• lillawi

Fler Stockholmsbrudar i september 2007?

Fler som gifter sig i september 2007? Vore roligt att läsa om val av kyrka och ert upplägg och hur långt ni kommit i planerna!
    Vi gifter oss en sen eftermiddag början av september, alldeles förmodligen i Bromma kyrka och med efterföljande bröllopsfest på Skytteholms herrgård.

Har kommit så långt att vi utsett värdpar, bestman och näbbar. Sambon har besökt en skräddare som han känner och jag har börjat planera hur klänning, hår etc skulle kunna se ut (klipper och klistrar bilder på sånt jag gillar).

?Min? frisör ska göra hår och makeup och en släkting till sambon som jobbar med blommor ska göra brudbukett, corsage och eventuell dekoration. Håller som bäst på att planera musik och annat till både kyrka och fest? Har en nära vän som ska sjunga och en annan vän som är musiker och som ska vävas in i det hela på något vis. Fotografer känner jag, så där hoppas jag komma undan med ?kompispris?? ;)

Budgeten är inte helt spikad, men vi ska stå för alla kostnader själva och måste försöka hålla i slantarna så mycket det bara går förstås.

Hoppas ni vill dela med er av era förberedelser!

lillawi

• Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?
  • brud 070901

Fru (snart) Lundberg: spännande... lyck atill idag då och glöm inte att berätta om du hittar nån

• Fru (snart) Lundberg

ollesmamma: Jättefin tycker jag!

brud 070901: Jakten på bröllopsklänning idag gick bra, jag har bestämt mig för den typen som jag visade på dreambride men inte för exakt vilken klänning än. Färgen blir nog ivory.

Vill se fler klänningar som ni septemberbrudar ska ha, någon som har bild???

• Cornelia-07

Hej septemberbrudar!

Tänkte berätta att jag var på min första klänningsspaning igår. Trevligt! jag hittade ett par modeller som kändes bra, så nu ska jag fundera lite och ge mig ut och pröva dem igen. På Bröllopskällan (Hornsgatan) var de jättetrevliga.
    En fråga: vad tror ni om färgen "ivory"? Det verkar vara vanligare med det än helt vitt (som kan se lite blåaktig ut, enligt expediterna).Jag passar annars bäst i kalla färger (ljust hår, blå ögon och rosaaktig hy). Vad har ni för färger på era klänningar?

• Cornelia-07

Olles mamma: Jättefin!

• ollesmamma

Tack! Jag hittade den klänningen på Bröllopskällan på hornsgatan och håller med: Susanna som jobbar där är fantastiskt trevlig!

• Dynah

Fru (snart) Lundberg - Bromma Kyrka! Där döptes vår första dotter och kyrkan är rätt liten, det passar oss då vi har liten släkt som kommer att närvara.

Lillawi - här kommer länken.
    www.vistaprint.se/vp/splash/invitationsmulti.aspx&xnid=InvitationsAnnouncements&dng=1021816

Hoppas den funkar!

• brud 070901

Cornelia-07: jag kommer att ha hel vitt...
    men så e jag lite märkare i hyn också...

• lillawi

Jag kör på ivory! Tycker det är finare på mig än kritvitt.

lillawi

• brud 070901

Fru (snart) Lundberg: vad kul att klänningen e fixad !!

jag ska kolla om jag hittar nån bild på min klänning! återkommer med det!

• Fru (snart) Lundberg

Nu har jag slagit till! Den här blev det...
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=A404

Vill fortfarande jättegärna se blider på era
    klänningar om ni har!!!

• Cornelia-07

Fru (snart) Lundberg: Jag säger bara: Wow!! Fantastiskt fin! (Vi verkar ha lite samma smak du och jag)
    Jag är också nyfiken på att se fler klänningar. Själv ska jag ge mig ut på tur två nästa vecka. Jag är fortfarande lite fundersam äver det här med färg...ivory eller vitt, så berätta gärna vad ni tänker om det.

Ha en härlig dag allihop! Nu ska jag jobba...

• Fru (snart) Lundberg

Cornelia 07- Tack! Ser fram emot att få se din klänning sen när den är bestämd.

Angående färg så hade jag bestämt mig för ivory, är ganska ljus i hyn så jag tänkte att vitt kanske inte var så bra. Men den klänning jag har köpt blev VIT, det var väldigt fint med vitt och om jag ska vara ärlig så märker jag ingen direkt skillnad. Det är ganska mycket pärlor på min klänning så den känns lite "silvrig" på överdelen!

I september så är man ju förhoppningsvis riktigt snyggt sommarbrun också så då tror jag att vitt passar perfekt.

• brud 070901

Fru (snart) Lundberg: kanon fin klänning!!! jag har gått på samma linje med en stor hel vit sincerity klänning!!! ska lägga ut en bild! tänkte precis som du angående ivory men slutade med att vitt var finare... jag e dock ganska mörk i hyn.

ska ni andra ha slöjor?? om ni ska det, hur ser de ut?? längd o sånt....

• Dynah

Jag hade tänkt ha en enkel klänning som man eventuellt kan ha vid senare tillfällen, mao ingen slöja. Jag har dock inte alls börjat titta på någon mer än på internet lite grann.

Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?