• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • ElenaMaria

Hej igen,
    Har ni skickat era inbjudningar? Några har väl gjort det om jag inte minns fel.
    Vi har fått våra, men några var fel så vi väntar på nya. Sen ska vi bara trycka adresserna på kuvert och skicka dom! Spännande
    Och så har vi bytt cateringfirma och "sparat" drygt 20 000 kr
    Mycket trevligt!

• ElenaMaria

MrsFlash
    Din klänning låter jättefin

• seal

ElenaMaria
    Ja vi skickade ut våra till alla hjärtans dag. Jättekul eftersom det kom som en stor överraskning och lite av en chock för de allra flesta!

20.000!! waow, det var inte lite heller! Vilken cateringfirma blev det då? vad ska ni ha för mat?

• Centifolia81

Jag ska försöka få iväg inbjudningarna till påsk.
    Känns bara som om det inte är möjligt. Men jag får ligga i lite...

• Petra74

Skriver oxå in mig på tråden!
    gifter mig i Kungälv 4 augusti.

• ElenaMaria

seal
    Vi anlitar Mias catering i Nol
    Idag postade jag inbjudningarna

• seal

Nu var det ett tag sen igen...
    Hur går det för er blivande brudar?
    Har ni bockat av mycket på "att-göra-listan"?

• ElenaMaria

seal :
    Jag har hittat underkläder, men inte köpt dom än, och så har jag äntligen beställt min klänning från Kina.
    Så nu känns det som om de stora skaerna är klara
    Hur går det för er andra?

• seal

ja du, kläderna funkar väl så där...Har inte bestämt mig för klänningsmodell ännu och har lite panik över det...Letar efter den perfekta...
    men, catering är bokad och ringar beställda, så det känns ändå bra. vad blev det för klänning?

• Bröllopsfnatt!

Hej kära vänner!

Har nu skickat de första inbjudningarna (igår). 60 pers (av max 65-70) hittills. Hoppas att några tackar nej, för vi har lika många "reserver" som inbjudna. Med alla släktingar och allt känns det som om vännerna inte får plats i den utsträckning man vill...

Inget magsår än, men blev lite stressad ett tag av att läsa hur duktiga alla varit! Tack för omtanken på den fronten, augustibrudar!

Har fått tag på en kvinna som kan sy klänningen, men är det någon mer än jag som har försökt leta mönster? Jag var ju ute på Ramona etc., men det kändes inte kul. Tyvärr verkar alla mönster dock vara direkt hämtade från en tyska TV-serier från början av 90-talet. Någon som har något tips på var man kan hitta mönster? Inte Butterick, McCalls och Vogue (Vogue lät bra, men icke. Man vill ju liksom ändå se lite bra ut någonstans...

Kan också meddela att vi nu efter stor vånda bestämt oss för att byta cateringfirma och det kändes bra! Vad man kan gräma sig inför beslut, och så - innan man vet ordet av - så är det fixat!

Vi hörs snart, kära vänner!

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007