• lillawi

Fler Stockholmsbrudar i september 2007?

Fler som gifter sig i september 2007? Vore roligt att läsa om val av kyrka och ert upplägg och hur långt ni kommit i planerna!
    Vi gifter oss en sen eftermiddag början av september, alldeles förmodligen i Bromma kyrka och med efterföljande bröllopsfest på Skytteholms herrgård.

Har kommit så långt att vi utsett värdpar, bestman och näbbar. Sambon har besökt en skräddare som han känner och jag har börjat planera hur klänning, hår etc skulle kunna se ut (klipper och klistrar bilder på sånt jag gillar).

?Min? frisör ska göra hår och makeup och en släkting till sambon som jobbar med blommor ska göra brudbukett, corsage och eventuell dekoration. Håller som bäst på att planera musik och annat till både kyrka och fest? Har en nära vän som ska sjunga och en annan vän som är musiker och som ska vävas in i det hela på något vis. Fotografer känner jag, så där hoppas jag komma undan med ?kompispris?? ;)

Budgeten är inte helt spikad, men vi ska stå för alla kostnader själva och måste försöka hålla i slantarna så mycket det bara går förstås.

Hoppas ni vill dela med er av era förberedelser!

lillawi

• Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?
  • Dynah

lillawi - Vilket datum/tid hade ni bokat i Bromma Kyrka? Lite nyfiken då vi inte fick välja tid, allt var fullbokat och vi tog den lediga tiden som fanns kvar.

• brud 070901

lillawi

fasterna kyrka ligger ca 4,5 km från rånäs. det är en "liten2 kyrka (max 200 pers)och är bara öppen då det är nått arrangemang där. alltså inga gudstjänster.

vi kommer att ge fina ciggarer till herrarna och damerna kommer få en "presentbox" med spa grejor (badkulor, badbomd, doftljus, aromolja) boxarna har vi beställt så att det står våra namn +datum på dem och runt ciggarerna kommer vi knyta sidenband tryckt med namn och datum..

har ni också funderat på gåvor till gästerna?

• lillawi

Dynah: Vår ursprungliga tid i Bromma var 8 sep kl 17. Vi har bokat om och behåller vår nya tid tills vi kan få bekräftelse från Ekerö - man fick inte boka där tidigare än fem månader om man inte var församlingsmedlem.

brud070901: Bra idéer! Jag har börjat kolla små boxar och sånt som går att beställa och som man sedan fyller med nåt kul. Har inte spikat vad än dock! :) Har för enkelhetens skull funderat på choklad som man kan beställa lite i former som man vill, men jag vet inte. Varifrån beställde du boxarna, lust att tipsa? Upplägget med den lilla Fasterna kyrka och Rånäs låter helt förtrollande!

Höstbrud-07 och Lina_K: Det är inget måste alls med gåvor till gästerna. Det är en kul grej bara. Jag gillar sånt "finlir", men det är vad jag förstår ingen svensk kutym utan mer en anglosaxisk influens. Tanken är väl att ge något tillbaka, som en fin gest och omtanke om de gäster som kommit till denna dag. I många fall är ju gåvan ett minne, något gästerna kan behålla.

lillawi

• brud 070901

lillawi

absolut kan jag tippsa om det.. jag bestälde alla såna lite annorluna trycksaker (band o boxar) från (hur stavas det?) calligraphen. det var det mest prisvärda alternativet då jag ändå inte skulle ha flera hundra av varje. hau ser din planerade dag ut hittintils då? och tack så mycket jag e så lycklig över att jag ska ha mitt bröllop där.

• lillawi

brud 070901: Tack för tipset! Calligraphen har jag också kollat, även kortdesign och Mycards. Har hittat nån scrapbook-sida också, med mycket småplock. Sen finns ju Panduro etc. Får se vad det blir! Prästen som vi bokat igår hade tre tips till oss: delegera, delegera och delegera. Så jag antar att det är dags för det snart. :)

Vi ligger bra till i planeringen. Oförskämt bra skulle jag säga, men jag är ju helt grön och oerfaren på det här med att planera just bröllop, så förmodligen är jag ute och cyklar alldeles i min prognos. :)

Nå. I alla fall. Följande är bokat:
    * Någotsånär tema: vintage shabby shic (flummigt det där lät, haha)
    * Bestman, tärna, näbbar
    * Värdpar
    * Kyrka (nåja, har en bokning i väntan på en annan)
    * Festlokal
    * Meny så gott som klar (avsmakning sker inom den närmsta tvåveckorsperioden)
    * Låtar, sångerska, musiker
    * Fotograf
    * Webbdesign-kontakt som fixar bildspel etc efteråt
    * Smink/hår
    * Vet vilken florist/blomaffär jag vill anlita, plus ett andrahandsval om det kör ihop sig :) Bukett vet jag hur den ska se ut... Nästan.
    * Layoutare till trycksaker
    * Kläder är på gång (är helt galet ambivalent med sånt)

Ehh, det var kanske allt so far (det som fanns i huvet i alla fall - orkar inte kolla listan just nu...) :)

lillawi

• brud 070901

lillawi
    låter som du har koll på läget. jag e nog ungefär på samma linje med planeringen hitintills.. har köpt klänningen redan iof. har du kollat på några klänningar?

• lillawi

brud 070901: Vad har du köpt? Vore så kul att se en bild! :) Vad tänker ni er för stil på alltsammans, nåt sammanhållet eller mixat och matchat?
    Jag har köpt en klänning (Garamaj, second hand), men vete tusan om jag ska ha den. Ambivalent, var ordet. Och förmodligen i ett grymt ekonomiskt trångmål snart om jag fortsätter vela... ;)

lillawi

• moe

Här kommer en till Septemberbrud!

Har äntligen fått klart lokal och kyrka... Hade bokat helt annan lokal och kyrka från början, ett ställe där alla gäster kunde övernatta, men sen fick vi plötsligt höra att de bokningar vi gjort på hotellrummen till gästerna "försvunnit" och nu fanns det bara 10 rum kvar till våra 90 gäster..... Snopet, kan jag säga. Vi som verkligen såg fram mot det stället!

Nu har vi i alla fall äntligen hittat ett nytt ställe, Det blir Gålö Havsbad, och Österhaninge kyrka.

Har försökt boka frisör, men de tre jag kontaktat hittills har varit uppbokade (!) så jag börjar inse att även om jag trott jag kan ta det lite lugnt så verkar man behöva vara ute i gooood tid!

• brud 070901

lillawi
    jag har köpt en sincerity klänning med nr 3158. kolla på www.sinceritybridal.com (europa) så kan du nog hitta en bild. (lite dålig dock då hon sitter ner) jag kommer inte ha rosor vid "bröstet" annars så e de samma.

vi kommer nog att hålla det väldigt klassiskt tror jag (bröllopstemat) vi har olivgrönt och vitt som färgtema. Annars så e jag lite besatt av det amerikanska upplägget på bröllop så det kanske man kan säga är ett tema. Ett USA-tema då!!

själv då?

Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?