• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • MrsFlash

Hej igen!

Idag har jag och mamma varit ute och tittat på klänningar, mest för att få inspiration. Imorgon ska jag träffa min blivandes moster som ska sy klänningen. Vi ska titta på mönster och sådant och idag växte en bild fram om hur jag vill att klänningen ska se ut.

På tisdag ska vi träffa en cateringfirma för att diskutera meny. Hoppas att hon är bra för hennes lokaler ligger i samma lokaler som vår festlokal. Det hade ju varit väldigt käckt på vår bröllopsfest!

Annars blir jag stressad när jag läser här. Behöver jag beställa kort nu? Jag brukar göra egna kort, men har bestämt mig att köpa efter inrådan från kompisar som har gift sig tidigare. Min blivandes bror gifer sig i juni och de har inte skickat ut några inbjudningskort ännu, behöver vi verkligen göra det redan då?

• Centifolia81

Vi gifter oss den 25/8 på Hällsnäs (ska även ha festen där).
    Av någon aldening var jag en av dem som hittade min klänning ganska snabbt, brukar ha jätte svårt att hitta kläder men inte denna gången. Det är en halterneck, enkel sak med bara lite pärlor under brösten, ett slags band runt. Och sedan är det en matchande sjal till.
    Hoppas ni hittar en kläning som passar er!
    Jag väntar spänt på mina tärnors klänningar som jag har beställt från en säljare på ebay som syr upp dem i kina. Ibland får jag nervösa spel och undrar vad jag har gjort, men de är på väg så jag hoppas de kommer snart så jag kan lugna mig...

• Bröllopsfnatt!

Hej allihop, och välkomna ni som är nya!

Seal: Var på en (den) av Gbg:s mest kända bröllopsklänningsateljéer idag. Inte min stil alls... Jag tyckte inte om en enda klänning och tygerna kändes som balnoja på nittitalet! Bara en massa paljetter och annat bjäfs. Och jag som TRODDE att jag var pretentiös. Nej; enklare vill jag ha det. Vet bara inte hur det skall lösa sig. Egentligen vågar inte jag heller beställa från Kina, men jag försökte spela tuff . Det kommer att sluta med att jag får gå till någon ateljé och betala sura pengar (för det finns väl inte någon moster som skulle ha lite tid över för ännu en klänning!?). Nej, jag har en plan, men vet inte om den kommer att kunna genomföras. Skulle vilja ha en klädd klänning i spetsliknande tyg. Inte precis vad som verkar vara på modet idag. Och själv är jag född utan nålsinne.

Jag gick in och tittade tillsammans med en av mina tärnor och vi var förstummade, men inte av glädje. Så glädjefnattet uteblev dessvärre. Köpte en födelsedagspresent till min tillkommande istället... Får se hur klänningsfrågan kommer att lösa sig. Och korten har jag inte börjat med än. Och cateringfirman har inte återkommit. Och band - jag vet inte hur det här kommer att gå...

Rött låter fint, men jag är nog mer rosa ändå... Mannen sade att han ville ha ett blått tema och jag fick en liten släng av panik, men sedan såg jag glimten i ögat. Piuh!! Natti-natti!

• seal

Centifolia:
    Hällsnäs låter mysigt! Vi har bekanta som gift sig där och de har varit helnöjda!

Bröllopsfnatt:
    jag provade lite på Rehmanns och såg att de hade liknande spetsklänningar, som jag tror att du menar, hängande där. Har du kollat där?

jag tycker att det är så jobbigt att gå in och prova i butikerna och sen inte tycka att ngt av det de tar fram är bra...Känner mig som en riktigt kräsen surkärring. Känns som att de tycker att jag är såååå besvärlig som inte bara kan tycka att den första klänning de tar fram är det mest fantastiska jag har sett och bestämma mig för att ta den rakt av...

Det låter spännande om du köpte en födelsedagspresent till din tillkommande i en brudklänningsaffär...En liten tiara kanske?

Har du varit på Svahns förresten? Där tror jag att de har en del lite enklare varianter. Jag håller med dig om att det känns som om man skulle vara i polyester och glitterparadiset när man provar.
    Jag ska sy upp i siden så jag försöker tänka bort materialet i många av klänningarna.

Visst är det jobbigt när folk inte hör av sig? Vi väntar också på återkoppling från cateringfirman. Hatar att bara vänta! Vilka ska ni anlita?

Nej, nu måste jag ta itu med korten...

• Centifolia81

Jag har själv varit runt i butiker och kollat på klänningar efter att jag troligen hade bestämt mig eftersom jag ville vara säker.
    Känd eockså mig besvärlig när jag inte hittade något som passade. Men själv blev jag ju glad eftersom jag viste att det hänger en klänning åt mig på ett annat ställe. Så blev jag säkrare och säkrare för varje butik jag gick in i.
    Enkla klänningar har de även på en butik som heter VIP - de är också väldigt billig på att göra ändringar på klänningen så de kan säkert sy en för hyfsad summa ?
    de köper mycket från asperabride.com
    Lycka till !

• wifetobe07

Ska också gifta mig i augusti så därför hamnade jag här...:)

I alla fall läste jag om någon som hade problem men magkatarr.... och jag måste bara ge er världens bästa tips mot det!

Har själv haft problem med magkatarr i över 15 år till och från (ibland bara några gånger per år visserligen, men i perioder oftare). Har testat olika mediciner (bla omeprazol som någon skrev om..) och det ENDA som hjälpt mig är ingen medicin utan Fernet Branca (tror det stavas så).

Vet inte om ni hört talas om det, men det är starksprit som finns på systemet. Gjort på örter och om jag inte förstått det fel så användes det förr som just medicin. Det smakar jätteilla, men som sagt, det enda som någonsin hjälpt mig! Om jag känner att magkatarren är på G så tar jag lite (behövs inte alls mycket-kanske 2 matskedar) och sen försvinner bara symptomen, i alla fall för mig.

Kanske inte hörde till denna tråden riktigt, sorry, men kanske kan vara ett bra tips i stressiga bröllopsplanerings tider...

Hoppas det funkar för er också!

• seal

wifetobe07:
    Det var ett tips värt att prova! Ska komma ihåg att köpa det nästa gång jag går till systemet! Log för mig själv när jag såg framför mig de miner man skulle kunna få på jobbet om man halade upp en flaska ur väskan, tog lite och sa; "Det är för magkatarren!"...Yeah, right...hade nog de flesta tänkt...

• seal

Hallå tjejer!
    Hur går det för er? Nu har ni allt varit för tysta i tråden igen!

Jag är snart klar med inbjudningskorten nu och ska få iväg de nästa vecka. För en gångs skull i min blivandes och min gemensamma historia kommer vi att vara ute i mycket god tid...Känns himla kul att chocka alla med dels det och så inbjudan i sig

Korten blev ganska bra. Himla svårt att formulera att vi inte vill ha med barn på festen, eftersom vi vet att det kommer att bli reaktioner på det...Nåväl, det är väl dags att ta fram skölden.

Vad har ni andra för pågående projekt nu?

• tinlan

Hej på er!

Nu har jag provat ut och lagt handpenning på min klänning,känns så skönt att jag hittade den såpass snabbt.Var i Kungälv igår och tittade in i Carolabutiken (underklädesaffär). Det var någon här på BT som tippsade om denna butik.

Jag säger bara wow,vilken personal. Till saken hör att jag är rätt stor upptill,och brukar inte ha alldeles lätt att hitta ngt att trivas med.

Min klänning är utan axelband nu,men vi ska sätta på smala axelband. Så jag känner mig extra säker.

Kvinnan i butiken tog fram en axelbandslös bh som satt helt underbart.
    Hon till och med värmde sina händer på elementet för att hon inte skulle vara kall när hon hjälpte mig:)är inte det service så vet jag inte.

Nästa projekt blir att ta hand om trycksakerna.
    Hoppsan vad lång det blev:)

• Centifolia81

Vad roligt med personal som bryr sig i en butik. Hör inte alltid till vanligheterna.
    Kul att du hittade något tinlan, alltid svårt att hitta underkläder som man trivs så där mysigt i som ändå ser snygga ut.

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007