• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • tinlan

Hej på er!

Vi gifter oss i Göteborg 25 augusti.
    Kyrkan är bokad likaså lokal och dj/barpianist/solist.Har även bokat veteranbil.Känns väldigt skönt att dom bitarna är färdiga.

Idag ska vi kolla om vi kan boka bröllopsresa till Thailand (hoppas det inte är för sent).

När det gäller klänningen har jag inte en aning,problemet är att jag har ett och annat kilo att gå ner (tränar som besatt). Så det blir ju svårt med storlek.

Har även kollat vigselring,dock var den lite dyr.Så det får bli att trava runt och jämföra priser.

Mycker bröllopssnack blir det hoppas mina kompisar kan stå ut:).

Lycka till med planeringen allihop!

• seal

Mrs Flash och tinlan:
    Välkomna tjejer!
    Kul att fler hittar hit!

Visst är det skönt när lokal är bokad och klar? Var ska ni vara? Lokalfrågan förorskade den största paniken hos mig innan det var klart. Fick panik när jag såg att många här inne var ute i otroligt god tid och att det t o m fanns trådar för 2008.

Jag terroriserade den stackars damen som har hand om lokalen den första dagen hon var tillbaks från sin semester. Ringde som en besatt för att ingen skulle hinna före... Hon måste ha trott att jag var galen och vågade inget annat än låta oss hyra den!

Klänningen verkar vara ett frågetecken för oss alla. Visst är det svårt att veta vad man passar och trivs bäst i och som dessutom är snyggast? Usch, har som sagt hur många bilder som helst att titta på nu och försöka komma på ngn variant...Hoppas fortfarande att jag rätt som det är bara ska VETA att en sådan ska jag ha!

Ska ni göra era inbjudningskort själva förresten?

• seal

Nu har jag köpt allt material för att göra egna inbjudningskort. Till slut bestämde jag mig för vilken prototyp som var bäst...bara det var hur svårt som helst, vänta tills det gäller att bestämma hur klänningen ska se ut...

Jag har även köpt ett diadem/tiara nu och känner mig helt plötsligt väldigt organiserad och "på gång!!

Hur går det för er andra?
    Vad blir nästa grej i planeringen som ska prickas av?

• MrsFlash

Hej!

Det är otroligt skönt att lokalen och festlokalen är bokad - det känns som de stora sakerna som bör vara klar i god tid. Håller med om att man kan bli lite stressad bland alla tips här på BT. Alla är ute i så otroligt god tid! Bestämde mig bara nu i december att bröllopet skulle vara 2007. Det är en bra början tycker jag!

Idag var jag och frågade en gammal kollega som fixar naglar om hon kunde göra mina - och det kunde hon! Jag vill inte ha några lösnaglar, men lite fin får man allt vara när alla ska titta på ringen. Sen har min blivande make ringt sin moster och frågat om hon vill sy klännigen - och det ville hon! Hon vill sätta igång med en gång. Det känns bra tycker jag. Frågan är bara vad man vill ha?

Hur gör ni andra med hår+ smink? Ska frisören komma till er eller kommer ni till frisören?

• seal

MrsFlash:
    Äh, Du har gott om tid!

Min sambos moster ska sy min klänning också! Men det är så svåååårt att veta vilken modell det ska vara! jag har provat litegrand men känner mig som en skurk som inte köper en sedan. För att öka på ångesten sitter jag ibland och bläddrar igenom alla bilder jag lagt in på datorn. Panik!

Ringen har jag bra koll på, om jag nu inte ändrar mig. Tror inte det. Jag kände att "den ska jag ha!" så fort jag såg den och den kändes helt rätt på. Min sambo som också tyckte att den var "outstanding" tycker att det är lika bra att beställa och betala så vet man att det är gjort, men det känns lite läskigt eftersom det är så mycket pengar...

Vad gäller hår och smink har jag bokat en fotograf som även är superduktig på sånt. Praktiskt att slippa stressa runt.

Vilken lokal har ni bokat förresten? Och var ska ni vigas?

• MrsFlash

Klart jag har gott om tid, men ändå så blir man lite stressad...

Vi ska gifta oss vid Floda säteri (som numera är en Montessoriskola). Vi kommer båda från Floda och de har en vacker park bakom skolan - där tänkte vi vara. Vi har frågat rektorn för skolan och han blev jätteglad (stolt) för att vi frågade.

Festen ska vi ha i La Cuvee. Lokalen kändes jättebra när vi var där och tittade och den rymmer tillräckligt för att få plats med alla gäster + ett dansgolv :)

Var ska ni vara, seal?

• Bröllopsfnatt!

Hej!
    Jag är en "ny" kontakt som också skall gifta mig i Gbg i augusti. Lokal och kyrka är bokade sedan ett halvår och jag trodde att jag varit ute i grymt god tid, eftersom alla i omgivningarna höjer på ögonbrynen när man för det på tal. Alltså går man, cool som man är och loggar in på Bröllopstorget, men vad ser man? En massa duktiga tjejer som verkligen är organiserade. Hjälp vad förberedda och beslutsamma ni verkar vara! Försöker intala mig att ett litet och personligt bröllop blir bra och att jag inte skall ha så höga krav, men det är som ni har konstaterat tidigare - man HAR blivit en bridezilla. Men, varför inte - kontrollbehovet finns ju i alla andra delar av mitt liv. Så, vad har jag fixat hittills? Låt se... Frisören blir min vanliga, de har 30 års erfarenhet av bröllopsfrisyrer och det känns lugnt; sminket gör jag själv och naglarna är alltid snygga (om de inte går av kvällen före...), men RESTEN??? Catering, tält, band på festen, DJ, fotograf... Är det nå´n som har ett tips på en superbra men inte alltför dyr fotograf, förresten? Jag har extremt höga krav eftersom jag är hyfsad på att fota själv (ok det lät inte ödmjukt, men är ganska sant...)! Samtidigt som min förväntan har höjts ju närmare augusti 2007 man kommer (på nyår satte jag skumpan i halsen av stresshormon och insåg att det var bröllopsåret) har jag till min förvåning blivit lite snål. Vi betalar allt själva och har bestämt oss för att bröllopsresan skall bli nå´t extra och då måste vi ju spara in lite på festen, trots att det bär emot... Ok, nu blev detta inlägg rörigt och långt, men vad SKÖNT att hitta några likasinnade själar i en annars icke allt för bröllopsfixerad värld... Ge mig stöd och tips - det behövs!!

• seal

Mrs Flash:
    Vi ska vigas i Angereds gamla kyrka i Gunnilse och ha festen i Göta Bio, Jonsereds ordenshus. Vi var också och tittade lite i Floda innan vi bestämde oss för Jonsered. Tittade b la på Floda loge (heter så?) men vi föll för närhetsprincipen till slut. La Cuvee verkar vara en mysig lokal! Tittade på foton därifrån. Känns som att vi funderade på varje lokal i GBG med omnejd innan vi bestämde oss...

Det här med tiden är lite relativt också...Nästa helg ska jag göra alla inbjudningskort och helt plötsligt slår det lilla stresstrollet mig i huvudet och säger "Är du helt knäpp!? Tror du verkligen att du kommer hinna med det???". Andra dagar håller sig den lille rackaren helt lugn och jag tror att jag har hur mycket tid som helst...man kommer inte att ha sysselsättningsproblem den här sommaren i alla fall...

Välkommen bröllopsfnatt! ja det är tur att BT finns då paniken sätter in! Vi får stötta varandra!

• Bröllopsfnatt!

Hej Mrs Flash och alla ni andra!

Skönt med stöd! Har träningsvärk i axlarna efter en bröllopsvalskurs. Aj...! Synd att man måste lära sig (och att man inte bara kan)dansa, men det var fantastiskt roligt och över förväntan! Vad har ni tänkt ha för bröllopsvals?

• MrsFlash

Bröllopsvals ... Ja, jag vet inte hur vi ska göra med det. Min käre blivande verkar inte vilja lära sig vals och jag känner att: "kan man inte bara dansa". Ja, vi får väl se...

Floda loge heter det nog inte för det känner jag inte igen. Var det en festlokal eller? Isåfall kan det ju vara Floda lada. Det ligger bredvid min gamla högstadieskola. Och vi ska ha vigseln i närheten där.

Har ordnat en kvinna som ska pynta lokalen och en som ska fixa naglarna. Nästa projekt blir att fixa en cateringfirma. Ta lite i taget så man inte stressar ihjäl sig :)

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007