• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • MrsFlash

Det går framåt...

I tisdags var vi hos cateringfirman och diskuterade mat och en meny togs fram som vi ska fundera på. Det kändes jättekul faktiskt!

I torsdags var jag och köpte mönster till min klänning. Jag bläddrade i massor av mönstertidningar, men det blev ändå den första jag hittade. En tvådelad klänning, med lite prinsesskänsla. Axelband ska det vara och snörning i ryggen ...

På lördag ska vi åka till en billig tygaffär i Kinna och köpa tyg. Hoppas vi hittar något!

Inbjudningskort ... min blivandes bror ska gifta sig i juni och de ska skicka ut sina inbjudningskort i mars - så jag får allt ta och vänta lite. Kan ju inte skicka ut dem före. Men jag har valt vilka jag vill ha och ska snart beställa dem. Behöver man formulera i inbjudan att man inte vill ha barn på festen - förstår man inte det? Hur har ni andra gjort?

Funderar just nu också på vad för sorts blommor jag vill ha i buketten...

Och eftersom jag jobbar som lärare har jag denna vecka sportlov - vilket lämnar mycket tid över till funderande!

• sommarbrud07

BRÖLLOPSKONSERT
    Såg att
    NU PÅ Torsdag den 15 februari...
    Kan man gå på Bröllopskonsert i Surte kyrka kl. 17.00
    Ett tips för alla som bor i närheten av gbg.
    I kyrkan får man höra olika musikstycken mm , sen i församlingshemmet får man tips på frisyrer, blommor mm! Smaka på bröllopstårta och annat skoj.. öppet för alla! hade varit kul att se lite andra gbg folk som är i giftasfarten!

• sommarbrud07

OBS skrev fel tid!!! det är klockan 19.00

• ElenaMaria

Ifag beställde v inbjudningskorten
    Så himla roligt! Ska bli spännande att se hur de blir, vi får dom inom två veckor!

• MrsFlash

Hej augustibrudar!

I helgen var jag i Kinna i en billig tygaffär och tittade efter tyg. Eftersom jag nästan redan hade hittat ett tyg på Gårda textil som jag ville ha blev projektet lite krångligt, men vi köpte ett tyg till en sjal iallafall. Sen fick vi åka till Göteborg och köpa det tyg som jag hittat där :)

Köpte material till inbjudningskorten i helgen också. Efter att ha letat på nätet efter att köpa korten så bestämde jag mig ändå för att göra dem själv, eftersom jag inte hittade något jag ville ha. Vi funderar över en sak:

Hur gör ni med barn i inbjudan? Skriver ni något om att de inte ska vara med på festen och hur formulerar ni det?

• seal

Mrs Flash:
    vad blev det för tyg då? Vad blir det för modell på klänningen?

Vi har skickat iväg inbjudningarna nu och de blev faktiskt väldigt bra...*klappar mig själv på axeln*...
    Mörkt rött vikt kort med embossade hjärtan och embossad silvertext och ett vackert rivet silverpapper som inlaga med röd text. Allt ihopsatt med en silversnodd i vikningen. Har fått många positiva kommentarer efteråt, vilket är kul!

Angående barn skrev vi en formulering som vi hittat här på BT: " Vi tycker att barn är en gåva, men den här gången får de vara hemma och sova".

Vi trodde att vi skulle få negativa reaktioner men jag tror att den formuleringen mildrat det hela. Vi har hela tiden varit övertygade om att barn inte ska vara med. Av olika anledningar.

• MrsFlash

Det blir en tvådelad variant med axelband. Jättefin klänning. Thaisiden blir det. Ett cremefärgat på underdelen och ett cremefärgat med små blommor på överdelen. Vackert.

Funderar på formuleringen, men jag tror inte att någon av mina vänner blir arga.

Ha det så bra!

• seal

Det låter jättefint!
    Måste kännas skönt att ha det gjort! Ska ta med mig min blivandes moster/min sömmerska ut på lördag och titta lite tror jag...

Ha det så bra du också!

• MrsFlash

Ibland tar det lång tid innan någon skriver här, men nu skriver jag igen :)

Idag har jag varit hos frisören och pratat med henne om när vi ska träffas. Jag ska dit i maj och då ska vi boka in en tid för provuppsättning osv. Sen gick jag också förbi make up KS hudvård i Lerum (som vann SM i "smink" precis) och hon kunde sminka mig.

Allt löser sig! :)

• seal

Hej igen!
    Ja det är väldigt dött här i perioder...Vi augustibrudar kanske är så avslappnade och lugna så vi inte känner av paniken än...eller inte....

Mrs Flash: kul att det löst sig med frisör (så gott som i alla fall) och sminkös! Jag läste också om henne i tidningen och tänkte att henne skulle man ha, hon är nog duktig! Kul!

Vi har fått mycket respons på inbjudningskorten och många har sagt redan nu att de kommer. Kul!

Hur går det för er andra?
    Vad har ni kunnat pricka av på listan?

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007