• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • MrsFlash

Idag ringde jag frisören som jag brukar klippa mig hos för att höra om de gör bruduppsättningar - och det gör de.

Jag ska ringa dem igen när sommaren börjar och då få komma dit och göra en provuppsättning och prata om hur jag vill ha det.

Jag vill ha blommor i håret. Hur långt i förväg behöver man beställa sin brudbukett och blommorna till håret? Hur gör ni andra med blommor?

• seal

Bröllopsfnatt:
    Vad duktiga ni är som lär er riktig vals! Det får nog bli ngn variant på vårt bröllop... Min sambo kan dansa så jag får väl försöka låta mig föras bara...Brukar ha mkt svårt för den till synes enkla biten...

Mrs Flash:
    ja, Floda lada hette det.
    Vi väntar på besked från en cateringfirma, får väl se när de hör av sig. Jag håller med om att det inte är ngn idé att stressa ihjäl sig. Man hinner nog med det också...

När jag pratade med blomsteraffären som jag ska anlita sa de att det räcker att boka bukett ett par veckor innan. Jag kommer att ha en del rosenblad på borden, eller avklippta röda rosor i "grunda" glasskålar med stenar och värmeljus. Har inte bestämt mig ännu.

• Bröllopsfnatt!

Hej allihop!

Få nu inte panik om valsen. En kompis kompis genomförde hela Dirty Dancing (utan lyft) och DET är väl pretentiöst om nå´t...!? Vi lär oss bara grundsteg; har redan gått två gånger av fem utan att bli särskilt dansanta, men vi har fantastiskt roligt i.a.f.!

Vad mysigt det är det här... Jag brukar inte chatta, men det är faktiskt inte så dumt att skriva av sig lite!!

Blommor, ja. Tror att jag skall försöka odla lite för att pynta kyrkan i alla fall. Bordsdekorationer har jag inte tänkt på. Brudbuketten måste ju beställas någon gång... Har läst att det är brudgummens sak att beställa i hemlighet, men jag har ju min bestämda uppfattning om vad jag vill ha och det skulle kännas dumt om han kom med röda rosor om jag nu inte skulle gilla det. Jag har speciella förväntningar, både vad gäller doft och färg. Inget ont om röda rosor, förresten; jag såg ett jättefint bröllopsfoto med en tjej som hade valt en enkel röd brudbukett med rosor. Mycket snyggare än vad jag hade trott! Har dock valt augusti just för att kunna ha vissa blommor i buketten. Doft av sommarnatt är en viktig del i tillställningen!

Nu säger jag Godnatt för nu börjar den här blivande bruden att klippa med ögonen (kan det vara linserna som är torra!?).

• sommarbrud07

HEJ!
    Kastar mig in i tråden!
    ska gifta mig den 25 aug.
    känner mig lite snurrig.. har nog inte riktigt kolla på nåt känns det som!

Men har bokat kyrka och lokal.. behövs ingen transort emellan eftesom det är ca 200 m emellan!

har handlat hem allt inför inbjudningkorten, bestämt hur de skall se ut och skall börja pilla med det snart! dem skall ut nu under februari har vi tänkt. min M2b kommer inte härifrån och har sin släkt och vänner spritt över hela sverige, vill att de skall ha möjlighet att boka in sig i tid!

Kommer att göra egna små kylskåpsmagneter med en bild på oss och en text : " Glöm inte Bröllop den 25 aug" och osa..

Skall beställa klänning från Kina, eftersom jag är Plus-size och det kommer kosta klöver att få en uppsydd eftersom jag inte känner någon som kan sy..

ja sen är det nog mest bara ideér i huvet som snurrar ...
    oj va mycket det blev! hehe

• Bröllopstokiig

Välkommen sommarbrud!
    Jag ska också börja göra inbjudningskorten nu. Min m2b jobbar i helgen så då ska jag passa på. Jag tycker att det är skönt att vara ensam hemma när jag pysslar loss och jag tror att min sambo uppskattar att vara hemifrån då också

Fluffbullarna:Ja visst är det kul att byta idéer och tankar med en massa människor som man inte vet vilka det är men som ändå har en del gemensamt med?
    Hoppas bara inte dataavdelningen bestämmer sig för att göra en koll på min aktivitet på nätet...

Visst är det skönt att det är fredag idag igen! Hur jobbiga veckorna än är vet man ändå att det alltid blir fredag till slut!

• Bröllopsfnatt!

Seal: jasså, man skriver på arbetstid... he he... Själv har undertecknad haft en så himla stressig vecka på jobbet, så man får göra det på helger och kvällar; men man tänker på er här på chatten, minsann!! Jag känner att jag måste sätta fart på att tillverka inbjudningskort, men har varit nära magkatarr, så jag fick 17 ta det lite lugnt. Men snart, så...

Lider dock av beslutsångest; ett av mina starkaste personlighetsdrag, så jag kan inte bestämma mig om jag skall ge efter för min hemliga faiblesse för rosa som tema, eller inte. Vad tycker ni?

Sommarbrud07: får man göra en rip-off på dina magneter? Det lät så himla coolt. Men jag skulle nog bara göra det till de allra närmaste, för att motverka stressen. Jag har sett i något inredningsmagasin att man kan köpa små glasliknande kulor/plattor på Panduro, eller om man har vägarna förbi: IKEA (det skulle vara billigare)och sätta foton och magnet under, så att det ser professionellt ut. Vad tror du?

Gissa vad jag skall göra nu (snart)? UT Å PROVA KLÄNNING!! Känns som en film. *lycklig* Borde kanske också beställa från Kina, men vet inte om jag vågar. Hur gör man, rent faktiskt? Jag har ett motsatt problem; är "petite" som det så fint heter, (men de flesta som ser mig första gången måste alltid utbrista "Å, vad LITEN du är", som om jag inte var varse detta fanomen...). Nåväl, nog om mig. Kram på er, augustibrudar!! Jag ser fram emot att höra om era steg mot altaret. Det har börjat på allvar nu, tänk på det!!!

• seal

ja, visst är jag hemsk som skriver på arbetstid... Jag försöker låta bli men det går bara inte...
    Viktigt att du tar hand om magkatarren! Jag har såna perioder också då den atackerar mig. Omeoprazol är räddningen!

Beslutsångest ja...är det något jag känner igen så är det just det...Skönt att höra att vi är fler i den här tråden. Jag har haft såååå svårt för att bestämma hur korten ska se ut, och har förmodligen lagt ner en förmögenhet på att köpa och tillverka olika prototyper... Vi får helt enkelt hjälpa varann att fatta beslut!!

Nu blir det mörkrött, silver och vitt som blir tema-färger. Ska sätta igång fabriken idag. Jag tycker att rosa är jättefint, bara det att jag själv inte är rosa, om du förstår vad jag menar. OM jag hade varit det hade jag nog gått lös på rosa som tema!

Jag skulle inte våga beställa från Kina, men det är nog bara mitt fega jag som talar...Det verkar ju funka för många andra! Det här med klänning ja...Jag kan bara inte bestämma mig för modell! Hoppar mellan alla möjliga varianter. Vet bara att jag inte vill se ut som en jättebakelse...

Jag är också ganska tunn och känner igen kommentarer man får. Jag äter dessutom väldigt mycket för att vara tjej och får ofta höra att den ekvationen inte går ihop. Häromveckan sa en kollega att att jag var så smal nu att det nästan var hemskt...ÖÖhhhh...Människor är bra konstiga! Det var som att hon förväntade sig att jag skulle säga "nej, men säger du det? Det har jag aldrig sett eller märkt själv när jag försöker hitta saker i min storlek utan att det bara ser ut som jag lånat det av någon annan. Vad bra att du poängterade det för mig!" Hmmm...

Vilken klänningsmodell är du inne på? Har du börjat fundera?

• Centifolia81

Hej alla!
    Ska också gifta mig i Augusti och råkade titta förbi i eran tråd.
    Själv har jag bokat festplats och vi ska ha vigseln på samma ställe. Resan är bokad har börjat på inbjudningskorten men det går jätte trögt! Har köpt det mesta av min utstyrsel så som klänning, slöja och skor. Bokat fotograf, frisör och orkester.

Sommarbrud07: Det där tipset om kylskåpsmagnet var inte dumt. Kan man få höra lite mer om hur du ska göra dem???

• seal

Välkommen centifolia!

Var gifter ni er?

Eftersom jag har svårt för att bestämma mig för klänningsmodell är det kul att höra om andra som faktiskt KAN bestämma sig (eller vad säger du bröllopsfnatt? ). Vad har du köpt för modell på din klänning?

• Addy

en till som tittar in. gifter oss 11:e augusti om har börjat reda ut alla idéerna och se om de går att genomföra. För att försvåra det hela lite gifter vi oss utomlands.
    Någon annan som gör likadant? Inte lätt att boka fotograf och hitta folk som kan sjunga på två språk men vi kämpar vidare. Ska bli kul att följa vad som händer

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007