är ni? Det känns som om jag har tagit över hela sidan.

seal: Vi har inte fått klart med cateringfirman än, så jag väntar lite med att släppa info om dem här. Kan sägas att det är en av Gbg:s mer anrika restaurangfamiljer som står bakom i.a.f.

När jag berättade för pappsen att vi skulle ha dem sade han dock att de hade missat att leverera en tårta till dem en gång. Suck! Ett bröllop med 60-70 gäster borde de väl inte missa, får man tro!? De var i alla fall mycket trevliga itelefon, så mitt intryck är positivt.

Dessutom, seal: Tack för tipset. Vilken lyllos du är med din sömmerska! Jag skall övertyga min om att hon inte behöver mönster, men jag känner henne inte, så vi får se.

Jag trodde att jag hade ställt mig in på en mer strikt klänning, men ju mer jag tänker på det, desto mer tror jag att jag kommer att vilja ha en princessklänning. Det är liksom lite sista chansen att vara ung"mö".

Efter bröllopet kommer jag att klippa av mig håret (i alla fall en bit), så jag tror att jag skall leva ut mitt läskigt rosa lilla jag (obs! inte LILA jag) tills jag tröttnar på det, eller vad tycker ni?

Lyckades även så ett frö hos min far om att han borde binda brudbuketten. Han är väldigt konstnärlig och genom att leta länkar här på BT kom jag fram till en som länkade till en floristutbildning. De hade givit ut en bok om blomsterbinderi (jag hade inte tänkt anmäla honom till kursen enkom för detta tillfälle, men det kanske vore en tanke..?) som man kan göra själv och nu beställde m2b boken på en internetbokhandel.

Pappsen blev först helt tyst och sedan sade han att han inte vågar (pappsen har prestationsångest, ha-haa), men sedan sade han att han inte sade nej i.a.f.! Så han kommer följaktligen att säga ja...

Till saken hör att jag är lyckligt lottad, eftersom hans fru är en av sta'ns vassaste frisörer och hon kommer att göra min frisyr.

Förresten: m2b räknade ut att vi hade lagt 38/st för inbjudningarna. Låter inte det sjukt dyrt?

Vidare har vi fått en liten chock; alla som har fått inbjudan hittills verkar komma. Med en "reservlista" på ca 40 pers., vet vi inte hur det kommer att se ut på bröllopsdagen. Vissa av dem förväntar sig verkligen att bli bjudna, men vi får se hur det utvecklar sig. Hellre det dock, än att det skulle bli en massa nej!! Fråga: skall man "överbjuda" och utgå från att vissa inte kan komma, även om de tackat ja?

Rapport från dansen: Valsen går framåt. m2b kommer ihåg alla steg. Förstår inte hur han gör. Tur att han för. På något sätt lyckas vi få det att se rätt så bra ut, trots att jag lider brist både på koordination och motorik.

Vår danslärare är i alla fall cool och ger oss massor av självförtroende och support! Rekommenderar varmt hennes brudvalskurs (hon finns i Mölndal; mer säger jag inte pga. forumreglerna).

Nu har jag skrivit av mig (litegrand!?). Jag hoppas att ni andra också snart kommer med lite rapporter om era bröllopsbestyr, så att jag inte får stå oemotsagd här på sidan!

seal: tror du att du kan ta ansvar för en länk så att vi hittar varann igen? Jag är bortrest i början av april! Skall på semester och tänker ta en paus från alla planer. (Hoppas bara att klänning och catering är någorlunda löst innan dess.)
    Talley-hoo för inatt!
    //Bröllopsfnatt

• Bröllopsfnatt!

Förresten Petra74:
    Hur gick det med handen? Och: shit... vigselringen. Den skulle man fixa också!

• Petra74

Bröllopsfnatt:
    Handen börjar gå åt läkningshållet nu. Det kliar så jag håller på att bli tokig!! Inte kan jag göra så mycket med den heller så det är svårt att ducsha!
    Jaja ringer ligger i sin lilla ask och imorgon kommer klänningen hem oxå!

• ElenaMaria

Bröllopsfnatt!
    Vad kul med valskurs, tyvärr får vi nog skippa det, Danne är inte det minsta intresserad Men jag är ändå nyfiken, vad kostar det?

• Bröllopsfnatt!

Hej igen allihop!

Kan inte hålla mig från att rapportera att JAG HAR LAGT HANDPENNING PÅ EN KLÄNNING! Tänk att t.o.m. jag hittade en till slut! Jag bara bestämde mig. Jag stod och valde mellan två; en som var precis så som jag föreställt mig och en annan som var jättefin, men mer fluffig. Jag kände hela tiden att det var rätt med den första, men när jag bestämt mig första gången (efter en och en halv timmes provande; både mamsen och biträdet var utmattade) kom en annan kund in och sade att jag var jättevacker i den andra klänningen och då blev jag villrådig, men sedan förhöll jag mig kall som en fisk och bestämde att jag skulle följa mina ursprungliga instinkter! Så efter ytterligare en halvtimmes vånda slog jag till! Kan tyvärr inte skriva något om klänningen då sambon kommer att tjuvkika här.

Tyvärr innebär detta beslut att jag måste ringa sömmerskans dotter och säga tack men nej tack... Inte så lätt, med tanke på att det är min systers bästis mamma. Hoppas att de tar det bra i alla fall.

ElenaMaria:575/p pers. x 6 lektioner à 1 h och 45 min. Det är roligt (tycker även jag som annars känner mig som din Danne i dylika sammanhang)!

Petra74: Stackars dig! Men lite bra är det väl ändå - nu kan du inte tjuvprova ringen, din "fuling"...

• Petra74

Min klänning hänger hemma nu! Känns så skönt att ha fixat klänningen!

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007