Hej!
Jag är en "ny" kontakt som också skall gifta mig i Gbg i augusti. Lokal och kyrka är bokade sedan ett halvår och jag trodde att jag varit ute i grymt god tid, eftersom alla i omgivningarna höjer på ögonbrynen när man för det på tal. Alltså går man, cool som man är och loggar in på Bröllopstorget, men vad ser man? En massa duktiga tjejer som verkligen är organiserade. Hjälp vad förberedda och beslutsamma ni verkar vara! Försöker intala mig att ett litet och personligt bröllop blir bra och att jag inte skall ha så höga krav, men det är som ni har konstaterat tidigare - man HAR blivit en bridezilla. Men, varför inte - kontrollbehovet finns ju i alla andra delar av mitt liv. Så, vad har jag fixat hittills? Låt se... Frisören blir min vanliga, de har 30 års erfarenhet av bröllopsfrisyrer och det känns lugnt; sminket gör jag själv och naglarna är alltid snygga (om de inte går av kvällen före...), men RESTEN??? Catering, tält, band på festen, DJ, fotograf... Är det nå´n som har ett tips på en superbra men inte alltför dyr fotograf, förresten? Jag har extremt höga krav eftersom jag är hyfsad på att fota själv (ok det lät inte ödmjukt, men är ganska sant...)! Samtidigt som min förväntan har höjts ju närmare augusti 2007 man kommer (på nyår satte jag skumpan i halsen av stresshormon och insåg att det var bröllopsåret) har jag till min förvåning blivit lite snål. Vi betalar allt själva och har bestämt oss för att bröllopsresan skall bli nå´t extra och då måste vi ju spara in lite på festen, trots att det bär emot... Ok, nu blev detta inlägg rörigt och långt, men vad SKÖNT att hitta några likasinnade själar i en annars icke allt för bröllopsfixerad värld... Ge mig stöd och tips - det behövs!!