• lillawi

Fler Stockholmsbrudar i september 2007?

Fler som gifter sig i september 2007? Vore roligt att läsa om val av kyrka och ert upplägg och hur långt ni kommit i planerna!
    Vi gifter oss en sen eftermiddag början av september, alldeles förmodligen i Bromma kyrka och med efterföljande bröllopsfest på Skytteholms herrgård.

Har kommit så långt att vi utsett värdpar, bestman och näbbar. Sambon har besökt en skräddare som han känner och jag har börjat planera hur klänning, hår etc skulle kunna se ut (klipper och klistrar bilder på sånt jag gillar).

?Min? frisör ska göra hår och makeup och en släkting till sambon som jobbar med blommor ska göra brudbukett, corsage och eventuell dekoration. Håller som bäst på att planera musik och annat till både kyrka och fest? Har en nära vän som ska sjunga och en annan vän som är musiker och som ska vävas in i det hela på något vis. Fotografer känner jag, så där hoppas jag komma undan med ?kompispris?? ;)

Budgeten är inte helt spikad, men vi ska stå för alla kostnader själva och måste försöka hålla i slantarna så mycket det bara går förstås.

Hoppas ni vill dela med er av era förberedelser!

lillawi

• Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?
  • Fru (snart) Lundberg

Absolut! Du fick igång en riktigt välbesökt tråd där...

• brud 070901

ja, men inte riktigt som jag hade tänkt mig kanske.... tack för uppmuntran får jag väl säga i alla fall. verkade inte riktigt som om alla fattade poängen!

men men... vi e väll två ruttna bovar som inte förtjänar bättre änn att lynchas ofentligt!?

hur går bröllopsplanerandet då? min fick sig en törn !

• Fru (snart) Lundberg

Jag förstår det, vi får ta och inspirera varandra till att ta körkort nu tycker jag... kanske en ny tråd!!!?

Bröllopsplanerna går bra men jag känner att jag ägnar allt för mycket tid till det....det går bara unt, runt!

Senaste projektet är att jag ska sy 60 stolsöverdrag, kanske har tagit mig vatten över huvudet!

Hur går bröllopsplanerna själv?

• MrsMe

brud 070901
    *harkel* ehhhmmm.... då är väl jag en utav dem som gav dig en törn. Förlåt!
    (skrev ett inlägg att en skrivelse från din m2bs chef kan ge förmildrande straff) Min mening var inte på något sätt att skriva "skyll er själva" på er näsa - inte på något sätt!!!
    Jag kan (nästan) tänka mig in i er situation, när det egna livet påverkas så stort - men samtidigt är jag tacksam för att vi har poliser som gör sig jobb. Hoppas att du förstod mig rätt där.

nu till bröllopsplanerna!

Jag försöker hitta nåt sätt att få ihop vår bröllopsresa - tyvärr har vi valt ett annorlunda (tydligen) resmål. Vi vill till Skottland och bo på härliga Agata Cristhie slott Men det verkar inte finnans några sådna paket, har inte ens hittat nått företag som säljer resepaket till Skottland. Det blir inte billigt att köpa flygbiljett för sig och sedan natt för natt på olika slott

Vart ska ni resa?

• brud 070901

MrsMe
    visst e det bra med poliser som gör sitt jobb men IBLAND känns det som om det är vi vanliga svenssons som drabbas och inte den brottslighet som man faktiskt vill och skulle behöva komma åt... ex nån som våldtar en tjej och går helt fri från det, inga skadestånd eller böter eller nått! medans vi som FAKTISKT inte e några busar får betala dyrt för ett misstag som inte skadade nån. (JAG VET det hade det kunnat gjort men nu gjorde det inte det)och jag e övertygad om att om det inte hade varit helt tomma vägar och om inte polisen varit framför oss hela tiden så hade han aldrig kommit av sig i sin bilkörning såpass att han missat ett rödlyse!!

så! nu har jag försvarat mig klart.

jag vet att det är svårt att få tag på sånna "arrangemang" då jag själv försökt... utan att lyckas dock. men leta på, ta kontakt med typ ticket de kan nog om inte annat ge dig tips om vart du kan vända dig. Skottska turistbyrån e kanske också ett tips.

• brud 070901

Fru (snart) Lundberg

ja det vore nått det!!! vet inte om jag vågar starta nån ny tråd bara... blen konstigt nog jätte lessen av den tidigare och det var ju inte tanken, snarare tvärtom!

däremot så funderar jag på att starta en tråd där det är förbjudet att kritisera och komma med pekpinnar oavsett vad ämnet är och hur känsligt det änn må vara...vad tror du om det?

annars så är bröllopsplanerat lite på is förtillfället...

• grekens

brud 070901

Nya tag!!!:):):):)

*uppmuntrande*

• Fru (snart) Lundberg

Hej!
    brud 070901- Jag förstår att du blev ledsen av den tråden men försök fokusera på dem som hade positiva saker att säga!

Tänk så mycket roligt som kommer hända framöver! Visst är det sjukt vad tiden går fort och man har verkligen saker att planera hela tiden! Vi har precis börjat fila på en bröllopsblogg, väldigt kul men det ger en plötsligt ännu mer att göra!

Vart i planerna är ni? Har du köpt klänning än?

Ta hand om dig nu och försök att tänk positivt! LOVA!!!!!

• brud 070901

Fru (snart) Lundberg:
    ja det lovar jag!!! tog nog lite illa vid mig då jag var lessen från början, nog om det!!

ja jag har köpt en klänning, en sincerity klänning. kommer inte ihåg nr men det e en tyll klänning... SUPER fin!

du då? hittat nån ännu?

• Fru (snart) Lundberg

Nä, inte än! Har sett många fina på nätet men inte riktigt fastnat för någon, måste nog prova mig fram. Ska ut på klänningjakt på lördag, hoppas att jag då åtminstone kan fastna för någon viss typ!

Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?